هاشمی‌طبا: منتقدان دولت برنامه خاصی برای اداره کشور ندارند

عضو مجمع وزیران ادوار جمهوری اسلامی با بیان اینکه منتقدان دولت در تحلیل شرایط موجود اشاره‌ای به تحریم‌ها نمی‌کنند، گفت: کسانی که پیکان حملات را به سوی دولت می‌گیرند بر اساس حقیقت و صداقت عمل نمی‌کنند چون بیشتر سیاست‌های دولت روحانی تصمیماتی است که از سوی حاکمیت گرفته شده است. سید مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با ایرنا، شعار بهبود معیشت از سوی نمایندگان مجلس یازدهم را در شرایط فعلی اشتباه دانست و عنوان کرد: بهبود وضعیت معیشتی مردم در شرایط فعلی دشوار است اما در عین حال می‌شود عدالت در معیشت را تا حدودی برقرار کرد.
هاشمی‌طبا، نهادها و گروه‌های سیاسی را فاقد برنامه مشخص برای برون‌رفت از وضعیت تحریم و تورم ارزیابی کرد و گفت: هیچ‌کدام از گروه‌های سیاسی، شرایط فعلی را درک نمی‌کنند و پیشنهاداتی که برای سیاست‌گذاری در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهند با شرایط موجود تطبیق ندارد. شرایط فعلی ما، نوعی جنگ سخت است. این جنگ، جنگ نظامی نیست بلکه جنگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بسیار سنگین است. هیچ یک از گروه‌ها طرح خاصی برای اداره مملکت در این شرایط ندارند. عضو مجمع وزیران ادوار جمهوری اسلامی یادآور شد: باید شرایط سیاسی و اقتصادی فعلی کشور را مطابق با تحولات دنیا طراحی کنیم. همه برنامه‌های دولت و مجلس به نوعی تداوم جریان‌ها، سبک زندگی و کار اقتصادی سال‌های گذشته است و این با سیاستی که در خارج از کشور بر ما تحمیل می‌شود تعارض دارد. هاشمی‌طبا اظهار داشت: اصولگراها و اصلاح‌طلبان تاکنون خط‌مشی، مانیفست و برنامه مشخصی برای اداره کشور ارائه نداده‌اند. کسی که می‌خواهد اصلاح‌طلب باشد باید این تفکر را بر اساس اصولی عملی کند و به آن معتقد باشد.
وی، منتقدان دولت را فاقد برنامه خاصی برای اداره کشور دانست و افزود: اگر گروه به اصطلاح اصولگرا در انتخابات سال ۱۴۰۰ بر سر کار آید بیشتر گفتار درمانی خواهد کرد و هیچ طرح مقابله‌ای در کشور را بر اساس مقاومت مقابل استکبار، طراحی نمی‌کنند. هاشمی‌طبا در ادامه سخنانش دستگاه دیپلماسی کشور را فعال قلمداد کرد و گفت: در بخش دیپلماسی دولت، محمدجواد ظریف خیلی فعال و آگاه به تحولات سیاسی نظام بین‌الملل است و برخوردهای دقیقی با پدیده‌ها انجام می‌دهد، اما سیاست‌های اروپایی‌ها در رد قطعنامه پیشنهادی امریکا در شورای امنیت علیه کشورمان بی‌تأثیر نبوده است. اروپایی‌ها به دلیل اینکه هژمونی (سلطه) امریکا را کمتر تحمل می‌کنند از یکجانبه‌گرایی امریکا دلخور هستند.
هاشمی‌طبا، شاخص‌ترین دستاورد دولت روحانی را برجام دانست و گفت: نقطه درخشان سیاست خارجی دولت روحانی تصویب معاهده برجام بود. این باعث شد که قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ما رد شود و پیروزی بزرگی برای کشور به‌دست بیاید. البته برجام تصمیم و سیاست دولت روحانی به تنهایی نیست و تصمیم مجموع حاکمیت در مورد برجام است.