بازی ترامپ با جان ایرانیان

فتح اله دهقان‪-‬ داستان تحریمهای ظالمانه 40ساله آمریکا علیه مردم ایران نه تنها پایانی ندارد،بلکه هرروز وسیع‌تر وشدیدتر شده است.
ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود به جهانیان ثابت کرد که شاگرد خلف ماکیاولی است.
او به تاسی از آموزه‌های ماکیاولی که «هدف عمل سیاسی را دست یابی به قدرت میداند وان‌ها را محدود به هیچ حکم اخلاقی نمی‌کند»، تحریمهای مغایر اصول اخلاقی -انسانی بی‌سابقه‌ای راعلیه مردم ایران اعمال کرد.
در اثر تحریمها زندگی مردم ایران به طور بی‌سابقه‌ای سخت وطاقت فرسا شده است.


شقاوت این تاجر پوپولیست به جائی رسیده که حتی در شرایط سخت و وحشتناکی که با شیوع ویروس کرونای ساخته شده در راستای منافع ورقابت قدرت‌های جهانی برای ایرانیان ایجاد شده، در فروش دارو و واکسن بنابراعلام دکترهمتی رئیس بانک مرکزی مانع ایجاد کرده اند.
و این یعنی تعبیر عملی توصیه ماکیاولی به سیاستمداران که اگر تکالیف دینی،اخلاقی و...... سد راه آنان شد، از آن صرف نظر کرده و به راه خود ادامه دهند.
اصرار وادامه اعمال تحریمها حتی به قیمت جان ایرانیان بیگناه مغایر اصول دینی،اخلاقی -انسانی، دموکراسی، حقوق بشرغربی است که در قانون اساسی آمریکا نیز مورد توجه قرار گرفته است.
جلوگیری از ورود دارو و واکسن به ایران بار دیگر ثابت کرد برای سیاست مدارانی همچون ترامپ جهت رسیدن به هدف نه تنها از دست رفتن جان بیگناهان محلی از ارعاب ندارد، بلکه ارزشهای دینی، اخلاقی، انسانی و حقوق بشر شعاری بیش نیست و اولویت با
منافع است.