عيسي شريفي بعد از طبري در آستانه مجازات‌‌‌‌‌‌

آرمان ملي: سخنگوي قوه قضائيه گفت: سيدمحمود موسوي‌مجد که براي سرويس‌هاي موساد و سيا در حوزه‌هاي امنيتي و نيروهاي مسلح به‌ويژه سپاه قدس و محل استقرار و ترددهاي سردار شهيد حاج‌قاسم سليماني اطلاعاتي را جمع‌آوري کرده و در اختيار بيگانه مي‌گذاشته به اعدام محکوم شده است. غلامحسين اسماعيلي در نشست خبري سه‌شنبه 20 خرداد ضمن گراميداشت ياد و خاطره امام راحل بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي ايران و همه شهدا به‌ويژه سردار قاسم سليماني گفت: اين روزها مصادف با دوره ولايت مقام معظم رهبري است. امروز بهترين امام‌‌شناس عصر حاضر ماست. امسال رهبر معظم انقلاب در سخنراني سالگرد ارتحال امام راحل يکي از ويژگي‌هاي برجسته امام را توصيف کرده‌اند که اين ويژگي نياز امروز جامعه ماست و آن عبارت است از تحول‌خواهي و تحول‌آفريني. اهم اظهارات سخنگوي قوه قضائيه در نشست خبري را در ادامه مي‌خوانيد.
رسيدگي به پرونده اتهامي طبري و همدستان وي مصداق روشني از فسادستيزي قوه قضائيه است. خوشحاليم که امروز با سري بلند به مردم اعلام کنيم که در عمل به وعده‌هايمان صادقيم. امروز برخورد با مفاسد هم وظيفه قانوني ما و هم وعده به جامعه است. امروز متخلفان در هر منصب و مقام ديگر از حاشيه امن و حريم ممنوعه برخوردار نيستند. خوشحاليم که اعلام کنيم قوه قضائيه عملگراست و به جاي شعارزدگي گزارش عملکرد مي‌دهد.
تخلف و جرم در قوه قضائيه حادثه و استثناست، نه رويه و قاعده. اين قوه از بيشترين و دقيق‌ترين و حساس‌ترين نهادهاي نظارتي برخوردار است. در دوره اخير فعاليت نهادهاي نظارتي تقويت شده است و با وجود همه سختگيري‌هاي نهادهاي نظارتي درون قوه‌اي، آمارهاي ما حکايت از اين دارد که عدد متخلفان درون قوه قضائيه به‌ويژه در جامعه قضات کمتر از يک درصد است که همين ميزان هم نبايد باشد. قاطبه همکاران ما انسان‌هايي شريف و پاکدست و قانع و متدين و در يک کلمه سالم و عادل هستند.
از سوي رياست قوه قضائيه حجت‌الاسلام مظفري که عهده‌دار شوراهاي حل اختلاف بوده به سمت معاونت قضايي قوه منصوب شده است. همچنين اميرحسين رحيمي به عنوان مشاور عالي رئيس قوه و رابط قوه در امور نمايندگان معاون منابع انساني و امور فرهنگي قوه منصوب شده‌اند. حجت‌الاسلام اميني که عهده‌دار معاونت منابع انساني بوده مشاور قوه قضائيه شده است. همچنين حجت‌الاسلام هادي صادقي که عهده‌دار معاونت فرهنگي قوه بوده از اين پس رئيس مرکز توسعه حل اختلاف قوه که مرکب از شوراهاي حل اختلاف و داوري و ميانجي است، خواهد بود.


از ناحيه آمريکا و رژيم غاصب صهيونيستي تلاش کرده‌اند در امور کشور ما مداخله کنند. هم سربازان گمنام امام زمان و هم نيروهاي هوشيار ما در سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات آنها را رصد مي‌کنند و عناصر فريب خورده‌اي را که به دام‌ مي‌افتند، شناسايي مي‌کنند و سپس محاکمه مي‌شوند. اخيرا سيدمحمود موسوي‌مجد فرزند سيدکاظم که هم به سرويس موساد و هم به سرويس سيا در قبال اخذ دلار آمريکايي براي آنها در حوزه‌هاي امنيتي و نيروهاي مسلح به‌ويژه سپاه قدس و محل استقرار و ترددهاي سردار شهيد حاج قاسم سليماني اطلاعاتي را جمع‌آوري کرده و در اختيار بيگانه مي‌گذاشته به اعدام محکوم شده است. شعبه 19 ديوان عالي کشور هم حکم را تاييد کرده و به‌زودي حکمش اجرا مي‌شود و به‌سزاي اعمالش مي‌رسد.
آزادي مايکل وايت زنداني تبعه آمريکا در ايران يک اقدام انسان‌دوستانه و در چارچوب مقررات قضايي و با عنايت به مصالح عمومي کشور به لحاظ ورود دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي بوده است. پيشنهادي که واصل شده از طرف مساعدت ما کمک مي‌کرد به برخي از همکاران ما در آمريکا از جمله دکتر عسگري و دکتر طاهري که در آمريکا محبوس بودند. قوه قضائيه با توجه به تعامل و همکاري بين قوا و نظر دبيرخانه شوراي امنيت ملي بعد از آنکه جلب رضايت شاکي خصوصي را با پرداخت غرامت از ناحيه محکوم به شاکي خصوصي گرفت و رضايت شاکي جلب شد و بعد از آن به لحاظ بيماري قبلي که محکوم داشت، قبل از بازداشت ايدز داشت و احتمال داشت حادثه‌اي رخ دهد به‌گونه‌اي خدمات زندانباني ارائه شد که روند بهبودي طي شود و نهايتا با برخورداري از ارفاقات قانوني از زندان آزاد شد.
متولي موضوع زنداني و زندانيان قوه قضائيه است و امکان ندارد بدون‌هماهنگي قوه در مورد زندانيان مذاکره شود. آقايان در بخش‌هاي مختلف جايگاه خود و جايگاه قوه را بدانند و از ناحيه قوه بدون هماهنگي با اين قوا وعده آزادي همه اتباع بيگانه را به ديگران ندهند. تصميم‌گيري با قوه قضائيه است؛ البته در اين موضوع مصالح ملي و نظرات کارشناسي دبيرخانه شوراي امنيت ملي لحاظ شده است.
پرونده عيسي شريفي در سازمان قضايي نيروهاي مسلح است و به دادگاه ارسال شده است. تاکنون 40 جلسه دادگاه در اين خصوص برگزار شده است و به‌زودي جلسات پاياني دادگاه طي هفته‌هاي آتي برگزار مي‌شود. در اين پرونده به زودي شاهد صدور حکم خواهيم بود. در اين پرونده دو متهم بازداشت هستند و فکر کنم حدود 9 نفر از متهمان هم با قرار تامين آزادند.