چاقی کرونا یی۲۱ درصد دانش آموزان

معاون تربیت ‌بدنی و سلامت آموزش ‌و پرورش استان گفت: براساس تحقیقات انجام شده از زمان شیوع ویروس کرونا ۲۱ درصد دانش‌آموزان دچار اضافه وزن و چاقی شده‌اند که کم‌تحرکی نیز به این معضل اضافه شده است. صفدر سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص فعالیت‌های ورزشی در مدارس اظهار کرد: در این زمینه ممنوعیت‌هایی وجود دارد و به دلیل شرایط موجود مراسم آغازین، ورزش صبحگاهی و آموزش مهارت‌های جمعی و پرخطر در مدارس اجرا نمی‌شود، از آن‌جایی که ساعت درس تربیت ‌بدنی جزو ساعات رسمی مدارس محسوب می‌شود، این درس حذف نخواهد شد، به همین منظور امسال نیز مانند سال‌ گذشته که آموزش به ‌صورت اطلاعات دانشی در زمینه رشته‌های مختلف ورزشی، ایمنی و بهداشت بود، ادامه خواهد یافت.
بسته تحولی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان ارائه می‌شود
معاون تربیت ‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان ادامه داد: وزارت آموزش‌وپرورش قصد دارد در حوزه تربیت بدنی و سلامت طرحی به‌ نام بسته تحولی کنترل وزن و چاقی ارائه دهد. در این بسته قد و وزن دانش‌آموزان با نرم‌افزارهای علمی محاسبه و به اولیا و دانش‌آموز اطلاع‌رسانی و سپس به آن‌ها مشاوره‌های حرکتی و تغذیه ارائه می‌شود. وی گفت: در ادامه سال تحصیلی اگر برگزاری کلاس‌ها مجازی شود، محتواهایی برای درس تربیت‌بدنی تهیه شده که در شبکه شاد بارگذاری خواهد شد، همچنین معلمان با خلاقیت خود می‌توانند به دانش‌آموزان فعالیت‌های ورزشی را آموزش دهند.
کمبود در مواد ضدعفونی در صورت ادامه روند حضوری مدارس
سلطانی همچنین در خصوص زمان ضدعفونی کلاس‌ها نیز گفت: ضدعفونی کلاس‌ها بعد از اتمام هر شیفت باید انجام شود و تمام مدارس موظف به انجام آن هستند زیرا 5/8میلیارد تومان برای تهیه مواد ضدعفونی کننده به حساب مدارس استان واریز شده است،  باید در نظر داشت  اگر روند حضور دانش‌آموزان در مدارس ادامه داشته باشد، در تهیه مواد ضدعفونی کننده دچار کمبودهایی خواهیم شد که البته معاونت پشتیبانی آموزش‌وپرورش برای جبران کمبودها قول‌هایی به ما داده است. سلطانی در خصوص استفاده از تب‌سنج در مدارس اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی توسط وزارت بهداشت تهیه و ابلاغ می‌شود و در این پروتکل‌ها الزامی به تهیه تب‌سنج برای مدارس بیان نشده است، البته برخی مدارس در تهیه آن پیشقدم شدند و حتی دستگاه‌های اتوماتیک ضدعفونی کننده دست برای مدرسه خود تهیه کرده‌اند، متاسفانه تهیه تب‌سنج بسیار پرهزینه است و آموزش‌وپرورش توان خرید آن را ندارد، بنابراین اولویت ما ضدعفونی محیط است. وی گفت: بوفه مدارس نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است و دانش‌آموزان موظف هستند تغذیه خود را به صورت شخصی  همراه داشته باشند.