اخبار کوتاه


۵۱ درصد سهام نیروگاهها در اختیار دولت باقی میماند

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به تصمیمات گرفته شده برای واگذاری نیروگاهها به صورت هلدینگ، گفت: با اجرای این برنامه تنها ۴۹ درصد سهام نیروگاهها واگذار و تا انتها ۵۱ درصد این سهام در اختیار دولت باقی خواهد ماند. محسن طرزطلب در نشست با نمایندگان کارگران نیروگاه رامین اهواز با اشاره به نقش مهم نیروگاه رامین در تامین برق پایدار استان خوزستان، گفت: این مجموعه به عنوان یکی از نیروگاههای قدیمی کشور وظیفه تامین برق ۴۰ درصد استان خوزستان را بر عهده دارد. وی با اشاره به طرح مسئله واگذاری نیروگاه رامین اهواز به بخش خصوصی و نگرانیهای پیش آمده برای کارکنان نیروگاه، گفت: بر اساس اصل ۴۴ و تکالیف صورت گرفته از سوی نظام بایستی شرکت برق حرارتی به عنوان یک دستگاه دولتی ۸۰ درصد تاسیسات تولید خود را به بخش خصوصی واگذار کند. مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی یادآور شد: بر اساس تکالیف موجود بایستی ۱۱ هزار مگاوات از مجموعه نیروگاههای برق حرارتی به سازمان خصوصی سازی معرفی میشد که در بازه زمانی سال ۹۵ تعدادی از نیروگاهها و شرکتهای مدیریت تولید به عنوان بهرهبردار به سازمان خصوصیسازی معرفی شدهاند.

 

 

گاز خانوارهای کم مصرف هم رایگان می شود

معاون وزیر نفت در امور گاز، از بررسی طرح بهینه سازی رایگان موتورخانهها در هیئت دولت خبر داد و گفت: جزئیات این طرح بزودی اعلام خواهد شد.

به گزارش صدا و سیما، حسن منتظر تربتی گفت: بعد از توسعه گاز رسانی، اولویت ما بهینه سازی مصرف گاز است؛ بنابراین طرحی به هیئت وزیران دادهایم که براساس آن بتوانیم، موتورخانههای منازل مردم را بدون اعمال هزینههای اضافی و به صورت کاملاً رایگان بهینه کنیم. وی اضافه کرد: در این طرح با مراجعه با منازل مردم، موتورخانهها و تجهیزات آن را بدون پرداخت هیچگونه هزینهای، اصلاح کرده و پیش بینی میکنیم این اقدام نقش موثری در کاهش مصرف گاز خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین از طرح رایگان شدن بخشی از گاز مصرفی خانوادههای کم مصرف خبرداد و گفت: بدنبال آن هستیم تا اگر خانواری کمتر از مقادیر معمول سالهای گذشته، گاز مصرف کرد، تا ۳۰ درصد تخفیف بگیرد.

تربتی با اشاره به اینکه هم اکنون صدور قبوض کاغذی گاز با همکاری مردم متوقف شده است افزود: از محل چاپ نکردن و توزیع قبوض کاغذی، ۸۵ میلیارد تومان صرفه جویی داشتهایم.