۲۰ سال خدمت صادقانه به قوه قضائيه داشته‌ام!

طبري در دومين جلسه دادگاه رسيدگي‌کننده به اتهاماتش 20 سال خدمت صادقانه به قوه قضائيه داشته‌ام! شرق: دومين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات معاون اجرائي وقت حوزه رياست قوه قضائيه به رياست قاضي‌بابايي در شعبه 5 دادگاه کيفري يک استان، به شنيدن دفاعيات متهم رديف اول، اکبر طبري، اختصاص يافت و خبري هم از بازگشت متهمان متواري نشد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائيه، در ابتداي جلسه، قاضي ضمن اعلام برگزاري جلسه علني دادگاه گفت: دادگاه به‌عنوان قانون تنها مرجع رسيدگي و دادرسي کامل درباره اتهام متهمان است و تصميم به رأي دادگاه پس از استماع و دفاع متهمان و بررسي دلايل خواهد بود؛ لذا ديگران از هرگونه پيش‌داوري خودداري کنند. در ادامه قاضي بابايي از متهم اکبر اتباعي طبري خواست در جايگاه قرار گيرد و بعد از تفهيم اتهام به وي، از او خواست ابتدا دفاعيات خود را در باب زمين‌هاي کلاک ارائه دهد. طبري گفت: علي‌رغم تلاش يک ساله نتوانستند کوچک‌ترين بهانه و دست‌آويزي براي اتهام‌زني مرتبط با شغل و سمت من ارائه کنند؛ ۲۰ سال خدمت صادقانه به قوه قضائيه داشته‌ام. طبري ادامه داد: روشن است اين پرونده‌سازي‌ها و افترازدن‌ها که اکثر آنها رسيدگي و مختومه شده، مربوط به 10 سال يا ۱۵ سال گذشته است.
  ارتباط مالي با نجفي نداشتم
در ادامه جلسه دادگاه، قاضي خطاب به متهم طبري گفت: در ارتباط با دريافت رشوه به مبلغ ۸۴ ميليارد ريال از حسن نجفي توضيح دهيد. اين متهم گفت: دفاعياتم را وکيلم انجام مي‌دهد. قاضي گفت: حق دفاع وکيل محفوظ است و رويه دادگاه اين است که اول اظهارات متهم استماع شود. متهم طبري حين صحبت‌هاي قاضي از همان جايگاه با وکيلش مشورت کرد که آيا پاسخ بدهد يا خير. متهم طبري گفت: اصلا قبول ندارم، با او قراردادي نداشتم. قراردادم با فرهاد مشايخ بود و مشايخ اين پول را داد که با هم ساخت‌وساز کنيم، ارتباط مالي با نجفي نداشتم.
 ضدونقيض‌هاي مشايخ و طبري


نماينده دادستان در ادامه به روزهاي دستگيري طبري اشاره کرد و گفت: زماني که آقاي طبري دستگير شد درباره کلاک اطلاعات ما به مرور کامل شد. آن زمان اطلاعات ما بيشتر در حوزه آقايان دانيال‌زاده و سرخوش بود، آقاي نجفي بعد از دستگيري مشايخ از کشور فرار مي‌کند. نماينده دادستان تصريح کرد: ما اطلاعات ۱۵ سال از حساب‌هاي آقاي مشايخ را بررسي کرديم، در حساب آقاي مشايخ پول‌هايي هست که در ۸3، ۸4 تا ۸۸ واريزي‌هايي ازسوي آقاي مشايخ به آقاي طبري وجود داشته است. به آقاي مشايخ گفتيم که اين پول‌ها چيست که براي آقاي طبري واريز کردي که آقاي مشايخ گفت من هفت ميليارد به آقاي طبري بابت ساخت‌وساز دادم. نماينده دادستان گفت: در ادامه به سراغ آقاي طبري رفتيم و گفتيم اين پول‌هايي که آقاي مشايخ واريز کرده بابت چيست؟ آقاي طبري گفت مشايخ چهار ميليارد بابت ساخت‌وساز داده است و اين اولين تناقض در عدد واريزي است. او تصريح کرد: تحقيقات ادامه داشت تا اينکه مشايخ اعلام کرد اسناد او در ويلايش در لواسان است و ضابطان خدوم بلافاصله به ويلا مي‌روند و اسناد به دست مي‌آيد. قهرماني خاطرنشان کرد: اولين سند دست‌خط آقاي طبري است.
 مشايخ ملکي 300 متري در کريم‌خان را به طبري داد
قهرماني اظهار کرد: در تحقيقات اسنادي پيدا کرديم و ديديم يک مبايعه‌نامه به نام آقاي مشايخ است و ملکي را مشايخ در کريم‌خان که ۳۰۰ متر است به آقاي طبري مي‌دهد و سند رسمي به نام آقاي طبري مي‌شود. او گفت: سؤال اين است زماني که کسي زميني براي مشارکت در ساخت مي‌آورد يا به صورت ۵۰-۵۰ شريک مي‌شود يا آورده‌اي براي آن فرد دارد؛ اين چه‌جور مشارکت در ساخت است که همان ابتدا سند به نام او زده مي‌شود لذا حساسيت ما بيشتر شد و ما اطلاعات را قطره‌چکاني جمع کرديم.
 پول‌ها را نجفي به مشايخ مي‌داد تا به طبري بدهد
او تصريح کرد: آقاي مشايخ پشت صحنه اين حوادث را افشا کرد. آقاي مشايخ فردي است که از ۳۰ سال گذشته با آقاي نجفي دوست است و ازطريق نجفي با آقاي طبري دوست مي‌شود، در شرکت‌هاي آقاي نجفي نيز سمت داشته است. نماينده دادستان گفت: آقاي مشايخ گفته است که پول‌ها براي بنده نيست و توسط حسن نجفي داده شده که به آقاي طبري بدهم. هشت ميليارد و ۴۰۰ در چندين مرحله بوده است. او عنوان کرد: در خصوص ملک کريم‌خان نيز گردش آن را درآورديم و متوجه شديم که سابقا به نام فردي بوده که به نام آقاي مشايخ مي‌زند. او را آورديم و گفت مشايخ را نمي‌شناسم. ضابطي گفت بنده دو قطعه زمين در لواسان از آقاي نجفي خريداري کردم و بابت ثمن معامله 10 چک و يک زمين در کريم‌خان دادم. به من گفت امضا بزن و در دفترخانه امضا زدم.
 اظهارات متفاوت طبري
در ادامه نماينده دادستان از طبري پرسيد آيا با آقاي نجفي مراوده داريد يا خير؟ متهم پاسخ داد: 30 سال است با آقاي نجفي آشنا هستم. نماينده دادستان خطاب به او گفت: شما قبلا گفته بوديد که او را نمي‌شناسيد. متهم گفت: شايد شما گوشتان اشتباه شنيده است. متهم در خلال جلسه چند بار در اين‌خصوص اظهارات متفاوت و متناقضي بيان کرد.
 8 ميليارد و 400 ميليون  تومان در پوشش دستمزد کارشناسي
در ادامه نماينده دادستان گفت: مشايخ به عنوان نماينده شرکت پوشينه براي آقاي نجفي، به او وکالت مي‌دهد. در اين ميان آقاي طبري قرارداد مشاوره و کارشناسي مي‌نويسد و توجيه مي‌کند اگر ما به دام افتاديم بگوييم اين پول‌ها، پول‌هاي کارشناسي است. او ادامه داد: کدام کارشناس رسمي دادگستري هشت‌ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان دستمزد کارشناسي مي‌گيرد؟ اين در حالي است که آقاي طبري در سال ۸۴ اين ميزان پول به حسابشان آمده است. نماينده دادستان تأکيد کرد: آقاي مشايخ در اظهارات خود اعلام کرد که ملکي به نام آقاي طبري زده که سند آن نيز موجود است و براي آنکه ردي از مراودات مالي باقي نماند اين سند را با واسطه به نام آقاي طبري زده‌اند.
 انتقال ملک کريم‌خان به دانيال‌زاده
نماينده دادستان اظهارات مشايخ درباره دريافت رشوه و اقدامات مابازاي رشوه و پولشويي را قرائت کرد و گفت: با پيگيري‌هاي سازمان بازرسي، طبري نگران مي‌شود و قراردادي با مشايخ منعقد مي‌کند و بعد از آن ملک کريم‌خان را به نام دانيال‌زاده مي‌زنند.
 منصوري يک ماه بعد از دستگيري طبري از ايران خارج شد
قهرماني همچنين در ارتباط با پيام متهم متواري، قاضي منصوري به دادسرا و عنوان‌کردن عدم حضورش به‌دليل بيماري گفت: او هيچ گواهي پزشکي به دادسرا ارائه نداده و اگر ادعايي دارد آن را برابر اصل به سفارت ايران تحويل دهد. او يک ماه بعد از دستگيري طبري از ايران خارج شد و تلفن خود را در ايران گذاشت! رئيس دادگاه از طبري پرسيد: آقاي منصوري را چطور مي‌شناختيد؟ طبري که سعي داشت پاسخ ندهد و مي‌گفت وکيلم پاسخ خواهد داد، گفت: فقط يک ديدار با منصوري، نجفي و مشایخ داشتم!قاضي بيان کرد: فرهاد پورتمن در اظهاراتش گفته که نجفي براي حل مشکل لواسان از طبري مساعدت مي‌خواست. متهم گفت: نجفي هروقت به ايران مي‌آمد چهار روز بود و پس از آن به خارج از کشور مي‌رفت. متهم افزود: آقاي مشايخ با آقاي نجفي مي‌آمدند و مرا مي‌ديدند؛ جلسه نبود، ما مانند سه برادر بوديم.
 دوستانم کل لواسان را بخواهم به نامم مي‌کنند
طبري گفت: اگر من ۸۰۰ ميليارد هم بخواهم اين برادرانم مي‌دهند و اگر کل لواسان و کارخانه‌اش را بخواهم به نام من مي‌کنند. اين رفاقت است. اگر شما از اين دوستان نداريد به من ارتباطي ندارد. اگر آنها نيز از من بخواهند من نيز براي آنها انجام مي‌دهم. او گفت: مشايخ و نجفي هيچ‌وقت کار اداري از من نخواستند.
  به کسي ربطي ندارد که دريافتي من زياد بوده
نماينده دادستان خطاب به متهم طبري گفت: دستمزد کارهايي که شما مدعي هستيد در ساختمان و... انجام مي‌داديد چقدر بوده است؟ متهم گفت: هر چقدر باشد کار من ارزش داشت به کسي ربطي ندارد که دريافتي من زياد بوده است.
 املاک طبري در کيش و ولنجک
در ادامه نماينده دادستان اظهارات متهم را پاسخ داد. نماينده دادستان گفت: درباره اينکه آقاي طبري مي‌گويند در يکي از املاک را اصلا باز نکرده‌ام، آقاي طبري شما ملک‌هاي زيادي داريد که هنوز در آن را باز نکرده‌ايد. اين ملک‌ها بسيار چشم‌نواز و لوکس هستند که توسط يک فرد سرشناس بانکي به شما داده شده است؛ شما چندين ملک در کيش و ولنجک تهران داريد که همه اين املاک در حال بررسي است. نماينده دادستان درباره اظهارات متهم درخصوص آقاي منصوري گفت: اولا چرا دفتر شما کانون مراجعه اين آدم‌ها بوده است. شما کارشناسان و مسئولان پرونده را چهار ساعت پشت در نگه مي‌داشتيد، اما آقايان منصوري، نيازآذري، نجفي و ديواندري راحت به دفتر شما مي‌آمدند. او ادامه داد: آقاي طبري از آقاي منصوري درخواست دارد تا موضوع کلاک را به نفع آقاي نجفي پيگيري کند. پس از پايان دفاعيات متهم طبري، قاضي ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: در جلسه بعدي دفاعيات وکيل اخذ مي‌شود.