خواب ستاد استانی کرونا در وضعیت قرمز خراسان رضوی!

اگر چه هفته گذشته معاون وزیر بهداشت از ضرورت اجرای محدودیت های گروه 3 و 4 در 13 استان کشور از جمله خراسان رضوی خبر داد، اما با وجود تداوم وضعیت قرمز استان، این محدودیت‌ها اجرایی نشده است.
 به گزارش خراسان رضوی، هفته گذشته بود که دکتر حریرچی در گفت وگوی زنده شبکه خبر اعلام کرد : «با توجه به مشکلاتی که ما در 13 استان داشتیم، موافقت شده است که در این استان ها اقدامات گروه 3 و 4 و گاه بیشتر را انجام دهیم». البته تصمیم گیری نهایی در این باره به ستادهای استانی واگذار شده بود اما با وجود خبرهای رسمی منتشر شده از وخامت وضعیت کرونایی خراسان رضوی، ستاد استانی همچنان تصمیمی درباره اعمال این محدودیت ها نگرفته است.
بر اساس اعلام روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت، آمار مبتلایان به بیماری کرونا در کشور همچنان رو به افزایش است و تا ۱۶ تیرماه، آمار مبتلایان به ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر رسیده و ۲۶۱۳ نفر نیز طی ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته به کرونا مبتلا شده اند.
به گفته دکتر لاری همچنان 9 استان کشور در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارند که شامل خراسان رضوی، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی هستند. طبیعتا وضعیت قرمز یک استان یعنی ستاد استانی مقابله با کرونا در آن استان باید حساسیت بیشتری برای اعمال محدودیت ها داشته باشد اما خبرنگاران ما در پیگیری های خود شاهد این حساسیت نبودند!


فعالیت روتین برخی گروه ها
نگاهی به محدودیت های گروه 3 و 4 مقابله با کرونا که معاون وزیر بهداشت اجرای آن ها را در خراسان رضوی لازم برشمرده بود، نشان می‌دهد که فعالیت های متعددی از جمله مهدهای کودک، سینما، تئاتر، تالارهای پذیرایی، مساجد و مصلاها، ورزش های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه، قهوه خانه و همچنین باشگاه های ورزشی سالنی می تواند با تصمیم ستاد استانی با اعمال محدودیت همراه شود. اقداماتی که با وجود تداوم وضعیت قرمز استان اجرایی نشده است.
رئیس دانشگاه : تا جایی که اطلاع دارم تصمیم تازه ای گرفته نشده است
چرایی این موضوع را از مسئولان ستاد استانی مقابله با کرونا پیگیری کردیم و سخنگوی ستاد و   رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این باره گفت : محدودیت جدیدی در مشهد اعمال نشده و جلسه ای هم  برگزار نشده که محدودیت جدیدی اعمال شود. دکتر «سید محمدحسین بحرینی طوسی» افزود : از روز شنبه که جلسه ستاد ملی تشکیل شده، تا کنون جلسه ستاد استانی تشکیل نشده و تا آن جا که بنده مطلع هستم، تصمیم تازه ای نیز از سوی هیچ کس اعلام نشده است.
اظهارات عجیب آقای دبیر !
در ادامه پیگیری موضوع، اگرچه امکان گفت وگو با «حسن جعفری» معاون سیاسی و اجتماعی استانداری فراهم نشد اما سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری، گفت وگو با «سیدحمید موسوی» دبیر ستاد استانی مبارزه با کرونا را برای دریافت پاسخ سوالات ما پیشنهاد کرد. موسوی در این گفت وگو با خودداری از اظهار نظر درباره این موضوع گفت :«دکتر بحرینی سخنگوی ستاد هستند و مواضع ستاد را باید ایشان بیان کنند، هیچ کس دیگری حق صحبت ندارد».
 موسوی در پاسخ به مطالبه خبرنگار ما برای هماهنگی وی با دکتر بحرینی و تاکید بر ضرورت پاسخ گویی به عنوان سخنگوی ستاد اظهار کرد : «الان (ساعت 16:45) بد موقع است، یک ساعت دیگر به ایشان زنگ می زنم و اعلام می کنم که باید پاسخ گو باشند.»
 شایان ذکر است پس از این گفت وگو با وجود تماس های مکرر ما با دکتر بحرینی و ارسال پیامک، امکان گفت وگو با وی فراهم  نشد.
اعمال محدودیت های جدید در مشهد منوط به تصمیم گیری ستاد استانی است
با این حال، اهمیت موضوع سلامت مردم، ما را بر آن داشت تا موضوع را از فرماندار مشهد نیز پیگیری کنیم. «سیدمحمدرضا هاشمی» در این باره گفت : ما درباره محدودیت هایی از جمله اعمال فاصله گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک که در دستگاه ها باید اعمال شود، نظارت داریم و بازدیدهای میدانی خود را انجام می دهیم.
هاشمی با اشاره به بازدیدهای روز گذشته خود از سطح شهر افزود:  رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک در اکثر ادارات و مکان‌های عمومی رضایت‌بخش بود اما در مواردی از جمله اداره پست و دفاتر پیشخوان نگرانی‌هایی وجود داشت که این موضوع به متولیان تذکر داده شد. به گفته هاشمی امروز نیز در جلسه ستاد شهرستان مشهد، وضعیت سینماها و برخی مکان‌های عمومی دیگر بررسی خواهد شد. هاشمی همچنین درباره ضرورت اعمال محدودیت های گروه های 3 و 4 با توجه به اعلام وزارت بهداشت، پیگیری و بررسی این موضوع را وعده داد.