تیکه انداختن به سبک روحانی!

بازتاب نخستین نشست خبری رئیس جمهور پس از انتخابات
تیکه انداختن به سبک روحانی!
آفتاب‌یزد –گروه‌شبکه: روز دوشنبه نخستین نشست خبری رئیس‌جمهور منتخب مردم یعنی حسن روحانی بعد از پیروزی در انتخابات برگزار شد. نشستی که در آن صلابت رئیس‌جمهور همچون قبل از برگزاری انتخابات چشمگیر بود و همین مسئله از چشم کاربران شبکه‌های اجتماعی دور نماند و از آن به‌عنوان یک سخنرانی صریح و صادق نام بردند و واکنش‌های جالبی را به برخی از سخنان حسن روحانی از جمله کنایه او به امیر تتلو و موسیقی و اظهاراتش در مورد رفتار با مردم نشان دادند. در مقابل عده‌ای هم از سوالات بعضی از خبرنگاران گله داشتند.
***


با روحانی متفاوت‌تری روبه‌رو خواهیم بود
یکی از کاربران در خصوص نشست خبری روحانی نوشته است «این نشست یه جوریه انگار مناظره آمریکاست خبرنگارها با شجاعت تمام حرف‌ها و سوال‌ها رو می‌پرسند روحانی هم به تمومشون با سیاست درست جواب میده».
شخصی اظهار داشته است:« طرز صحبت روحانی مانند قبل از انتخابات است».
دیگری عنوان داشته:«خیلی خوب و راحت و پرمعنا صحبت می‌کنه».
کاربران دیگری نوشته‌اند:«مصاحبه روحانی یک تفاوت عمده با گذشته دارد؛ با تکیه بر رای بالایش در انتخابات، با "قدرت" حرف می‌زند»، «حرف‌های روحانی تداوم گفتمانی است که در روزهای پیش از انتخابات آن را کلید زد. به‌نظر می‌رسد با روحانی متفاوت‌تری در ۴ سال دوم روبه‌رو خواهیم بود»، «رونمایی از روحانی۹۶: صریح‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ!»، «خوشم میاد از سخنوری و آمادگی ذهنی‌اش. لازمه یک رئیس‌جمهوره».
***
چرا خبرنگار دلسوزی نداریم
از نکات قابل توجه نشست خبری رئیس‌جمهور که با واکنش‌های منفی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد سوالات خبرنگاران حاضر در این نشست بود.
کاربری در این خصوص نوشته است: «روحانی در 4سال گذشته بیشترین ضربه را از تیم اطلاع‌رسانی‌اش خورد. نشست خبری رئیس‌جمهور با خبرنگاران نشان داد که این آسیب احتمالا ادامه دارد».
فردی اظهارکرده است: «چه توقعی داریم از خبرنگارانی که دبیر سرویس‌هاشون اینجا و اونجا مشغول... اشتباهات دولت و جناح سیاسی مطلوب خودشان‌اند؟»
شخصی نیز گفته است: «راننده مسیر میرداماد به سیدخندان هم از پرسش‌های خبرنگاران در نشست خبری روحانی شاکی است».
یکی از کاربران اینطور نوشت: «برخی خبرنگاران افتضاحن... تازه احتمالا بهترین‌هاشون رو فرستادن نشست خبری».
دیگری نوشت: «فقط یکی از مشکلات این است که روزنامه‌نگاران نمی‌دانند چطور باید سوال درست طرح کنند ده سوال فضایی روی هوا٬ در قالب یک جمله؟»
کاربران دیگری نوشته‌اند: «تلخ است، اما باید گفت متاسفانه اکثر روزنامه‌نگاران و خبرنگاران، محافظه‌کار شدن»، «جناب آقای رئیس‌جمهور! پیروزی شما را تبریک‌ می‌گویم. اجازه بدید سوره‌ بقره را بخوانم و بعد بپرسم قرار است چکار کنید حالا کلاً»، «در بیشتر مواقع طرح سوال برای نشست خبری رئیس‌جمهور در اختیار خبرنگار نیست و مدیران رسانه‌ای ترجیح میدن با سوال‌های... حاشیه امن داشته باشن»، «واقعا چرا ما ۴ تا خبرنگار مطالبه‌گر و دلسوز نداریم؟ آخه اینم شد سوال؟ شما مبارزه با تروریست رو تا کجا ادامه می‌دید؟»
***
موسیقی سطح پایین را نمی‌پسندیم
یکی دیگر از واکنش‌های جالب کاربران نسبت به نشست خبری رئیس‌جمهور منتخب مردم، مربوط به کنایه حسن روحانی به تتلو این خواننده زیرزمینی است که قبل از انتخابات با حاشیه‌های فراوانی همراه بوده است. در این نشست خبری خبرنگاری از حسن روحانی در خصوص فرهنگ و هنر به‌ویژه موسیقی سوالاتی را پرسید که با پاسخ جالب حسن روحانی روبه‌رو شد. او گفته بود: «یکی از آثار انتخابات 96 این بود که همه با موسیقی صلح کردند. اما ما خیلی موسیقی‌های سطح پایین را نمی‌پسندیم البته بعضی‌ها هم گفتند که آن‌هم خوب است. حالا به هر حال... مردم ایران فرهنگ‌دوست هستند و سوابق فرهنگی ما با کشورهای دیگر فرق می‌کند. حتما دولت دوازدهم حمایت بیشتری از اصحاب فرهنگ خواهد کرد.» این سخنان روحانی در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای پیدا کرده است و کاربران آن را کنایه‌ای به دیدار انتخاباتی امیر تتلو با ابراهیم رئیسی دانسته‌اند.
یکی از کاربران در این خصوص نوشته است: «تتلو الان میاد توی اینستاگرامش از روحانی تشکر میکنه».
یکی دیگر از کاربران عنوان داشته است: «الان تتلو میاد پست می‌گذاره میگه موسیقی سطح پایین منظور ربنای شجریان بود آخرش هم تشکر می‌کنه از روحانی که ارزش موسیقی‌اش رو میدونه».
دیگری نوشت: «آخ آخ عجب حرفی زد عالی بود».
فردی گفته است: «روحانی حرفش رو در مورد موسیقی به مودبانه‌ترین شکل گفت، از کلمه زشتی هم استفاده نکرد».
کاربران دیگری نوشته‌اند: «چه تیکه‌ای به تتلو و رئیسی انداخت»، «من هم موسیقی سطح پایین دوست ندارم».
***
روحانی تابوشکن
از دیگر واکنش‌ها به نشست خبری حسن روحانی مربوط به سخنان او درباره رفتار با مردم می‌شود. او گفته بود: «یک جمله میگم سوءاستفاده نشه: همین‌جور که هفته آخر با مردم رفتار کردید بیایند پای صندوق انتخابات، در ۴سال رفتارکنید».
کاربری در این خصوص نوشته است: «روحانی یک تابوی قدیمی را شکست و گفت: ما در هفته منتهی به انتخابات با مردم خوب رفتار کردیم که بیایند پای صندوق. همینطور در ۴ سال رفتار کنیم!»
دیگری نوشت: «اینکه در آستانه انتخابات، آزادی‌ها به شکل قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند، موضوعی است که هرگز به شکل رسمی تایید نشده بود.»
فردی اظهارکرده است: «روحانی ترکوند همین‌جوری که در هفته انتخابات با مردم رفتار کردیم تو ۴سال پیش‌رو رفتار کنیم. ما با آنها خوب بودیم که رای بدن، همیشه خوب باشیم».