شرکت پوشینه توسعه کسری نماد عینی جهش تولید

بهروز اکرمی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی در بازدید از شرکت پوشینه توسعه کسری تولیدکننده چرم، فوم و انواع ورق‌های پی ‌وی سی گفت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید نامگذاری شده و در شرایطی برای تحقق این مهم تلاش می‌کنیم که در حوزه افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی با مشکلاتی مواجه هستیم.
وی با اشاره به این بازدید از یک واحد تولید انواع روکش‌های چرم و فوم‌های صنعتی در شهر کاوه گفت: این کارخانه تهدیداتی مانند افزایش نرخ ارز و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد و با ایجاد یک خط جدید نسبت به تحقق برنامه جهش تولید موفق عمل کرد.
اکرمی گفت: اگر نگاهمان به ظرفیت‌های داخلی و حمایت از صنعتگران باشد، حتما قادر به شکست تحریم‌ها و کاهش مشکلات خواهیم بود.
معاون استاندار مرکزی گفت: مسئولان استان با برنامه‌ریزی مدون، بازدیدهای ادواری از حوزه صنایع و حمایت از تولید کنندگان تلاش می‌کنند که جهش تولید مدنظرمقام معظم رهبری را در سطح استان محقق نمایند.


وی ادامه داد: امسال براساس آمارهای موجود و دقیق در زمینه مشکلات کارگری با کاهشی محسوس نسبت به سال گذشته مواجه هستیم و تعداد واحدهای دارای این مشکلات نیز کم شده است.
وی گفت: وضعیت رو به رشد واحدهای صنعتی در حوزه تولید و کاهش مشکلات کارگری باید به مردم منعکس شود تا به آینده کشور امیدوار شوند.
اکرمی اظهار امیدواری کرد: در استان مرکزی که منطقه‌ای صنعتی است، با تلاش مدیران، صنعتگران و اتکا به اراده مردم شاهد جهش تولید و کاهش مسائل حوزه کارگری باشیم.
معاون سیاسی امنیتی استانداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: شرکت پوشینه توسعه کسری نماد عینی جهش تولید است که توانسته در شرایط تحریم خط تولید جدید را راه‌اندازی کند.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه ساوه نیز با تاکید بر اینکه در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده توجه و نگاه مسئولان به تولید داخلی باید بیشتر شود تصریح کرد: به طور حتم درصورت تحقق خواسته‌های به حق تولید کنندگان شاهد رونق در تولید داخلی خواهیم بود.
امام جمعه ساوه با بیان اینکه همه بخش‌های کشور برای تحقق شعار سال باید هم‌افق شوند ادامه داد: تحقق عملی شعار سال زمینه تحول و شکوفایی اقتصادی در کشورمان خواهد بود.
وی افزود: قرار نیست تولید کنندگان و صاحبان صنایع برای رفع مشکلاتشان به سراغ مسئولان بیایند بلکه ما باید پیگیر دیدار با آنها باشیم و در این میان، فقط هم به‌دنبال واحدهای مشکل‌دار نگردیم بلکه به واحدهایی که خوب کار می‌کنند هم سرکشی کرده و مراقب باشیم چالش‌های احتمالی در آینده برای آنها ایجاد مشکل نکند.
علی میرزایی، فرماندار ساوه نیز در این نشست گفت: شرکت پوشینه توسعه کسری در ایام کرونا خدمات قابل توجهی به صورت رایگان به مردم ساوه ارائه داده و با فراهم کردن شرایط اشتغال برای افراد معلول و دارای محدودیت اجتماعی در راستای توانمندسازی این قشر حرکت نموده است که نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر به همراه داشته است.
وی ادامه داد: شرکت پوشینه توسعه کسری می‌تواند الگویی برای سایر شرکت‌ها در جذب افرادی که محدودیت‌های اجتماعی دارند، باشد.
محمدعلی حقیقت‌خواه، مدیرعامل شرکت پوشینه توسعه کسری در این نشست گفت: شرکت پوشینه توسعه کسری در سال 1379 با تولید چرم مصنوعی، فوم و انواع ورق‌های پی وی سی فعالیت خود را آغاز نموده است.
وی افزود: این خط جدید تولید فیلم‌های پی وی سی که با حضور معاون سیاسی استانداری افتتاح شد در دو شیفت فعالیت خود را شروع کرده که در حال حاضر بیش از 40 نفر در این خط مشغول به کار هستند.
محمدعلی حقیقت‌خواه تصریح کرد: در حال حاضر در این واحد تولیدی بیش از 200 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند، ما اعتقاد داریم برخورداری از زندگی مناسب حق همه مردم است به همین منظور از ظرفیت و توانمندی افراد معلول و دارای محدودیت اجتماعی در این واحد تولیدی استفاده شده که در حال حاضر تعدادی از این عزیزان در بخش‌های مختلف این واحد تولیدی مشغول به کار هستند.
وی ادامه داد: در ایام کرونا شرکت پوشینه توسعه کسری به صورت تمام وقت مشغول به کار بوده و بیش از 2 میلیون شیلد محافظتی رایگان در استان مرکزی و اراک همزمان با شیوع کرونا توزیع کرده است. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز محدودیتی برای ارائه کالای تولیدی این واحد صنعتی در شهرستان و مرکز استان نداریم.
مدیرعامل شرکت پوشینه توسعه کسری با اشاره به اینکه سالیانه 20 هزار تن تولید داریم، افزود: به دلیل بالا رفتن قیمت ارز واردات قاچاق کالا کمتر شده مجموعه ما نیز توانسته با تولید کالاهای با کیفیت و ارزان جایگزین خوبی برای کالاهای وارداتی باشد.
وی با بیان اینکه رونق و جهش تولید نیازمند حمایت همه جانبه از تولید کننده داخلی است، افزود: جهش در تولید با شعار محقق نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و پتانسیل بسیار خوبی در کشور و همچنین استان داریم که نیازمند شناسایی و حمایت است، تصریح کرد: به طور حتم با حمایت مناسب از تولیدکنندگان واقعی می‌توانیم شاهد تحول چشمگیری در صنایع داخلی باشیم.
وی افزود: تولید کنندگان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی در کشور هستند بنابراین شایسته نیست در شرایطی که دشمن از همه توان خود برای تضعیف صنعت و توان تولید کننده استفاده می‌کند، صنعت و تولیدکننده را رها کرد، مسئولین اجرایی باید با تسهیل در قوانین و رفع موانع تولید بسترهای لازم را برای حمایت از تولید کننده و شکوفایی صنعت فراهم کنند.
محمدعلی حقیقت‌خواه بیان کرد: سلاح تولیدکنندگان مواد اولیه، رفع موانع تولید و حذف قوانین دست و پاگیر از مسیر تولید است به خاطر اینکه تولید کنندگان بدون این اهرم‌های حمایت قدرت دفاع از خود و صنعت را ندارند.