رئیس قوه قضائیه: اطلاعات محرمانه‌ای داریم که آمریکا و اروپا حامی قاچاقچیان مواد مخدر هستند

رئیس قوه قضائیه گفت: اطلاعات محرمانه‌ای داریم که نشان می‌دهد آمریکا و کشورهای اروپایی حامی قاچاقچیان مواد مخدر هستند و دستشان آلوده است و برخی کشورهای منطقه نیز از ترانزیت و توزیع مواد مخدر درآمدزایی می‌کنند.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، سید ابراهیم رئیسی در نشست آسیب‌شناسی و بررسی روند مبارزه با مواد مخدر که با حضور فعالان حوزه مبارزه با اعتیاد و همچنین دبیر و تعدادی از اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر در دفتر رئیس دستگاه قضا برگزار شد، مساله مواد مخدر را یکی از اولویت‌دارترین مسائل کشور دانست که مقابله با آن نیازمند عزم همگانی در سطوح عالی کشور است. رئیس قوه قضائیه گفت: امروز مساله مواد مخدر بنیان خانواده و جوانان ما را تهدید می‌کند و به معضلی تبدیل شده که مشکلات فراوانی را در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و اخلاقی به وجود آورده و همه باید با حساسیت با آن برخورد کنند.
رئیسی با تاکید بر لزوم تشدید برخوردهای امنیتی و انتظامی با پدیده مواد مخدر، تصریح کرد: در جهانی که آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از کشت مواد مخدر و تبدیل مواد سنّتی به صنعتی حمایت و قاچاقچیان زیر چتر ناوگان‌های آمریکایی مواد مخدر را جابجا می‌کنند، نباید به کمک‌های خارجی در  مبارزه با مواد مخدر امید بست. رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: اقدامات سازمان‌های بین‌المللی در حمایت از ایران برای مبارزه با مواد مخدر، از حرف و اعطای مدال فراتر نمی‌رود و اراده جدی برای ریشه‌کنی مواد مخدر و معضل اعتیاد ندارند؛ در حالی که بر هیچ کس پوشیده نیست که جمهوری اسلامی صادقانه‌ترین برخورد را در این عرصه دارد. رئیسی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم سوداگران مرگ با توزیع مواد مخدر به ساختارهای اجتماعی آسیب بزنند، توسعه اقدامات اطلاعاتی را از مسائل محوری در برخورد با مبارزه با مواد مخدر دانست و با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای شناسایی و کشف شبکه‌های قاچاق و مراکز تولید و توزیع مواد مخدر، گفت: هر چه کار اطلاعاتی قوی‌تر باشد، مانع از ورود مواد مخدر به قلب کشور می‌شود.
رئیسی افزود: شهادت مرزبانان ما برایمان تلخ و ناگوار است، اما این ایثارگری‌ها نشانگر عزم و اراده و هوشیاری و بیداری مرزبانان جمهوری اسلامی در برخورد با باندهای قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از نفوذ آن‌ها به داخل مرزهاست که حقیقتاً جای تقدیر دارد.


رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر جدیت دستگاه قضا در ضربه زدن به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر و مصادره اموال آنها، تصریح کرد: باید کمر قاچاقچی که کمر به نابودی جوانان ما بسته شکسته شود و استرداد اموال قاچاقچیان معنا ندارد. رئیسی افزود: قاچاقچیان مواد مخدر باید بدانند وارد میدان خطرناکی شده‌اند که فساد مطلق است و بنیان‌های اجتماعی و فرهنگی و کیان خانواده‌ها را هدف گرفته‌اند و همکاران ما در دستگاه قضایی تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهند که اموال به این افراد برگردد و اگر در این زمینه خلاء قانونی هست، باید فوراً برطرف شود.
رئیس قوه قضائیه همچنین بر لزوم پاکسازی مناطق آلوده و جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز تاکید کرد و گفت: معتاد متجاهر مجرم است و باید به عنوان مجرم با او برخورد شود و مطلقاً نباید اجازه داد نقطه‌ای از شهر در هیچ کجای کشورمان به محل امنی برای معتادان متجاهر تبدیل شود. رئیسی لزوم نظارت بر فضایی مجازی را نیز مورد تاکید قرار داد و از دستگاه‌های مسئول در حوزه فضای مجازی خواست که اجازه ندهند فضای مجازی به محیطی امن برای معاملات مواد مخدر و فعالیت افراد فاسد و بیچاره کردن خانواده‌ها توسط قاچاقچیان تبدیل شود.
اصلاح و به روزرسانی قانون مبارزه با مواد مخدر، تشدید انسداد مرزها، تقویت دیپلماسی مبارزه با مواد مخدر، تلاش برای کاهش عرضه و تقاضا و اقدامات به هم پیوسته فرهنگی و اجتماعی در کنار اقدامات امنیتی و انتظامی و قضایی از دیگر موضوعات مورد تاکید رئیس دستگاه قضا در برخورد با مواد مخدر بود.
در ابتدای این جلسه، سردار اسکندر مومنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و ۱۰ نماینده دستگاه‌های مختلف عضو این ستاد که ریاست کمیته‌های مختلف ستاد را بر عهده دارند، با ارائه گزارشی از وضعیت مصرف و مبارزه با مواد مخدر در جهان، منطقه و ایران و فرصت‌ها و تهدیدات مبارزه با آن به تبیین دیدگاه‫ها، برنامه‌ها و مطالبات خود در این خصوص پرداختند.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» دلایل افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر را بررسی کرد سلام به پراید 100 میلیون تومانی! کورش الماسی «اصلاح طلبان»، ممنوع! واعظ آشتیانی: زمان کف زدن مردم برای افتتاح طرح‌ها تمام شده است طرح‌های نیمه تمام، ارثیه دولت‌ها برای یکدیگر چرا در چند سال اخیر کمتر شاهد ورود چهره‌های جدید به عرصه حرفه‌ای بازیگری هستیم؟ افول ستاره‌سازی در غیاب مدرس بازیگری و ریسک تهیه‌کننده دو عضو شورای شهر تهران در سخنان جداگانه‌ای به انتقاد از دولت و مجلس پرداختند گلایه‌های «بهشت» از «پاستور» و «بهارستان» نایب رئیس مجلس: لازم است مدتی در کشور نظام پارلمانی حاکم شود تکرار احیای نخست‌وزیری از سوی اصولگرایان اهداف سفر وزیر خارجه سوئیس به ایران چیست؟ تهران، برن و یک قرن رابطه دیپلماتیک در پاسخ به درخواست رئیس قوه قضائیه انجام شد موافقت رهبر انقلاب با تداوم فعالیت دادگاه‌های ویژه اقتصادی سخنان عجیب یک نماینده امضاکننده طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اینترنتی توجه‌ها را به خود جلب کرد خطرهای محیط «آندروید» و تفاوت ساعات مصرف اینترنت! جنگ سرد امان و ابوظبی ادامه دارد تهدید بن زاید به اخراج ۲۵۰ هزار اردنی رئیس قوه قضائیه: اطلاعات محرمانه‌ای داریم که آمریکا و اروپا حامی قاچاقچیان مواد مخدر هستند