فرافکنی تا کی؟

دکتر فتح اله دهقان‪-‬ رئیس جمهور محترم کشف مهمی کرد،عامل مشکلات را شناسائی وخیال همه را راحت کرد. آسان‌ترین راه را انتخاب و همه مشکلات را به گردن خارجی‌ها انداخت.
جناب رئیس جمهور با این صحبت‌ها نمی‌توانید خود و تیمتان را تبرئه کنید.
مردم به شما رای ندادند که مشکلات را به گردن دیگران بیندازید.آنها به این امید به شما رای دادند که گره‌ای از مشکلات شان گشوده شود.
جناب عالی هم وعده و وعیدهای زیادی دادید.


اما، مشکلات که حل نشد اوضاع بدتر هم شده است.
اگر منصفانه قضاوت کنیم بخشی از مشکلات به تحریمها برمیگردد ولی قطعا بخشی از آن ریشه داخلی دارد.
انصاف این بود که جناب عالی حالا که موفق به تحقق شعارهای انتخاباتی و قول و قرارها که به مردم دادید نشدید، بپذیرید و دلایل عدم موفقیت را بیان کنید. حداقل وبرای تسکین الام مردم صادقانه و در زبان هم که شده است اعتراف کنید: «مردم مظلوم،
بی دفاع و... ایران که با امید و آرزوهای فراوان به من رای دادید من حسن روحانی نیز به عنوان رئیس جمهور در وضعیت موجود کشور به سهم خودم مقصرم و عذرخواهی می‌کنم.»جناب دکتر روحانی بی‌شک و مطمئنا ریشه وعامل بخشی از مشکلات کشور داخلی است.
مدیریت ناکارآمد، فساد، رانت خواری، تصمیمات غلط و غیر کارشناسی،منافع شخصی مدیران و دست اندرکاران، قانون‌گریزی، دور زدن قانون و.....
رئیس جمهور به عنوان شخص دوم کشور اگر نگویم جوابگوی همه مشکلات ولی باید جوابگوی بخشی از آن باشد.کمر مردم در این زمانه سخت ودر فشارهای سهمگین، طاقت فرسا و بی‌سابقه اقتصادی شکسته، خانواده‌های زیادی از هم پاشیده شده، هنجارها وارزشهای اخلاقی جامعه ایرانی مورد تهدید جدی است.
ایران دارای موقعیت ژئوپلیتیکی ممتاز، منابع سرشار خدادادی، نیروی انسانی متخصص و نخبگان بی‌نظیر در جهان است.
ایرانیان با داشتن این پتانسیل‌ها و سابقه تاریخی درخشان مستحق این نوع و سطح زندگی نیستند. مردمی که امام خمینی(ره) در مورد آنها فرمود چنین ملتی را در صدر اسلام هم سراغ نداریم.
حداقل انتظار ایرانیان ازجناب عالی، مسئولیت پذیری ولو به زبان بود که آن را از این ملت دریغ کردید.
مطمئن باشیم تاریخ در مورد ما قضاوت خواهد کرد، چه معتقد به قضاوت تاریخ باشیم و چه نباشیم.