سفر روحانی به مشهد

آرمان: آخرین مقصد سفر‌های انتخاباتی حسن روحانی به مشهد بود. روحانی در شهر محل اقامت سیدابراهیم رئیسی در میتینگ انتخاباتی خود با مردم مشهد از تغییر و تحولات در دولت آینده خود گفته بود:«امروز روز سرنوشت ملت بزرگ ایران است، ما می‌خواهیم در روز جمعه بین فریب و صداقت یکی را انتخاب کنیم. می‌خواهیم کسی را انتخاب کنیم که بار مسئولیت اجرای کشور را بر دوش گیرد.» روحانی خطاب به رقبایش گفت: «چرا از سیاست خارجی حرف نمی‌زنید و نمی‌گویید که می‌خواهید در دور بعد روابط با جهان چگونه باشد؟ جمله‌ای که هیچ جا نگفتم، اما در مشهد خواهم گفت. وقتی در آمریکا این آقای جدید سرکار آمد، در اتاق فکر گفتند، این گازانبر جدید است، برای قدیم نیست. گفتند یک لبه گازانبر درست شد، لبه گازانبر بعدی اردیبهشت در ایران. اشتباه کردید، ما در ایران گازانبر نداریم. ما آن لبه گازانبری خارجی هم کند خواهیم کرد. ما نخواهیم گذاشت تحریم به کشور بازگردد.» اکنون خبر می‌رسد حسن روحانی بعد از پیروزی در انتخابات اولین محل مقصد سفر خود را مشهد قرار داده است.استاندار خراسان رضوی در مورد سفر رئیس‌جمهور به مشهد اظهار داشت: سفر رئیس‌جمهوری به مشهد زیارتی است و برنامه خاصی ندارد. علیرضا رشیدیان گفت: این سفر کوتاه و در حد چند ساعت خواهد بود. وی افزود: حجت‌الاسلام حسن روحانی به شکرانه توفیق دوباره خدمتگزاری و به منظور توسل به حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) برای خدمت و به انجام رساندن مسئولیت سنگین ریاست‌جمهوری به مشهد سفر می‌کند. استاندار خراسان رضوی گفت: رئیس‌جمهوری در این سفر برنامه‌ای جز زیارت ندارد.
استقبال از روحانی
 در هنگام ورود روحانی به فرودگاه مشهد استاندار و قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی در فرودگاه از رئیس‌جمهور استقبال کردند. در این میان استقبال نماینده آستان قدس از روحانی در فرودگاه مشهد پیام قابل تاملی دارد. عدم حضور این نماینده در استقبال از روحانی‌ می‌توانست موجی از سوال و تردید در رسانه‌ها ایجاد کند، اما حضور نماینده آستان قدس رضوی در مراسم استقبال از روحانی که ریاست آن در انتخابات اخیر رقیب جدی و سرسخت روحانی بود، پیام جداگانه‌ای دارد؛ پیامی که نشان‌دهنده احترام ویژه رقیب به روحانی در شهر مشهد است. احتمالا سیدابراهیم رئیسی در آستان در مشهد حضور نداشته که نماینده وی به منظور استقبال از روحانی به فرودگاه رفته است.
15میلیون رای


 هر چند جناح اصولگرا در انتخابات ریاست‌جمهوری شکست سنگینی را دریافت کرد و سیدابراهیم رئیسی در پیام خود پیروزی حسن روحانی را تبریک نگفت، اما تا این لحظه تلویحا نتیجه انتخابات را پذیرفته و این به‌رغم آن است که ستاد انتخاباتی رئیسی مراتب اعتراض خود را به اطلاع شورای نگهبان رسانده است. اما به‌طور یقین اصولگرایان بعد از تایید نتیجه انتخابات با اتکا به رای 15میلیونی رئیسی در انتخابات می‌توانند در فضایی اعتدالی به دنبال حفظ وحدت موجود در بین گروه‌‌های اصولگرا باشند تا در انتخابات 1400 با کاندیدای مطرح دیگری حضور داشته باشند.