پاسخ صدا و سیما به گزارش آفتاب یزد

در پی درج گزارشی در روزنامه با عنوان «رپرتاژ صدا و سیما برای رئیس صدا و سیما» این رسانه جوابیه‌ای را به دفتر روزنامه ارسال کرده که بدین شرح است:
درحالی که اهالی رسانه به خوبی از لغزش‌ها و آسیب‌های فضای مجازی آگاهند و ضررهای اتکا به این فضا را برای تنظیم گزارش‌های خبری درک کرده‌اند، روزنامه آفتاب یزد احتمالا به صورت عمدی در تاریخ 10 آذر 1399 از اظهارنظرهای بی‌نام و نشان در این فضا برای تهیه مطلبی علیه رسانه ملی استفاده کرده است.
برخلاف فضای نظام‌مند و مسئولیت‌پذیر در مطبوعات و دیگر رسانه‌ها، در شبکه‌های اجتماعی مورد استناد روزنامه آفتاب یزد که البته در گزارش خود نامی از آنها نبرده است، امکان بیان هر هجو، توهین و تخریب بدون نیاز به پاسخگویی در قبال مطالب خود، وجود دارد. اما حرکت این روزنامه به استناد به کاربران بی‌نام و نشان، در بهترین حالت اهانت به روزنامه‌نگاری باکیفیت و در بدترین حالت، عقده‌گشایی بدون تعقل و تفکر است.
تخطئه رسانه ملی و دستاورد بزرگ این رسانه برای پخش تصاویر باکیفیت HD که حرکت بر لبه فناوری روز دنیا بوده است، با این شیوه روزنامه‌نگاری راه به جایی نخواهد برد.


در همین حال به اطلاع آن دسته از مخاطبان گرامی این روزنامه که ممکن است اشکالی در دریافت تصاویر HD از تلویزیون‌های خود داشته باشند، می‌رسانیم که برای دریافت راهنمایی بیشتر به سایت‌های pririb.ir و dtv.irib.ir مراجعه فرمایند.
آفتاب یزد: ابتدا از روابط عمومی رسانه ملی که حداقل برخلاف بسیاری از دستگاه‌ها در این مورد پاسخ داده است تشکر می‌نمائیم. از رسانه ملی انتظار می‌رود در مورد مطالبی که مرتبط با رئیس صدا و سیما نیست نیز پاسخگو باشد از جمله عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برنامه «دست‌پخت» که مرتبط با سلامت مردم است و دراین‌باره حداقل دو مرتبه گزارش در همین صفحه منتشر شده است.