معاون رئیس جمهوری: در حوزه اشتغال ایثارگران تا نقطه مطلوب فاصله داریم

معاون رئیس جمهوری گفت: در حوزه اشتغال ایثارگران هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
سعید اوحدی در مراسم انعقاد تفاهمنامه تامین و ساخت مسکن برای ۲۰۰۰ ایثارگر و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی برای ۱۲۰۰ ایثارگران بین بنیاد شهید کشور و استانداری کرمان در محل گلزار شهدای کرمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: همه داشته‫های فرهنگی ما و ثرورت و گنجینه ارزشمند ما گلزارهای شهدا است.
وی افزود: دوران دفاع مقدس و برکت وجود امام خمینی‫(ره) عظمتی در رشد و تعالی انسان ها به وجود آورد که با هیچ پدیده دیگری قابل قیاس نیست و مورخان باید در تحلیل مسیر تاریخی این تحول دقت کافی داشته باشند.
اوحدی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از تحریف تاریخ دفاع مقدس تصریح کرد: باید بتوانیم وقایع را عینا سینه‫به‫سینه به نسل‫های بعدی منتقل کنیم و از تحریف تاریخ جلوگیری شود.


رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: وظیفه بسیار سنگینی نسبت به رسالت ترویج فرهنگ و دستاوردهای ماندگار این عظمت تاریخی داریم و اگر امروز بعد از ۱۴۰۰ سال همچنان ارزش های اهل بیت منشاء هدایت برای انسان ها در جامعه بشری هستند و تحول عظیمی به وجود آورده که جا دارد اندیشه پردازان و صاحب نظران و مراکز علمی در آن ریز بشوند.
وی در ادامه با اشاره به کار بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی در مقابله با داعش اظهار کرد: تکفیری ها هجمه سنگینی برای نابود کردن و از بین بردن تمامی آثار اهل بیت داشتند که فرد بزرگی مانند حاج قاسم سلیمانی عزیز حرکت کرده و اینقدر در عالم ارزش پیدا کرد که جمع کثیری از جوانان رشید افغانستان، پاکستان و... به ایشان لبیک گفته و با توطئه خطرناک و پیچیده تکفیری مقابله کرد.
اوحدی تصریح کرد: آمریکایی‌ها، سال‌ها برای تجهیز داعش کار کرده بودند و دنبال حکومت بودند، حتی بانک مرکزی آنها طراحی شده بود و برای غارت نفت همه برنامه‫ریزی‫ها را داشته و قراردادهایشان را بسته بودند.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه گاهی اوقات خیلی راحت از این موضوع عبور می کنیم در حالی که کاری که حاج قاسم و یارانش انجام دادند، خیلی بزرگ بود گفت: ۸۰ درصد خاک سوریه توسط داعش اشغال و در عراق نیز تا تا ۵۰ کیلومتری بغداد اشغال شده بود که اتفاق بزرگی بود. در دوران دفاع مقدس بخش کمی از کشور ما اشغال شد و برخی از شهرهای ما برای مدت کوتاهی اشغال بود.
اوحدی با بیان اینکه داعش آمده بود همه چیز را نابود کند و توطئه پیچیده ای برای نابود کردن اسلام بود تا اسمی از اسلام باقی نماند و حاج قاسم کار عظیمی انجام داد تصریح کرد: توجه مقام معظم رهبری به دفاع مقدس، ایثارگران و رزمندگان بیانگر ارزش بزرگی است که باید قدر این نعمت را بدانیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انعقاد تفاهمنامه برای ساخت مسکن و اشتغال ایثارگران اظهار کرد: آقای سعدمحمدی و مجموعه صنایع مس ایران بخشی از این اشتغال را تامین می کنند اما در حوزه اشتغال ایثارگران هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: کارهایی که ما انجام می‫دهیم قطره‫‫ای نیست در برابر آن ایثارگری و عزت نفس رزمندگان اما می خواهیم بخشی از وجدان خودمان را حداقل راضی کنیم، آنها نیازی به ما ندارند.
سایر اخبار این روزنامه
مشکلات معیشتی باعث شده است که متقاضیان تاکسیرانی افزایش یابند فرار از بیکاری با تاکسی! ژوبین صفاری نمود شکاف گفتمانی در دناپلاس روحانی در پیامی به مناسبت هفته دفاع مقدس: ثمره چهل سال ایستادگی، بصیرت روزافزون ملت ایران در برابر هجمه دشمنان است در نشست بررسی چالش‌های صنعت نوشت‌افزار مطرح شد ابتلای مداد و خودکار به کرونا! هنرمندان عرصه نت و آواز از عملکرد تشکیلات صنفی‌شان گلایه‌مندند خانه موسیقی زیر تیغ انتقاد اهل موسیقی حواشی خودروهای اهدایی به نمایندگان مجلس بررسی شد سبقت «دنا پلاس» از مجلس کدام برای ایران بهتر است؟ جو بایدن یا دونالد ترامپ «ابتکار» دلیل آشفتگی بازار سرمایه و عدم پیروی آن از تحلیل‌های بورسی را بررسی می‌کند رنگ سرخ ترس بر دیوار بورس مرکل: شورای امنیت نیاز به اصلاح دارد ظریف در واکنش به اظهارات بایدن برای بازگشت به برجام و مذاکره: نخست برادری خود را ثابت کن امیر دریادار سیاری: همه تحرکات و توان دشمن را رصد می‫کنیم معاون رئیس جمهوری: در حوزه اشتغال ایثارگران تا نقطه مطلوب فاصله داریم