شهر خودرو در تسخیر ارتش سرخ



گروه ورزشی / هفته چهارم لیگ برتر فوتبال دیروز با برگزاری 3 مسابقه آغاز شد که در حساس‌ترین مسابقه پرسپولیس از ساعت 16:15 در ورزشگاه آزادی تهران برابر شهر خودرو قرار گرفت. یحیی گل‌محمدی در شرایطی تیمش را به میدان فرستاد که وحید امیری و احسان پهلوان که در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا محروم هستند، دوباره در ترکیب اصلی این تیم نبودند تا سرخپوشان ترکیب احتمالی خود برای فینال را بیشتر مورد آزمایش قرار دهند. در این شرایط امید عالیشاه و آرمان رمضانی به ترکیب اصلی اضافه شدند و مهدی عبدی هم روی نیمکت بود. در نیمه اول، توپ و میدان بیشتر در اختیار پرسپولیسی‌ها بود و شاگردان سیدمهدی رحمتی چشم به ضدحمله داشتند ولی فرصت‌هایی که دو تیم بخصوص میزبان برای گلزنی به دست آوردند از دست رفت. دقیقه 17 شوت ناگهانی ابوذر صفرزاده بازیکن شهرخودرواز پشت محوطه جریمه را حامد لک بخوبی در دو مرحله جمع کرد.
 دقیقه ٢۶، پرسپولیس پشت محوطه جریمه شهرخودرو صاحب یک ضربه ایستگاهی شد ولی ضربه عالیشاه از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 27 ارسال عالیشاه از سمت چپ محوطه با ضربه سر سیامک نعمتی از کنار تیرک عمودی دروازه عبور کرد. دقیقه 34 رمضانی روی اشتباه میلاد فراهانی دروازه‌بان شهرخودروفرصت بسیار خوبی در محوطه جریمه تیم مشهدی به‌دست آورد ولی ضربه عجولانه و بی‌دقت او از کنار دروازه به بیرون رفت. دقیقه 41 حملات پرسپولیسی‌ها نتیجه داد و سانتر ایستگاهی سعید آقایی از سمت چپ با ضربه سر سیدجلال حسینی وارد دروازه شد تا قرمزها با گل کاپیتان خود پیروز به رختکن بروند. گفتنی است سیدمهدی رحمتی سرمربی شهرخودرو در این بازی از نشستن روی نیمکت محروم بود و از روی سکوها تیمش را هدایت کرد.


پرسپولیس نیمه دوم را هجومی آغاز کرد ولی دقیقه 50 باز هم رمضانی موقعیت تک به تک را از دست داد و ضربه‌اش از بالای دروازه به بیرون رفت. سرخپوشان در ادامه هم تا پشت محوطه جریمه خوب پیش می‌رفتند ولی در زدن ضربه آخر ناکام بودند. در سمت مقابل هم شهرخودرو با دو تعویض در خط حمله فشار خود را روی دروازه پرسپولیس بیشتر کرد. دقیقه 58 شوت پشت محوطه حسن جعفری در میانه راه به پای حسین مهربان برخورد کرد و در اختیار لک قرار گرفت. در این شرایط، یحیی دقیقه 67 دو تعویض همزمان انجام داد و امیری را به جای عالیشاه و پهلوان را به جای رمضانی به میدان فرستاد. دقیقه 74 بشار رسن موقعیت خوبی به دست آورد ولی ضربه چیپ او را در شرایطی که دروازه‌بان شهرخودرو جلو آمده بود، مدافع این تیم برگشت داد و در ادامه هم ارسال پهلوان از سمت چپ با ضربه سر امیری از کنار دروازه شهرخودرو عبور کرد. دقیقه 80 هم شوت تماشایی نعمتی از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه شهرخودرو رد شد. با این حال دقیقه 85 شوت زمینی نوراللهی وارد دروازه شهرخودرو شد تا سرخپوشان به گل دوم برسند. دقیقه 87 گل محمدی دو تعویض دیگر انجام داد و محمدمهدی مهدی خانی به جای رسن و عبدی به جای نعمتی وارد زمین شدند.
 دقیقه 88 هم شوت دیدنی میلاد سرلک از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به تیر دروازه شهرخودرو وارد دروازه شد تا این بازیکن با گشودن دروازه تیم سابق خود، زننده گل سوم پرسپولیس باشد. دقیقه 92 هم سید احسان حسینی جای سیدجلال را گرفت و این بازی در نهایت 3-0 به سود سرخ‌ها به پایان رسید تا این تیم در هزار و یکمین بازی خود در ادوار لیگ برتر به پیروزی پرگلی دست یابد.
گفتنی است در دیگر دیدارها، فولاد و آلومینیوم به تساوی بدون گل رضایت دادند و گل گهر با پنالتی احمد زنده روح (82) از سد ماشین‌سازی گذشت و صدرنشین باقی ماند.

استقلال بدون فکری به‌دنبال صدر
هفته چهارم لیگ برتر امروز با انجام 4 مسابقه دیگر دنبال خواهد شد. از ساعت 16:10 نساجی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر میزبان نفت‌ مسجدسلیمان است. تیم «شهر خسته» هفته گذشته مقابل سایپا 1-0 بازنده شد تا اولین شکست خود در لیگ بیستم را تجربه کند. شاگردان وحید فاضلی حالا باید در خانه مقابل نفتی قرار بگیرند که هفته گذشته برابر پرسپولیس به تساوی بدون گل رسید. در یکی از جذاب‌ترین بازی‌های امروز، پیکان از ساعت 16:15 در برابر استقلال قرار می‌گیرد. این مسابقه در شرایطی در ورزشگاه شهدای شهرقدس برگزار می‌شود که بعد از انتقادهایی که از ناآماده بودن چمن این ورزشگاه مطرح شد، احتمال برگزاری این مسابقه در ورزشگاه شهید دستگردی نیز به گوش رسید اما مسئولان پیکان زیر بار نرفتند و تصمیم گرفته شد که بازی در همین استادیوم برگزار شود. طبق گفته مسئولان ورزشگاه، روی بخش‌های آسیب پذیر چمن روکش کشیده شد تا با وجود بارندگی تهران به آن آسیبی وارد نشود. البته استقلالی‌ها از اینکه بازی در ورزشگاه شهدای شهرقدس برگزار می‌شود، ناراحت هستند و معتقدند ممکن است بازی در این محل، باعث آسیب دیدگی بازیکنان آنها شود ولی اعتراض آنها مورد قبول قرار نگرفت. همچنین قضاوت این بازی را سیدمهدی سیدعلی برعهده دارد. داوری که 5 ماه قبل قضاوت بازی جنجالی فولاد و استقلال را برعهده داشت.
در آن مسابقه سیدعلی ،فرهاد مجیدی سرمربی آبی پوشان و 2 بازیکن استقلال را اخراج کرد تا این تیم شکستی تلخ را متحمل شود و بعد از آن هم مجیدی اتهاماتی را علیه داور بازی مطرح کرد. حالا و پس از گذشت 160 روز از آن بازی پر حاشیه، سیدعلی دوباره قضاوت یکی از بازی‌های استقلال را برعهده دارد و باید دید چگونه سوت خواهد زد؟ پیکان در شرایطی میزبان این مسابقه است که در مسابقه قبلی خود با ذوب آهن به تساوی 1-1 رسید و حالا شاگردان مهدی تارتار به‌دنبال دومین برد خود  در این فصل هستند، اما استقلال در حالی در این بازی به میدان می‌رود که بعد از پیروزی 1-0 مقابل ماشین‌سازی کمی از حواشی پس از شکست مقابل فولاد فاصله گرفت اما تبعات آن بازی گریبانگیر این تیم بود و محمود فکری به علت اتفاق ‌های رخ داده پس از پایان آن بازی، یک جلسه از همراهی تیم خود از سوی کمیته انضباطی محروم شد و حالا آبی پوشان بدون سرمربی خود باید به مصاف خودروسازان بروند. البته استقلال در این چند روز حاشیه دیگری نیز داشت که مربوط به اختلاف سیدحسین حسینی و محمد رشید مظاهری دو دروازه‌بان این تیم بود که رفتار خوبی در یکی از جلسات تمرینی باهم نداشتند و این موضوع خبرساز شد. با این حال، به نظر می‌رسد در این بازی هم مظاهری دروازه بان اصلی آبی‌ها باشد. استقلال در این بازی هم سیاوش یزدانی و فرشید اسماعیلی را به علت مصدومیت در اختیار ندارد ولی خبر بد دیگر برای استقلال آسیب دیدگی شیخ دیاباته در آستانه بازی با پیکان بود و پزشک استقلال اعلام کرد این بازیکن حداقل 3 هفته از میادین دور خواهد بود. در سمت مقابل هم حضور شاهین طاهرخانی مدافع فصل گذشته استقلال که تا آستانه پیوستن به پرسپولیس هم پیش رفت، در ترکیب پیکان جالب توجه است. در هر حال، استقلال امیدوار است در این بازی سومین برد خود را کسب کند تا شانس صدرنشینی را به دست آورد.

تقابل تیم‌هایی با نتایج یکسان
در دیگر بازی‌های امروز و از ساعت 16:20 سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان پذیرای سایپا است. شاگردان محرم نویدکیا بعد از برد 1-0 مقابل تراکتور به‌دنبال برد دیگر هستند و یاران ابراهیم صادقی هم که همین پیروزی را برابر نساجی کسب کردند، می‌خواهند روند موفقیت‌آمیز خود را تکرار کنند. از ساعت 16:40 هم صنعت نفت آبادان در ورزشگاه تختی این شهر با ذوب آهن دیدار می‌کند. شاگردان سید سیروس پورموسوی در بازی قبل خود مقابل شهر خودرو 1-1 مساوی شدند و شاگردان رحمان رضایی هم همین نتیجه را برابر پیکان کسب کردند.