برخورد با صادرکنندگان کارت برای کارتنخواب ها


رئیس قوه قضاییه در مورد گزارش دادستان تهران درباره پیگیری قضایی وضعیت ارزهای حاصل از صادراتی که هنوز رفع تعهد نشدهاند، به دادستان تهران دستور داد ضمن رسیدگی به تخلفات، به این مسأله نیز رسیدگی کند که چطور افراد فاقد صلاحیت و کارتن خواب، برای انجام صادرات مورد تأیید دستگاههای دولتی قرار گرفته اند؟

به گزارش ایلنا، سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با مهم خواندن نسبت اخلاق با قانون گفت: رویکرد اخلاق مداری جامعه، ضامن حُسن اجرای قانون است و اگر قانون ریشه در اخلاق داشته باشد، ضمانت اجرایی خواهد داشت.

رئیس قوه قضاییه به اهمیت «امنیت» اشاره کرد و با بیان این که امور سیاسی و اقتصادی و اجتماعی فرع بر وجود امنیت است، متذکر شد: به هیچ وجه نباید اجازه داد امنیت در کشور دچار خدشه شود.

وی گفت: برخی با شرارت و فساد میخواهند امنیت مردم را سلب کنند و مسئولان امنیتی و انتظامی و قضایی بر اساس قانون مسئولیت دارند با اقدامات پیشگیرانه و مجازات اشرار و ناامن کنندگان در سطح شهرها و حاشیه شهرها، به موقع و قاطع با برهم زنندگان امنیت برخورد کنند.

وی با بیان این که گسترش فرهنگ اسلامی در دنیا موجب شکل گیری تمدن نوین و افول تمدن غربی و مدعیان مدنیت شده، اظهار داشت: غربیها خودشان جریانات تکفیری را ایجاد و مسلح کردند و به جان مردم منطقه و دنیا انداخته اند و حالا هم حمله به یک کلیسا در پاریس و بریدن سر یک پیرزن را به اسلام نسبت میدهند.