چرا مردم مستضعف جماران باید فقیر و محروم بمانند؟

در پی اظهارات شهردار تهران مبنی بر محدودیت ساخت و ساز در محله جماران، بیانیه‌ای از سوی آیت الله سید مهدی
امام جمارانی در مخالفت با این طرح منتشر شد، بخش‌هایی از این بیانیه بشرح ذیل است:
همگان می‌دانند که بنده دعوت‌کننده حضرت امام خمینی(رض) به جماران بودم و منزل خود و حسینیه جماران را هم در اختیار ایشان قرار دادم و اهالی جماران نیز در طول سالیانی که امام امت در جماران سکونت داشتند، به عشق و علاقه ایشان همه محدودیت ها و شلوغی رفت و آمدها و سختی ها را متحمل بودند اما هیچگاه فکر نمی‌کردند بعد از ارتحال امامی که دلش همواره برای محرومین و مستضعفان می تپید، عده‌ای به اسم حفظ آثار و میراث امام، چوب حراج به زندگی و مال آنان می‌زنند تا اینکه آنها مجبور شوند زمین و ملک خود را به ثمن بخس بفروشند، چون زمین و ملکی که اجازه ساخت و ساز بیش از دو طبقه در آن ندهند دیگر خریداری نخواهد داشت و به اقل قیمت مجبور به فروش آن می‌شوند.
در سال ۱۳۸۰ در وزارت مسکن و شهرسازی طرحی پیشنهاد شد که ۴۵ هکتار از محله جماران در شمول آن قرار می‌گرفت و همین آقای حناچی شهردار امروز و معاون آن روز وزارت مسکن، این طرح را پخته و آماده کرده بودند که لازم است کل جماران در پوشش آن طرح درآید و البته مساحت جماران کمتر از


۴۵ هکتار بود و این طرح اطراف آن را نیز شامل می‌شد که خوشبختانه در آن مقطع با مخالفت جدی اهالی جماران این طرح به ثمر ننشست ولیکن آنها ظاهراً یک ماه بعد در شورای عالی معماری و شهرسازی هدف خود را به طریق دیگری دنبال می کنند و مصوب می‌نمایند که خانه‌های کوچه‌های حسنی کیا، چوبینه و نیایش در طرح جماران هستند و اینها حق ساخت
بیش از دو طبقه را ندارند!!
شما اگر می خواهید سادهزیستی حضرت امام را نشان بدهید این مربوط به خانه محقر امام و حسینیه جماران است و چه ربطی به خانه های مردم دارد؟!
آیا روح امام راحل از این رفتارها در حق اهالی جماران راضی است؟! در آن طرح مصوب شده بود که ۱۴ هزار متر باغ خسروشاهی خریداری شود و از آنجا راهی به بیمارستان قلب جماران باز کنند و علیرغم اینکه این باغ بزرگ توسط شهرداری خریداری شد ولیکن این راه به بیمارستان باز نشد.
از طرفی آقایان مدعی پیوسته دنبال تخریب و انتقال بیمارستان جماران از این محل بوده‌اند و حال آنکه مردم جماران و همه کشور و دوستداران امام، این بیمارستان را مستشفای خود میدانند و امام عزیز نیز پیوسته در این بیمارستان رسیدگی و مداوا می‌شدند و در این بیمارستان هم رحلت فرمودند، آن وقت این بیمارستان که یادآور بستری شدن امام در آنجاست را می‌گویند باید از بین برود ولی خانه‌های مردم جماران باقی بماند!!
شورای محله و مردم جماران و بنده از ریاست محترم جمهوری خواستیم که به این موضوع رسیدگی کنند و ایشان هم از شورای عالی معماری و شهرسازی موکداً خواستند که حقوق مردم در هر طرحی رعایت شود و اگر طرحی مخالف با این مسئله است را ملغی اعلام کنند ولیکن متاسفانه تحت عنوان اینکه باید کارشناسی شود، انجام کارشناسی این طرح مهم را مجدداً به عهده شهرداری تهران سپردند. لذا بنده به عنوان کسی که دعوت‌کننده حضرت امام سلام الله علیه به جماران بودم این رفتار را در حق مردم جماران برنمی تابم و معتقدم روح حضرت امام از این اعمال بسیار ناراحت می شود! حفظ میراث امام به حفظ هویت مکتب و سخنان ایشان است. اینجانب دفاع از حقوق حقه مردم جماران را وظیفه شرعی و اخلاقی خود می‌دانم و نسبت به این رفتار بسیار متاثر هستم و مجددا از شورای عالی شهرسازی می‌خواهم هر چه زودتر این طرح را بردارند و اگر بناست که طرحی جایگزین کنند طرحی باشد که حقوق مردم در آن رعایت شود.