سخنان عجیب یک نماینده امضاکننده طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اینترنتی توجه‌ها را به خود جلب کرد خطرهای محیط «آندروید» و تفاوت ساعات مصرف اینترنت!


در هفته‌های گذشته، مطرح شدن طرحی با عنوان «ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» در مجلس شورای اسلامی که در صورت تصویب و اجرا، باعث فیلتر شدن بسیاری از آن‌ها خواهد شد، واکنش‌های فراوانی برانگیخت. حالا اما مصاحبه فاطمه محمدبیگی، یکی از نمایندگان امضاکننده این طرح با مجله اینترنتی فراز در مورد آن هم حاشیه‌ساز شده است.
این نماینده قزوین در بخشی از مصاحبه خود گفته است: «من مادر سه فرزند هستم. امروز آن‌ها را به مدرسه بردم و به من گفتند فرزندانم باید در سامانه «شاد» ثبت‌نام کنیم. تا امروز اجازه نداده بودم فرزندانم با فضای «اندروید» آشنا شوند؛ به این دلیل که فکر می‌‌کنم برای سلامت روحی و اخلاقی‌شان لازم نیست وارد فضای «اندورید» شوند. اما حالا نگرانم که نکند فرزند من در فضای اندروید وارد اینترنت شود و محتوای مستهجن ببیند. سال‌های سال تلاش کرده‌ایم که بچه‌‌های ما با صحنه‌های نامناسب مواجه نشوند. اینترنت می‌تواند به صورت کنترل‌شده در اختیار قشرهای مختلف قرار بگیرد. دانشمندها، پزشک‌ها، معلم‌ها و دانش آموزان، هرکدام باید پهنای اینترنت و ساعت استفاده مختص به خود را داشته باشند». توضیح این که آندروید، نام یکی از دو سیستم عامل مشهور و پرکاربرد گوشی‌های هوشمند است! وی در عین حال در نام بردن از کشورهای دیگر دارای طرح‌های مشابه، از چین و روسیه نام برده است که در حوزه آزادی بیان سابقه مطلوبی ندارند و البته ادعاهایی درباره محدودیت‌های سختگیرانه درباره اینترنت در آلمان و انگلیس کرد که بررسی‌ها آن را رد می‌کند. این جمله محمدبیگی نیز واکنش‌های فراوانی را ایجاد کرد: «ساعات مصارف اینترنت متفاوت است. مقاصد فردی که از ۱۲ شب تا ۶ صبح از اینترنت استفاده می‌کند، با مقاصد کاربران ۶ صبح تا ۱۲ شب متفاوت است. همه این‌ها باید توسط مسوولان کشور تقسیم‌بندی شده و در اختیار کاربران قرار داده شود».
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» دلایل افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر را بررسی کرد سلام به پراید 100 میلیون تومانی! کورش الماسی «اصلاح طلبان»، ممنوع! واعظ آشتیانی: زمان کف زدن مردم برای افتتاح طرح‌ها تمام شده است طرح‌های نیمه تمام، ارثیه دولت‌ها برای یکدیگر چرا در چند سال اخیر کمتر شاهد ورود چهره‌های جدید به عرصه حرفه‌ای بازیگری هستیم؟ افول ستاره‌سازی در غیاب مدرس بازیگری و ریسک تهیه‌کننده دو عضو شورای شهر تهران در سخنان جداگانه‌ای به انتقاد از دولت و مجلس پرداختند گلایه‌های «بهشت» از «پاستور» و «بهارستان» نایب رئیس مجلس: لازم است مدتی در کشور نظام پارلمانی حاکم شود تکرار احیای نخست‌وزیری از سوی اصولگرایان اهداف سفر وزیر خارجه سوئیس به ایران چیست؟ تهران، برن و یک قرن رابطه دیپلماتیک در پاسخ به درخواست رئیس قوه قضائیه انجام شد موافقت رهبر انقلاب با تداوم فعالیت دادگاه‌های ویژه اقتصادی سخنان عجیب یک نماینده امضاکننده طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اینترنتی توجه‌ها را به خود جلب کرد خطرهای محیط «آندروید» و تفاوت ساعات مصرف اینترنت! جنگ سرد امان و ابوظبی ادامه دارد تهدید بن زاید به اخراج ۲۵۰ هزار اردنی رئیس قوه قضائیه: اطلاعات محرمانه‌ای داریم که آمریکا و اروپا حامی قاچاقچیان مواد مخدر هستند