سفیر ایران: هیچ برنامه ای برای سفر زایران اربعین به عراق نداریم

ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق روز دوشنبه تاکید کرد با توجه به شرایط کرونا در عراق و رعایت پروتکل های بهداشتی امسال هیچ برنامه و تصمیمی برای سفر زایران از ایران به عراق در ایام اربعین وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، وی با انتشار یک فایل صوتی در این ارتباط تصریح کرد، اربعین امسال با وجود میل باطنی و قلبی، امکان فراهم کردن سفر زایران از ایران فراهم نشد و هیچگونه تصمیمی نیز از سوی دولت عراق برای اجازه ورود به زایران ایرانی اتخاذ نشده است.
سفیر ایران در عراق با تاکید بر این که برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین امسال اربعین در داخل عراق کاملا با سال های دیگر متفاوت است، افزود، دولت عراق مانند مراسم روز تاسوعا و عاشورا نمی‫خواهد مانع از برگزاری خودجوش مراسم مردمی شود و در سال جاری مراسم اربعین کاملا عراقی خواهد بود و هیچ زایری از خارج عراق به این کشور وارد نمی‫شود.
مسجدی ادامه داد، در ماه‫های اخیر به خاطر وضعیت کرونا در عراق و ایران حتی صدور ویزا برای دست‫اندرکاران طرح‫ها و پروژه‫های عمرانی نیز با مشکلاتی به صورت محدود صورت می گیرد و موضع مقام‫ها و مسئولان عراقی با وجود برگزاری جلسات متعدد در ارتباط با مراسم اربعین و پیگیری های بعدی کاملا روشن و مشخص است.


وی با رد برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی در ارتباط با دعوت از زایران ایرانی برای سفر به عراق خاطر نشان کرد، زایر ایرانی تابع قوانین و مقررات کشور خود و کشورهای دیگر است و به خود اجازه نمی‫دهد بدون گرفتن ویزا و هماهنگی بین دو طرف اقدام به سفر کند و چنین مطالبی از سوی افراد غیر مسئول و مشکوک منتشر می‫شود که هیچگونه سندیت و رسمیت ندارد.
سفیر ایران در عراق خاطر نشان کرد، در سال‫های گذشته برخی زائران بدون دریافت مجوزهای قانونی به عراق سفر کرده و اکنون به همین خاطر در زندان بسر می‫برند و خانواده آنان در ایران با مشکلات عدیده‫ای مواجه شده‫اند.
سایر اخبار این روزنامه
حضور بازیگران خارجی چه تاثیری بر کیفیت و فروش فیلم‌های ایرانی گذاشته است؟ لژیونرها روی پرده نقره‌ای جلال خوش چهره سورپرایز اکتبر بررسی زوایای مختلف مذاکرات صلح افغانستان از دیدگاه سه طرف اثرگذار ابهام‌های مذاکرات صلح افغانستان از آمار کودکان رها شده در خیابان کاسته شده است آمارهای شیرین و تلخ از فرزندخواندگی جهانگیری: طرح فروش اوراق سلف نفتی از دستور کار خارج شد عقب‌نشینی دولت از فروش نفت به مردم «ابتکار» وضعیت راه‌اندازی کسب و کار جدید در شرایط اقتصادی فعلی را بررسی می‌کند کارآفرینی در دست‌انداز تحریم و کرونا فتاح، جلیلی، زاکانی، بذرپاش یا حتی احمدی‌نژاد؛ کدام یک نامزد اصلی پایداری‌ها می‌شود؟ جبهه پایداری بر سر چهارراه انتخاب کاندیدا رئیس قوه قضائیه: دولت اجازه ندهد سودجویان با اخلال در بازار مردم را رنج دهند رئیس پلیس راهور تهران خبر داد افزایش تصادفات موتورسیکلتی در شرایط کرونا سفیر ایران: هیچ برنامه ای برای سفر زایران اربعین به عراق نداریم نشست شورای حکام آژانس در سایه تدبیر هوشمندانه ایران