مخالفت مجلس با افزایش قیمت پروازها

عبدالهی- کمیسیون عمران مجلس با درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت‌ها مخالفت کرد تا از فردا شرکت‌های هواپیمایی ملزم باشند سقف فروش 60 درصدی صندلی‌ها را رعایت کنند اما اجازه افزایش قیمت‌ها را نداشته باشند.
دو هفته قبل بود که شرکت‌های هواپیمایی زمزمه افزایش قیمت بلیت‌ها را به راه انداختند تا مسئولان را مجاب کنند به ازای رعایت سقف 60 درصدی صندلی‌ها، بلیت‌ها را گران کنند. این درخواست ابتدا با مخالفت وزیر راه مواجه شد اما «محمد اسلامی» دوشنبه‌شب در جلسه هم‌اندیشی با مدیران ایرلاین‌ها، پالس مثبتی هم برای افزایش قیمت‌ها داد، البته با کمترین میزان افزایش ممکن.
مدیران ایرلاین‌ها دیروز هم با اعضای کمیسیون عمران مجلس جلسه‌ای داشتند تا حمایت آن‌ها را برای افزایش قیمت‌ها جلب کنند. رئیس این کمیسیون در گفت‌وگو با خراسان درباره این جلسه گفت: «شرکت‌های هواپیمایی اصرار دارند به دلیل الزام رعایت ظرفیت 60 درصدی، قیمت‌ها را افزایش دهند». «محمدرضا رضایی‌کوچی» افزود: کمیسیون عمران با این موضوع مخالفت کرد و اعلام کردیم وقتی ستاد کرونا شرکت‌ها را به رعایت سقف 60 درصدی ملزم کرده، باید نحوه جبران خسارت را هم پیش‌بینی کند و این خسارت را نباید از جیب مردم برداشت». وی تصریح کرد: مخالفت کمیسیون عمران با این افزایش قیمت قطعی است و هفته آینده هم جلسه دیگری با حضور وزیر راه برای بررسی بیشتر موضوع برگزار خواهد شد».