«سردار» در جنگل پیدا شد

[شهروند] پسربچه سه ساله به طرز معجزه‌آسایی از دل جنگل نجات پیدا کرد. این کودک ترکمن که  «سردار» نام دارد 20 ساعت به دور از خانواده در جنگل گلستان گم شده بود. امدادگران هلال‌ احمر با کمک نیروهای مردمی پس از ساعت‌ها جست‌وجو در این جنگل وسیع موفق شدند پیش از ظهر یکشنبه  او را پیدا کنند و این کودک را در سلامت کامل تحویل خانواده‌اش بدهند. نجات سردار آن هم در شرایطی که این جنگل زیستگاه گونه‌های مختلف حیوانات وحشی است، بیشتر به معجزه می‌ماند. آن‌طور که نیروهای هلال ‌احمر شهرستان گالیکش می‌گویند بیشترین نگرانی آنها طی عملیات حمله گراز و سایر حیوانات وحشی به کودک بوده است. با وجود این بخت با سردار و خانواده‌اش یار بود؛ زیرا به طرز عجیبی این کودک یک شب کامل را بدون سرپناه و آب و غذا در این جنگل دوام آورد.
خانواده سردار همراه با اقوام‌شان از شهرستان کلاله برای تفریح راهی جنگل گلستان شدند و در جایی نزدیکی جاده اتراق کردند. بعد از مهیاشدن سوروسات پیک‌نیک، سردار همراه با سایر بچه‌ها در همان اطراف مشغول بازی شد. بعد از ساعتی هم نوبت ناهار شد. بزرگ‌ترها بعد از خوردن ناهار مشغول استراحت شده و بچه‌ها هم طبق معمول سرگرم بازی بودند. ساعت حدود 3 بعدازظهر بود که مادر سردار متوجه غیبت فرزندش شد. پرس‌وجو از هم‌بازی او نتیجه‌ای نداشت و پدرومادر این پسربچه سه‌ساله همراه اقوام حدود یک ساعتی را به جست‌وجوی او پرداختند. آنها هر جایی را که حدس می‌زدند برای یافتن او گشتند، اما تلاش آنها هیچ فایده‌ای نداشت. ساعت حدود 6 بعدازظهر بود که امدادگران هلال‌ احمر گالیکش از طریق مرکز کنترل عملیات در جریان ناپدیدشدن این کودک قرار گرفتند. آنها بلافاصله پلیس را در جریان گذاشت و در قالب چند تیم عازم محل حادثه شدند. آن‌طور که استیری، رئیس جمعیت هلال ‌احمر شهرستان گالیکش به «شهروند» می‌گوید:  «21 امدادگر همراه با تیم آنست و 2 قلاده سگ به محل اعزام شدند.» اما با توجه به وسعت منطقه، باید تعداد بیشتری در عملیات جست و جو شرکت می‌کردند. همین هم شد تا عده‌ای از عوامل پلیس همراه با نیروهای بسیج هم به محل حادثه اعزام شوند. عده‌ای از ساکنان روستای‌های مجاور و البته اقوام کودک گم شده هم در این عملیات شرکت کردند. به گفته استیری در مجموع 200 نفر در قالب چند گروه در جهات مختلف عملیات جست و جو را آغاز کردند:  «سرتیم عملیات، هلال‌احمر بود. در هر گروه حداقل یک نفر از امدادگران هلال‌احمر حضور داشتند. جنگل گلستان وسعت زیادی دارد. عوارض طبیعی متعددی هم در این گستره سبز موجود است. شالیزار، کوه، رودخانه و دره. بخش وسیعی هم که پوشیده از درخت است. به همین دلیل همه سعی ما این بود که با سازماندهی این افراد، این کودک را در سریع‌ترین زمان ممکن پیدا کنیم.»
عملیات جست و جو سردار تا ساعت 4 بامداد ادامه داشت. تیم‌های مختلف با بیسیم و تلفن باهم در ارتباط بودند. همه تلاش این افراد تا آن ساعت هیچ نتیجه‌ای نداشت.ساعت‌ها پیاده روی در جنگل همه را خسته کرده بود. به همین دلیل هم همه افراد حاضر در این عملیات حدود 2 ساعتی را در دل جنگل استراحت کردند. استیری می‌گوید در همه این لحظات او و همکارانش نگران حمله حیوانات وحشی به این کودک بودند:  «واقعیت این است که ما احتمال می‌دادیم که چنین اتفاق ناگواری رخ دهد. به همین دلیل هم به گروه‌های جست و جو اعلام شد تا در فواصل مشخص آتش روشن کنند. نور آتش مانع نزدیک شدن حیوانات درنده و وحشی می‌شود.» عقربه‌ها ساعت 6 صبح را نشان می‌داد که عملیات از سر گرفته شد. چند تیم به طرف بالادست رفتند و بقیه افراد هم دوباره مسیرهای قبلی را جست و جو کردند. چون احتمال داشت به دلیل تاریکی هوا نقاطی از دیده افراد دور مانده باشد. ساعت حدود 11:  30 دقیقه بود که دو تیم از جبهه مختلف به سردار رسیدند. این کودک در عین ناباوری کنار درختی نشسته بود. آن‌طور که استیری می‌گوید نجات سردار یک معجزه بود. این کودک سه ساله یک شب تمام را بدون هیچ پناهی در اعماق این جنگل به صبح رسانده بود؛ آن هم در شرایطی که هیچ آسیبی ندیده بود. این کودک پس از پیداشدن و انجام معاینات اولیه به خانواده‌اش بازگردانده شد.
پدر این کودک هم در گفت‌وگوی کوتاهی با «شهروند» نجات فرزندش را فقط لطف خدا می‌داند. او با تشکر از نیروهای هلال‌ احمر و همه افرادی که در این جست‌وجو حضور داشتند، گفت:  «سردار فرزند دوم من است. من یک دختر هفت ساله دارم و بعد از آن هم سردار به دنیا آمد. در همه این مدتی که او گم شده بود، من و مادرش فقط دست به دعا بودیم. الان هم حال او خوب است و در خانه پیش همسرم است.»