آمار واقعی تلفات کرونا در آمریکا 200 هزار نفر است

سرویس خارجی-جدیدترین به‌روز‌رسانی وبگاه «ورلد امتر » از آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در جهان تا عصر دیروز نشان می‌دهد که در سراسر جهان بیش از 21 میلیون نفر به این ویروس مبتلا و 758 هزار نفر نیز فوت کرده‌اند. بر اساس آمار این سایت که به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند آمریکا همچنان به لحاظ تعدام مبتلایان (5 میلیون و 416 هزار) و فوتی‌ها (170 هزار) در صدر جدول جهانی قرار دارد. اما گزارشی که «نیویورک تایمز» منتشر کرده نشان می‌دهد آمار واقعی فوتی‌های کرونا در آمریکا حداقل 40 هزار نفر بیش از آمارهایی است که دولت ترامپ آن را به صورت روزانه منتشر می‌کند.
 تحلیل‌هایی که این روزنامه مطرح آمریکایی از پیش‌بینی‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا به دست آورده نشان می‌دهد از ماه مارس (اسفند) به بعد حدود ۲۰۰ هزار نفر از مردم آمریکا بیشتر از همیشه جان خود را از دست داده‌اند: «شمارش تعداد قربانیان زمان‌بر است و بسیاری از ایالت‌ها هفته‌ها یا ماه‌ها از ارائه گزارش در این خصوص عقب مانده‌اند. تخمین‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا بر اساس چگونگی عقب‌ماندگی داده‌های مرگ و میر در سال‌های گذشته تنظیم می‌شود».
«نیویورک تایمز» همچنین نوشته، هنگامی که ویروس کرونا در آمریکا از اول ماه مارس(11 اسفند 98) شیوع پیدا کرد، میزان مرگ و میر که فراتر از حالت عادی بود در شمال شرق این کشور مشاهده شد و این درست زمانی بود که ایالت‌های نیویورک و نیوجرسی شاهد افزایش شدید مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا بودند. این بخش از آمریکا همچنان حدود نیمی از قربانیان را به خود اختصاص می‌دهد. نیویورک تایمز نوشته همزمان که ویروس کرونا در این نقاط کانونی افزایش پیدا کردند، قربانیان در دیگر بخش‌های آمریکا نیز افزایش یافتند. بسیاری از موارد ابتلا و مرگ و میر در جنوب و غرب آمریکا احتمالاً از برداشته شدن تعطیلی‌ها و محدودیت‌های مربوط به فاصله گذاری اجتماعی نشأت گرفته است.آنتونی فاوچی، متخصص ایمنی‌شناسی و رئیس‌مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در آمریکا نیز در برنامه شبکه تلویزیونی «ای بی‌سی نیوز»  اظهار داشته، مقامات بهداشت عمومی آمریکا آمارهای «نگران‌کننده ای» از شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور می‌بینند: «خلاصه کلام این است که من از روند اوضاع خوشحال نیستم. ما قطعا در جایی نیستیم که امیدوار بودم باشیم، ما در وسط یک اپیدمی بسیار خطرناک تاریخی هستیم.»