رکورد فوتی‌ها و مبتلایان روزانه کرونا باز هم شکسته شد


به گزارش وبدا، سیما سادات لاری دیروز اظهارداشت: از 25 تا ۲۶ آبان ماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۱۳۳ نفر از آنها بستری شدند.
لاری با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۷۵ هزار و ۱۲۱ نفر رسید، افزود: متاسفانه در طول این مدت، ۴۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۱ هزار و ۹۷۹ نفر رسید.
وی با‌اشاره به اینکه خوشبختانه تا کنون ۵۶۴ هزار و ۶۹۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، ادامه داد: پنج هزار و ۶۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، همچنین تاکنون پنج میلیون و ۵۴۵ هزار و ۴۴۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
لاری گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.


 زمستانی سخت‌تر از پاییز پیش‌رو داریم
سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه زمستانی سخت‌تر از پاییز پیش‌رویمان خواهد بود، بر لزوم تغییر کنش‌های فردی و اجتماعی برای توقف زنجیزه انتقال بیماری تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، سیما سادات لاری، اظهارداشت: متاسفانه روز دوشنبه هم شاهد ثبت رکورد تازه‌ای در تعداد موارد فوت شدگان بیماری در کشور بودیم و همان‌طور که بارها به اطلاع رسانده‌ایم تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی، اساسی‌ترین عامل در قطع زنجیره انتقال بیماری در کشورمان است. ما مجبور هستیم کنش‌های فردی و اجتماعی خود را تغییر دهیم؛ چراکه همچنان موثرترین عامل در توقف شیوع بیماری در جهان پیشگیری از آن است.
لاری افزود: علیرغم تاکید فراوان وزارت بهداشت بر امر فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از تجمعات، همچنان شاهد صحنه‌هایی از مراسم پر تجمع در ماه‌های اخیر بودیم و با وجود اینکه آمار فوتی‌ها از مرز ۴۵۰ نفر عبور کرده است چنین صحنه‌هایی زیبنده مردم مسئولیت‌پذیر کشورمان نیست.
وی تاکید کرد: مطمئنا زمستانی سخت‌تر از پاییز پیش‌رو خواهیم داشت و امیدواریم با همکاری مردم و با پرهیز از رفتار اجتماعی پرخطر و همچنین تداوم و تقویت رویکرد مدیریت فرابخشی و افزایش همکاری‌های بین بخشی شاهد توقف زنجیره انتقال بیماری در کشور
باشیم.