کاخ سفید: حال ترامپ خوب است رسانه‌ها: وضعیت ترامپ وخیم است

سرویس خارجی-تشکیک کرده‌اند.
رئیس‌جمهور آمریکا که در حال سپری کردن دوره درمان خود در بیمارستان نظامی «والتر رید» واشنگتن دی سی است، شامگاه شنبه (به وقت تهران) در پیامی در توئیتر نوشت که به کمک تیم پزشکی حالش خوب است. ترامپ در پیام ویدئویی دیگری نیز با اذعان به اینکه قبل از رفتن به بیمارستان حالش خوب نبوده گفت: اکنون احساس بهتری دارد و به زودی برمی‌گردد. رئیس‌جمهور آمریکا ضمن اشاره به اینکه به آهستگی در حال خوب شدن است، این را هم گفت که «البته نمی‌دانیم در روزهای آینده چه اتفاقی می‌افتد. به نظرم چند روز آینده آزمون واقعی است و باید ببینیم در آن روزها چه اتفاقی می‌افتد».
البته این تمام ماجرا نیست. پزشک کاخ سفید می‌گوید ترامپ در مسیر بهبودی است. کاخ سفید در ادامه تصاویری از وی منتشر کرد که ترامپ را در بیمارستان در حال انجام کارهای روزانه‌ نشان می‌دهد. اما در حالی که مقامات این کشور تلاش می‌کنند نشان دهند حال ترامپ خوب است، برخی رسانه‌های آمریکایی نوشته‌اند این تصاویر نمایشی است و تنها نشان می‌دهد که ترامپ در حال امضای برگه‌ای سفید است! روزنامه انگلیسی «دیلی میل» حتی درباره صحت ویدئوی منتشر شده از ترامپ نیز تشکیک کرده است: «در بخشی از این ویدئو به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور سکسکه کوتاهی می‌کند, شانه‌هایش تکان می‌خورند و صدایی شنیده می‌شود. برخی افراد معتقدند این صدا و واکنش به سبب این بوده که ترامپ می‌خواست جلوی عطسه یا سکسکه خود را بگیرد». «کریستوفر اور» نویسنده نشریات آتلانتیک و فوربس نیز درباره این ویدئو گفته: «واضح است که یک برش در اینجا وجود دارد».
 «اوا پولسن» توسعه دهنده فناوری اطلاعات نیز در این باره به روزنامه دیلی میل گفته: «آنها در ویرایش کردن مهارت ندارند. من فکر می‌کنم آنها با منابع خود باید یک متخصص واقعی را برای انجام کار استخدام کنند».


وضعیت ترامپ وخیم است
 اما برخی کارکنان کاخ سفید به شرط افشا نشدن نامشان گفته‌اند، وضعیت رئیس‌جمهور آمریکا وخیم است. رسانه‌های آمریکایی از جمله شبکه خبری سی‌ان‌ان و خبرگزاری آسوشیتدپرس شنبه شب به نقل از «منابع آگاه» در کاخ سفید گزارش دادند که اوضاع جسمانی دونالد ترامپ علیرغم اظهارات مثبت پزشکان معالج وی، طی روز جمعه بسیار نگران‌کننده بوده است.
خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از منابع خود در کاخ سفید گزارش داده که دونالد ترامپ پیش از انتقال به بیمارستان نظامی «والتر رید»، در کاخ سفید دچار مشکل تنفسی شده و پزشکان مجبور شده‌اند به وی اکسیژن کمکی وصل کنند. شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز به نقل از یک منبع آگاه در کاخ سفید گزارش داد که دونالد ترامپ در 24 ساعت گذشته(روزجمعه) شرایط بسیار نگران‌کننده‌ای را پشت سر گذاشته و 48 ساعت آینده برای وی بسیار حساس و حیاتی خواهد بود. همچنین یک مقام ارشد کاخ سفید در حاشیه نشست خبری پزشکان معالج دونالد ترامپ در بیمارستان والتر رید، در اظهاراتی غیررسمی (بدون ضبط شدن صدا) به خبرنگاران گفته وضعیت دونالد ترامپ وخیم‌تر از چیزی است که پزشکان در نشست خبری اعلام کرده‌اند. «مارک مدوز»، رئیس‌کارکنان کاخ سفید نیز گفته پزشکان «بسیار نگران» حال رئیس‌جمهوری آمریکا پس از ابتلا به ویروس کرونا بودند، اما وضعیت جسمانی دونالد ترامپ بهبود یافته است.
 به گزارش تسنیم‌، به گفته رئیس‌کارکنان کاخ سفید دلیل نگرانی پزشکان کاهش سطح اکسیژن خون دونالد ترامپ بود: «جمعه صبح ما بسیار نگران بودیم. او تب داشت و سطح اکسیژن [در خون] هم به سرعت افت کرده بود». الجزیره نیز این طور گزارش داده که: «در حالی که اطلاع‌رسانی‌های دولت آمریکا درباره وضعیت جسمانی دونالد ترامپ حتی باعث اعتراض «مارکو روبیو» سناتور جمهوری‌خواه و هم حزبی رئیس‌جمهور از کاخ سفید شده، رسانه‌های خبری اظهارات رئیس‌جمهور و کاخ سفید را درباره بیماری او «متناقض» خوانده‌اند.
ترامپ اصلا کرونا نگرفته!
در آمریکا برخی از رسانه‌ها نیز درباره صحت ابتلای ترامپ به کرونا تشکیک کرده‌اند. عده‌ای معتقدند که خبر ابتلای رئیس‌جمهور به کرونا در اصل یک نمایش است که شوک به فضای انتخاباتی آمریکا دهند. برخی از رسانه‌ها و افراد در شبکه‌های اجتماعی از این اتفاق به عنوان «شگفتی اکتبر» یاد می‌کنند؛ چرا که چنین خبری می‌تواند برای روزهای پیاپی در صدر رسانه‌های آمریکایی و جهان باشد و از طرف دیگر از موج انتقادات انتخاباتی علیه ترامپ بکاهد. ترامپ سپس می‌تواند پس از بهبودی از کرونا، ژست پیروز و قهرمان به خود گیرد و بگوید که همانگونه که خودش کرونا را پشت سر گذاشت، آمریکا نیز از سد این ویروس عبور خواهد کرد. «جلانی کوب»، نویسنده نشریه نیویورکر و استاد دانشگاه کلمبیا در توئیتی در این خصوص نوشته که «نمی‌شود بر اساس یک توئیت از او (ترامپ) این را درست دانست». کوب در توئیت دیگری نوشته «اینکه کسی مکرر عادت به دروغگویی دارد، در منصب ریاست جمهوری بنشیند، همین مشکل را دارد. او نامه‌ای جعلی را درباره وضعیت سلامتی خود در انتخابات 2016 ارائه کرد. هیچ دلیلی برای باور کردن حرف درباره هیچ چیزی وجود ندارد».
روزنامه نیویورک تایمز نیز اینطور موضع گرفته که: «برخی معتقدند اعلام این خبر توسط رئیس‌جمهور می‌تواند بهانه‌ای برای تعویق انتخابات و لغو مناظره‌های بعدی انتخابات ریاست جمهوری باشد، چونکه او در نظرسنجی‌ها عقب است». روزنامه نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود نوشته: «برخی از افرادی که درباره خبر ترامپ تردید دارند، گفته‌اند که به دلیل انتشار اطلاعات غلط و منحرف‌کننده [توسط ترامپ] درباره ویروس کرونا در گذشته، آنها نمی‌توانند حرف او را باور کنند».
نگرانی سران وابسته عرب
سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» نیز با اشاره به بیماری کرونای ترامپ نوشته که حاکمان عرب حامی ترامپ نگرانند که با مرگ او بر اثر کرونا، موضع آنها تضعیف شود. به گزارش فارس، «عبدالباری عطوان»، اوضاع حکام عرب حامی رئیس‌جمهور آمریکا را بعد از مبتلا شدن او به ویروس کرونا نگران‌کننده خواند.او در توئیتی بعد از اعلام آزمایش مثبت کرونا ترامپ و همسرش «ملانیا» نوشت: «با هر [بار] بالا رفتن درجه حرارت بدن ترامپ، پیروانِ عرب او از ترس و وحشت دچار تب می‌شوند؛ ترس از اینکه ممکن است در صورت مرگ او به دلیل کرونا و در مراحل بعدی، [مسئله‌ای] بزرگتر از آن در انتظار آنها باشد».