تولد سالانه ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نوزاد پس از رفع مشکلات ناباروری

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا ضمن ارائه توضیحاتی درباره تعداد نوزادانی که سالیانه پس از درمان ناباروری در این مرکز، متولد می‌شوند، گفت: احتمال بارور شدن در هر سیکل یک سوم است، اگر حدود چهار الی پنج هزار سیکل در سال در این مرکز انجام شود و به طور متوسط یک سوم این افراد باردار شوند حدودا هر سال ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نوزاد متولد می‌شود.
علی صادقی‌تبار در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح فعالیت کلینیک‌های مختلف مرکز درمان ناباروری ابن سینا به عنوان یکی از دستاوردهای جهاددانشگاهی، با اشاره به چهل‌سالگی جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای برخاسته از متن انقلاب و متشکل از جوانان انقلابی تحصیل کرده‌ای بود که با روحیه‌ انقلابی این نهاد را شکل دادند. جهاد دانشگاهی تاسیس شد تا  هرگاه یک وظیفه اساسی و یک کار نهادینه شده بر روی زمین مانده بود آن کار را دست بگیرد و به انجام برساند تا به عبارتی متولی رفع یکی از نیازهای اساسی کشور شود. این رویکرد سبب شد که در همه‌ واحدهای جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های مختلف، افرادی با تخصص‌های مشابه دور هم جمع شوند و در آن حوزه نیازی را در مملکت شناسایی و رفع کنند.
وی درباره پیشینه راه‌اندازی پژوهشگاه ابن‌سینا گفت: جهادگران مجموعه‌ پژوهشگاه ابن سینا هنگامی که در خارج از کشور تحصیل می‌کردند دیدند هموطنانی با هزینه‌های سنگین به دنبال درمان ناباروری می‌روند به همین دلیل تصمیم گرفتند روش‌های درمانی ناباروری را به داخل ایران بیاورند. در همین راستا، در سال ۱۳۸۳ مرکز درمان ناباروری ابن سینا شکل گرفت. با شکل‌گیری این مرکز،  هنگامی که زوجی، پس از اقدامات پیاپی برای بارداری، بچه‌دار نمی‌شوند، به این مرکز مراجعه
می‌کنند.