صدا و سیما یا کمپانی؟

امیرمحمود حریرچی‪-‬ بعضا در صدا و سیما مهمان‌هایی حاضر می‌شوند که از سواد و دانش کافی برخوردار نیستند و این مسئله سبب شده است که شاهد اظهارنظرهای عجیبی از سوی آنها باشیم که مردم را دچار اشتباه می‌کنند.
مشکل اینجاست که صدا و سیما وظیفه اصلی خود را نمی‌داند چیست و از آنجا که مخاطبان خود را هم نمی‌شناسد تبدیل به یک کمپانی بزرگ شده است که به دنبال سلبریتی‌سازی و آنتن فروشی است. با توجه به این مسائل هدفمند عمل نمی‌کند از همین‌رو کسانی را دعوت می‌کند که به نوعی جنجال‌آفرین باشند.
البته شرایطی را نیز به وجود آورده‌اند که افرادی که صاحب نظر و از تخصص لازم برخوردار هستند در صدا و سیما حضور پیدا نکنند. بنابراین صدا و سیما دنبال کسانی می‌رود که از این طریق دنبال شهرت می‌گردند.
در حال حاضر نقشی که صدا و سیما دارد همان نقشی است که فضای مجازی ایفا می‌کند یعنی به شکل‌ها و انواع مختلف سلبریتی‌سازی می‌کند همین مسئله باعث می‌شود که بعضا اطلاعات نادرست در اختیار مردم قرار بگیرد.


در واقع صدا و سیما به دنبال پر کردن برنامه‌های خود است و افرادی هم که صلاحیت لازم را ندارند دعوت آنها را می‌پذیرند و مسائلی را مطرح می‌کنند که مردم را به اشتباه می‌اندازند. صدا و سیما نمی‌داند که مشکلات مردم چیست از همین رو می‌بینیم که چقدر با مردم فاصله گرفته است. از سوی دیگر این نهاد هیچگاه نخواسته است که به انتقادهایی که به آن،نسبت به مسائل مختلف مطرح می‌شود، توجه و قدری تامل کند. صدا و سیما با چنین کارهایی باعث شده است که اعتماد مردم را نسبت به خودش از دست بدهد و مردم هم به سراغ شبکه‌های ماهواره‌ای
بروند.
اکنون یک سردرگمی در میان مردم ایجاد شده به خصوص در مورد کرونا از همین رو هر کسی می‌خواهد خودی نشان دهد. از همین رو بهتر است که صدا و سیما بداند درد مردم چیست. قبل ترها به صدا و سیما عنوان دانشگاه داده شده بود اما آنقدر که از مردم فاصله گرفته تبدیل به یک کمپانی شده است.