طرح دوفوریتی جلوگیری از افزایش قیمت ها


نمایندگان مجلس طرحی دو فوریتی برای کنترل تورم و جلوگیری از افزایش قیمتها در دستور کار قرار دادهاند. این طرح چهارم آذرماه در مجلس تهیه شده و نمایندگان در حال جمعآوری امضا هستند. پیشبینی میشود این طرح به زودی در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا این طرح دارای شش ماده است که دردلایل توجیهی آن آمده است: حفظ قدرت خرید مردم و تامین حداقل زندگی افراد جامعه یکی از وظایف اصلی دولت است، بسیاری از سوءمدیریتها در دستگاههای اجرائی و متولی امور اقتصاد و تولید و امتناع با تأخیر ایشان در انجام تکالیف قانونی موجب پایین آمدن نرخ رشد تولید و سرمایهگذاری شده و وضعیت اقتصادی ایجاد شده به دلیل شیوع کرونا و بررسی موجب کاهش تولید سرانه ملی و تقلیل سطح زندگی افراد جامعه شده است.

در ادامه آمده است: تورم ناشی از برخی تصمیمات غلط اقتصادی دولت موجب گران شدن برخی کالاها با خدمات شده است و روزانه کاهش قدرت خرید افراد جامعه را در پی دارد به منظور رفع فقر بالفعل و نیز دفع فقر بالقوه و نیز زدودن جلوههای خشن فقر، دولت باید سیاستهای لازم را در زمینه کنترل و تثبیت قیمتها در خصوص کالاها و خدمات ضروری و اساسی جامعه انجام دهد.