حماسه ۹۶ درصدي‌ها

كارزار دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري هم به ايستگاه آخر رسيد و حسن روحاني تا سال 1400 با ملت باقي ماند. او با همه كاستي‌ها و ضعف هاي چهارسال گذشته، موفق به كسب بيش از 23 ميليون و 500 هزار راي شد. ابراهيم رئيسي هم گرچه اين رقابت را واگذار كرد، اما با كسب بيش از 15 ميليون و 700 هزار راي، در قامت اقليتي مقتدر ظاهر شد؛ هرچند كه برخي اقدامات وي و كمپين انتخاباتي او ، گروهي از هم‌قطارانش را دل‌چركين كرد. آن‌ها بعد از همنشيني و هم‌پيماني نماينده جناح به اصطلاح ارزشي با خواننده زيرزميني، از اينكه اصولگرايان همه دارايي خود را بر روي رئيسي قمار كردند، ابراز پشيماني كردند.زيرا از اينكه مي ديدند كانديداي جناح اصولگرا دست به دامن ارتش به اصطلاح 4 ميليوني «تتليتيا» شده است، احساس حقارت مي كردند. به همين دليل هم بلافاصله بعد از پايان راي‌گيري با عناويني همچون «ابتذال تتلو» ، «خودزني» و غيره سعي كردند كه شكست در انتخابات را به گردن اين اتفاق بيندازند.
اما واقعيت اين است كه اصولگرايان، انتخابات را زماني باختند كه در جريان تبليغات انتخاباتي، «اخلاق» را فاكتور گرفتند و براي پيروزي، از هر تهمت و توهيني كوتاهي نكردند. كانديداي انصراف داده آن‌ها با دسته بندي كذايي 96 درصدي و 4 درصدي سعي كرد با دامن زدن به نزاع طبقاتي و راه اندازي جنگ فقير و غني ، خود را نماينده اكثريت مظلومي جلوه دهد كه مورد استثمار اقليتي 4 درصدي قرار گرفته اند. قاليباف دانسته يا ندانسته با متهم‌كردن مديران اجرايي عالي رتبه جمهوري اسلامي به فساد و تباهي، عملا آب به آسياب دشمن ريخت. او با جستجو در تاريكخانه‌ها، به اصطلاح به افشاگري‌هايي روي آورد كه چندان هم پايه و اساس نداشت. براي مثال وي زمين هاي دريافتي رييس دولت و معاون اول رييس جمهوري در سال‌هاي پاياني جنگ ( و يا سال‌هاي آغاز بعد از جنگ) را به عنوان فساد اين دولتمردان معرفي كرد! به دوربين نگاه كرد و خطاب به مردم گفت كه املاك نجومي را به رفتگران داده است! كشف تعدادي لباس كودك در منزل وزير آموزش و پرورش(متعلق به دختر وي) را به عنوان فسادي بزرگ جلوه داد. برادران روحاني و جهانگيري را به فساد بانكي متهم كرد و خلاصه از هر تلاشي براي شكل‌دهي شكاف 96 درصدي و 4 درصدي بين سرمايه‌دار و مستضعف فروگذار نكرد. اما رئيسي گرچه در مناظره‌ها ساكت‌تر و آرام‌تر نشان داد ولي شبكه قدرتمند رسانه اي را همراه خود داشت كه افترا و تهمت هاي مختلف را نشر مي دادند و اوج آن شايد مطالبي باشد كه مرتبط با ماجراي مرگ پسر رييس‌جمهوري بود. همچنين بر اساس تصاوير منتشره در شبكه هاي اجتماعي، كمپين انتخاباتي رئيسي از بيت المال و امكانات آستان قدس رضوي و برخي ديگر از نهادها براي تبليغات وي استفاده كرد. اقدامي كه در كنار مراجعه به منازل مستضعفان و گرفتن عكس ها و فيلم هاي يادگاري با آن‌ها ، منزلت و شأن انساني شهروندان را نشانه گرفته بود. در كنار همه اين‌ها هر دو كانديداي اصولگرا وعده‌هاي افزايش يارانه و تامين اشتغال و امثال اين‌ها سردادند تا شايد بتوانند راي و نظر مردم را به سوي خود جلب كنند.
اما درنهايت، با وجود همه اين تلاش‌ها، قاليباف به نفع رئيسي كنار كشيد و رئيسي نيز نتوانست راي لازم را به دست بياورد. هيچ كدام از تلاش هاي اصولگرايان كارساز نشد و سرانجام با حضور و حماسه 96 درصدي،«اخلاق» و «كرامت انساني» برنده انتخابات شد. ايرانيان نشان دادند كه فريب عوام فريبي هاي غول هاي دروغ و نفاق را نمي‌خورند و در راه وحدت و آرامش مصمم هستند.