حشدالشعبی بزرگ‌ترین شبکه داعش در خانقین عراق را منهدم کرد


«طالب الموسوی»، فرمانده استان دیالیِ نیروهای حشد شعبی از براندازی بزرگترین شبکه تروریستی داعش در خانقین طی یک عملیات پیش‌دستانه خبر داد. او گفت: «تروریست‌ها برای انجام عملیات تروریستی علیه شهروندان استان برنامه‌ریزی کرده بودند».
این فرمانده حشد شعبی این را هم اضافه کرد که سلاح‌ها و تجهیزاتی که تروریست‌های داعشی برای انجام عملیات تروریستی علیه شهروندان اختصاص داده بودند، مصادره شد. به گزارش ایسنا، در راستای جنگ علیه داعش فرماندهی عملیات الانبارِ حشد شعبی نیز اخیراً از پایان عملیات خود در صحرای الانبار بعد از پاک‌سازی آن و اعلام کشف پنج مخفیگاه داعش در استان خبر داده بود.
همچنین دستگاه امنیت ملی وابسته به دولت عراق، اعلام کرد که نیروهایش توانستند یک گروهک زیرزمینی ۱۵ نفره را که در محله‌های شهر موصل (مرکز نینوا) بودند، بعد از رصد تحرکات آنها و بازداشت اعضایش، منهدم کنند. در این بیانیه آمده است که
بازداشت شدگان به برنامه‌ریزی برای حملات پراکنده جهت برهم زدن ثبات امنیتی اعتراف کرده‌اند.


همه این‌ها در حالی است که «عبدالوهاب الساعدی»، رئیس‌دستگاه مبارزه با تروریسم عراق گفت که «ابوابراهیم القرشی»، رهبر جدید داعش قادر به اداره این گروه به شکل مستقیم نیست. اطلاعات نشان می‌دهد وی بین عراق و سوریه به ویژه در مناطق مرزی در رفت و آمد است. رهبر داعش به صورت مخفیانه و به تنهایی رفت و آمد می‌کند. ما جزئیات کاملی درباره القرشی که به فرد غیرمهمی تبدیل شده است، داریم.
گفتنی است، در پی جنگ‌های مستمر نیروهای مردمی عراق به راهبریِ سردار شهید ایران «قاسم سلیمانی» و یاران عراقی‌اش چون «ابومهدی المهندس»، مدتی است که ریشه اصلی داعش نابود شده است، اما شاخ و برگِ این درخت که از تفکرِ تکفیری و کمک‌های خارجی بهره می‌برد همچنان در عراق حیاتی رو به زوال دارد.