اقتصاد مردمی تنها راه حل مشکلات معیشتی است


رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز عزاداری ماه محرم تاکید کرد: پیروی ما از راه امام حسین(ع) همیشه ادامه خواهد داشت چرا که ما ملت امام حسین (ع) هستیم. به گزارش ایسنا، محمد باقر قالیباف در نطق پیش از دستور گفت: ۶۱ سال پیش از این، چند مامور آمریکایی چنان ساده در این کشور علیه اراده و خواست ملت کودتا کردند و اموال مردم را به تاراج بردند که خود طراحان آن کودتا نیز باور نمیکردند با این ظرفیتهای ایران بی دردسر و کم هزینه بتوان کودتا به راه انداخت.

وی ادامه داد: همین ملت چند سال پس از آن اتفاق نه تنها در مقابل نقشههای ساده و یک خطی بلکه در مقابل پیچیدهترین تلاشهای آمریکایی تروریست و هم پیمانان آن در سطح منطقه و جهان می ایستند.

قالیباف اظهار کرد: ۲۸ مرداد برای ملت ایران یک نماد روشن و بدون نیاز به تحلیل های چند لایه است که آمریکا دشمن قسم خورده ملت ایران است و تنها راه حفظ منافع ملی در برابر این دشمن قسم خورده قوی شدن است. هرگاه حاکمان و کارگزاران مردم به این دشمن اعتماد کردند مردم متضرر شدند و منابع ما به تاراج رفته است و امنیت کشور به خطر افتاده و ملت ما تحقیر شده است. رئیس قوه مقننه یادآور شد: هرگاه در برابر این تروریستهای کت و شلواری ایستاده ایم و با عقلانیت و تدبیر، معیشت و رفاه و زندگی مردم را به خواست آنها گره نزدهایم، ظرفیتهای ملت ما با وعده های الهی هم افزا شده و پیروزی های بزرگ تاریخی رقم خورده است. معیشت مردم و پیگیری مسائل آنها تنها با واقع بینی، عملگرایی و عقلانیت و تکیه به مردم ممکن است. نه با نشستن بی حاصل و امید بستن به دشمنان ملت ایران. با شعار دادن بدون پشتوانه اجرایی و بدون راهکارهای عملیاتی گرهای از مشکلات مردم حل نمی شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: اگر ما ظرفیتهای عظیمی که در کشور وجود دارد را بشناسیم و با رویکرد اقتصاد مردمی به ظرفیتهای ملت ایران تکیه کنیم و به سنتهای الهی باور داشته باشیم، مطمئن هستیم که مشکلات اقتصادی حل شده و انقلابی در وضعیت معیشتی مردم ممکن است.