کادر درمان منتظر۷۰۰‌هزار یوروی دیگر

با وجود صدور مجوز برای برداشت یک‌میلیارد یورویی از صندوق توسعه ملی و اختصاص به هزینه‌های کرونا، گزارش سازمان برنامه و بودجه و گلایه وزیر بهداشت از این حکایت دارد که حدود ۳۰‌درصد این مبلغ تاکنون پرداخت شده و مشخص نیست با گذشت حداقل پنج‌ماه از این مجوز، چرا مابقی در اختیار کادر درمان با وجود هزینه‌های سنگین و معوقات بالا قرار نگرفته است.
به گزارش ایسنا، فروردین‌ماه امسال بود که رئیس‌جمهوری با اعلام هزینه‌های سنگین کرونا که دولت نمی‌تواند از محل منابع بودجه‌ای از پس آن برآید، خواستار برداشت یک‌میلیارد یورویی از صندوق توسعه ملی برای اختصاص به وزارت بهداشت و البته بخشی از آن برای بیمه بیکاری شد.
طولی نکشید که مقام معظم رهبری با این درخواست موافقت کردند و بعد از آن در اردیبهشت‌ماه، اولین مرحله از تبدیل یورو به ریال انجام و از سوی بانک مرکزی به خزانه واریز شد.
همان زمان بود که نوبخت- رئیس سازمان برنامه و بودجه- اعلام کرد طی جلساتی که با وزارت بهداشت داشته‌اند، قرار بر این شده ۴۲۰۰‌میلیارد تومان به ۱۵ برنامه وزارت بهداشت و درمان اختصاص پیدا کند و در کنار آن ۱۲۸۶‌میلیارد تومان هم به بیمه بیکاری اختصاص یابد.
اما در گزارشی که طی روزهای اخیر سازمان برنامه و بودجه به ایسنا اعلام کرد، نشان داد که همچنان رقم پرداختی از منابع صندوق توسعه ملی حدود ۵.۶‌هزار‌میلیارد تومان بوده که تفاوت چندانی با رقم اردیبهشت‌ماه نداشته است.