رئیس کمیسیون بهداشت و درمان: طرح سوال از روحانی به قوت خود باقی ا‌ست استیضاح رئیس‌جمهوری منتفی شد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه استیضاح رئیس‌جمهوری منتفی شد، گفت: دیگر هیچ نماینده‌ای پیگیر استیضاح نیست. وی افزود: اما طرح سوال از رئیس‌جمهوری با 195 امضا تحویل هیئت رئیسه مجلس شد و به قوت خود باقی است.
حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس همواره در راستای حل مشکلات کشور حرکت کرده، گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری موافق استیضاح رئیس‌جمهوری نیست، نمایندگان مجلس از این اقدام منصرف شدند. وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در جلسه دیدار نمایندگان در روز یکشنبه بر کمک به دولت و تعامل با هم تاکید داشتند.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: دولت باید قوانین را به درستی اجرا کند تا مشکلات موجود رفع شود. شهریاری با بیان اینکه خیلی از نمایندگان طرح استیضاح رئیس‌جمهوری را امضا کرده بودند، گفت: در حال حاضر موضوع استیضاح رئیس‌جمهوری منتفی شده است و دیگر هیچ یک از نمایندگان پیگیر این موضوع نیست. وی افزود: اما طرح سوال از رئیس‌جمهوری با 195 امضا تحویل هیئت رئیسه مجلس شد و به قوت خود باقی است.
هفته گذشته زمزمه استیضاح رئیس‌جمهوری در مجلس مطرح شد اما مقام معظم رهبری در جلسه دیدار نمایندگان با بیان اینکه روابط مجلس با دولتمردان باید مطابق قانون و شرع باشد، یعنی سوال و تفحص به عنوان حق مجلس وجود داشته باشد، تاکید کردند که سال آخر دولت‌ها معمولاً سال حساسی است و باید مراقبت شود که پیگیری امور به هیچ وجه سست نشود و بر همین اساس اعتقاد راسخ دارم که دولت‌ها باید تا روز آخر وظایف خود را انجام دهند و بعد از پایان دوره قانونی خود، امانت را با ارائه صورت وضعیت، به دولت بعدی تحویل دهند. رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: در شرایط حساس سال آخر دولت و همچنین سال اول مجلس، باید دو قوه فضا را به گونه‌ای مدیریت کنند که به کار مهم کشور لطمه نخورد.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» از تبعات جبران‫ناپذیر جنبش ضدواکسیناسیون در جهان گزارش می‌دهد چاله «ضدواکسن‌ها» پیش روی آینده کرونا محمدعلی وکیلی چرا مردم دروغ‫باور شده‫اند؟ رئیس کمیسیون بهداشت و درمان: طرح سوال از روحانی به قوت خود باقی ا‌ست استیضاح رئیس‌جمهوری منتفی شد آیا صدا و سیما به دنبال تبدیل شبکه نمایش خانگی به شعبه دوم خود است؟ نیمه اول: صدا و سیما یک، وزارت ارشاد صفر! آیا ترامپ می‌تواند عقب ماندگی 15 درصدی از بایدن در نظرسنجی‌ها را جبران کند؟ ترامپ به دنبال معجزه انجیل و اقتصاد «ابتکار» تاثیر افزایش نرخ سود سپرده‌ها بر افزایش سپرده‌های مردم را بررسی می‌کند بی رمقی بانک‌ها در جذب نقدینگی سید حسن خمینی: قانون باید به نفع فقرا و غیر قدرتمندان تفسیر شود در گفت‌وگو با رئیس‌ فدراسیون روسیه انجام شد تاکید روحانی بر مقابله با اقدامات آمریکا درباره تحریم‌های تسلیحاتی ایران سخنگوی وزارت ‌خارجه اعلام کرد اخطار به کره جنوبی برای بازگرداندن پول ایران سخنگوی ارشد نیروهای مسلح: رژیم صهیونیستی درصورت ادامه شرارت، دست برتر محور مقاومت و ایران را خواهد دید پارادوکس سه‫گانه دولت و مجلس