به مردم آدرس غلط ندهید، نارسایی‌ها حاصل مدیریت ‌اشرافی و امید به بیرون مرزهاست


۱۶۶ نفر از اساتید حوزه‌های علمیه و مبلغان سراسر کشور با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف از فاصله زیاد کشور در حوزه‌های فرهنگ، عدالت اجتماعی، اقتصاد و معیشت با اهداف انقلاب اسلامی، تأکید کردند، نارسایی‌های موجود در کشور، حاصل مدیریت ‌اشرافی، رانتی و نگاه به بیرون مرزها است.
به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی ایران بر محور دین، عدالت، آزادگی و عقلانیت علی‌رغم دشمنی‌های فراوان جبهه استکبار، موفقیت‌های چشمگیر و غیرقابل انکاری در عرصه‌های تولید علم، امنیت ملی، صنایع دفاعی، هوافضا، صنایع هسته‌ای، فناوری نانو، حوزه سلامت و بهداشت، علوم زیستی و ژنتیک و موارد متعدد دیگری در منطقه و جهان داشته است که او را از مهم‌ترین قدرت‌های تأثیرگذار بر معادلات منطقه‌ای و جهانی ساخته است. این توفیقات در سایه تکیه بر ارزش‌های انقلابی، مدیریت جهادی، نیروهای خودی و میدان دادن به جوانان با انگیزه و خلاق با محوریت ولایت به عنوان حجت موجه ما در زمان غیبت صورت گرفت.
اساتید حوزه‌های علمیه و مبلغان سراسر کشور افزودند: مع‌الأسف با وجود همه این پیشرفت‌ها در حوزه‌های فرهنگ، عدالت اجتماعی، اقتصاد و معیشت فاصله زیادی با اهداف انقلاب اسلامی داریم. امروزه ولنگاری فرهنگی، نابسامانی فضای مجازی، تبعیض، تورم افسارگسیخته، گرانی‌های روزانه و گاه ساعتی در مسکن و خودرو و نیازهای اولیه مردم، بی‌ثباتی قیمت‌ها، احتکار، قاچاق کالا از مبادی رسمی، اوضاع ناپایدار بازار سرمایه و بورس، عدم نظارت بر بازار و... آلام و دردهای جامعه ماست که وضعیتی طاقت‌فرسا به وجود آورده و با سلب اعتماد و دلسردی مردم، چهره‌ای ناکارآمد از نظامی کارآمد را به تصویر کشیده است. به خوبی می‌دانیم این نارسایی‌ها حاصل مدیریت ‌اشرافی و رانتی، امید و نگاه به بیرون مرزها، شرطی کردن اقتصاد، خودتحریمی، گرو گرفتن معیشت مردم به نفع مقاصد سیاسی، ارتباط باندها و شبکه‌های فساد با برخی صاحبان مقام و قدرت، سوءمدیریت و ضعف تدبیر است که سفره مردم را کوچک و آنها را دچار خستگی و عصبانیت از عملکرد مسئولان کرده است.
در ادامه بیانیه مذکور آمده است: تأسف‌بارتر اینکه هنوز گروهی از تصمیم‌گیران ما آدرس ‌اشتباه به مردم می‌دهند و حل مشکلات را در مذاکره و ارتباط با آمریکا می‌دانند و از خسارت‌های وارده در اثر بی‌برنامگی و گره زدن همه امور زندگی و معیشت مردم به این مذاکره و ایجاد رابطه عبرت نمی‌گیرند. این رویکرد ذلیلانه، دشمن را در به شهادت رساندن سرمایه‌های ارزشمند نظام و انقلاب همچون حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری‌زاده، جری‌تر کرده و باعث شده است بانیان مذاکره، دچار تزلزل و تردیدافکنی در گرفتن انتقام شوند.


امضاکنندگان این نامه با تبعیت از فرمایشات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در جمع سران قوا و الهام از رهنمودهای ایشان ضمن قدردانی از خدمات انجام‌شده مسئولین، انتظار دارند: 1- قوه مجریه به ویژه شخص رئیس‌جمهور با حضور خود در متن مردم و عرصه خدمت‌رسانی، فرصت باقیمانده را غنیمت دانسته و تمام همتشان را برای جبران مافات به کار گیرند تا با خاطره بهتر دولت را به پایان رسانند. 2- قوه مقننه با انجام دقیق وظایف نظارتی و تصویب قوانین راهگشا و فوریتی، دولت را در کار و تلاش بیشتر یاری رسانده و انتظار مردم را از مجلس انقلابی برآورده نمایند. 3- قوه قضائیه با به‌کارگیری بیشتر عناصر شجاع، باتقوی و کاردان بدون هیچ محافظه‌کاری با مفسدان و اخلالگران در هر منصب و مقام و با هر اسم و نامی برخورد قاطع کرده و نتیجه را به طور شفاف اطلاع‌رسانی نمایند.
اساتید حوزه‌های علمیه و مبلغان سراسر کشور خاطرنشان کردند: در خاتمه از ملت شریف ایران، صاحبان اصلی انقلاب و صابران در سختی‌ها از آغاز نهضت تاکنون انتظار می‌رود با بصیرت همیشگی خود حساب وادادگان دنیاطلب و مرعوبین منفعل را از انقلابیون اصیل جدا ساخته، با همدلی مومنانه و پیشگامی خیرین، انصاف و رحم بین یکدیگر و تضرع به درگاه ربوبی موجبات نزول رحمت الهی و گشایش در زمانه عسرت شوند. امید که با استقامت بر عهدمان با امام و میثاقمان با شهدا زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا له الفداء باشیم.