در نشست بررسی چالش‌های صنعت نوشت‌افزار مطرح شد ابتلای مداد و خودکار به کرونا!

معاون وزیر صمت با اشاره به کاهش تقاضا در حوزه نوشت‌افزار علی‌رغم شروع سال تحصیلی، گفت: در تلاش هستیم صنعت نوشت‌افزار هم همچون سایر صنایع مورد حمایت دولت قرار گیرد.
به گزارش مهر، مهدی صادقی نیارکی در نشست بررسی مهم‌ترین چالش‌های صنعت نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر این بیماری بر کاهش تقاضای نوشت‌افزار، گفت: صنایع متعددی به دلیل کاهش متقاضی و محدودیت‌های فضای کسب و کار با مشکلات مالی روبه‌رو شدند و تمهیداتی برای آسیب‌های اقتصادی-صنعتی ناشی از این بیماری در نظر گرفته شد. صنعت نوشت افزار نیز به‌رغم آغاز سال تحصیلی با کاهش متقاضی روبه‌رو بوده و ضروری است برای کاهش آسیب‌های اقتصادی به این صنعت تدابیری در نظر گرفته شود. این صنعت در شرایط کنونی با تکیه بر توسعه ساخت داخل و ممنوعیت ورود محصولات مشابه خارجی اقدامات خوبی را انجام داده است و خوشبختانه بازار با کمبود لوازم‌التحریر روبه‌رو نیست. در حال حاضر تسهیلاتی برای صنایع آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا در نظر گرفته شده است و در تلاش هستیم تا صنعت نوشت‌افزار نیز از حمایت‌های دولت برای بهبود وضعیت تولید و توانمندسازی بهره‌مند شود.
در ادامه این نشست نمایندگانی از تشکل تخصصی صنعت نوشت‌افزار با طرح مشکلات و چالش‌های پیش روی این صنعت از عدم استقبال دانش‌آموزان و دانشجویان در شرایط کنونی اظهار نارضایتی کرده و خواستار اتخاذ تدابیری برای جبران زیان‌های اقتصادی ناشی از کاهش تقاضا در شرایط کنونی شدند. تسریع در ترخیص مواد اولیه مورد نیاز از گمرک و همکاری بانک مرکزی برای تخصیص ارز مورد نیاز این صنعت نیز از جمله دغدغه‌هایی بود که به آن پرداخته شد و تصمیماتی برای بهبود وضعیت این صنعت اتخاذ شد.
سایر اخبار این روزنامه
مشکلات معیشتی باعث شده است که متقاضیان تاکسیرانی افزایش یابند فرار از بیکاری با تاکسی! ژوبین صفاری نمود شکاف گفتمانی در دناپلاس روحانی در پیامی به مناسبت هفته دفاع مقدس: ثمره چهل سال ایستادگی، بصیرت روزافزون ملت ایران در برابر هجمه دشمنان است در نشست بررسی چالش‌های صنعت نوشت‌افزار مطرح شد ابتلای مداد و خودکار به کرونا! هنرمندان عرصه نت و آواز از عملکرد تشکیلات صنفی‌شان گلایه‌مندند خانه موسیقی زیر تیغ انتقاد اهل موسیقی حواشی خودروهای اهدایی به نمایندگان مجلس بررسی شد سبقت «دنا پلاس» از مجلس کدام برای ایران بهتر است؟ جو بایدن یا دونالد ترامپ «ابتکار» دلیل آشفتگی بازار سرمایه و عدم پیروی آن از تحلیل‌های بورسی را بررسی می‌کند رنگ سرخ ترس بر دیوار بورس مرکل: شورای امنیت نیاز به اصلاح دارد ظریف در واکنش به اظهارات بایدن برای بازگشت به برجام و مذاکره: نخست برادری خود را ثابت کن امیر دریادار سیاری: همه تحرکات و توان دشمن را رصد می‫کنیم معاون رئیس جمهوری: در حوزه اشتغال ایثارگران تا نقطه مطلوب فاصله داریم