تأیید وقوع تقلب در انتخابات آمریکا از سوی 19 ایالت و 106 نماینده جمهوری‌خواه

پنج شنبه هفته گذشته سی ان ان، از رسانه‌های طرفدار جو بایدن، خبر داد که تمامی ۵۰ ایالت آمریکا و واشنگتن دی.سی نتایج انتخابات ریاست جمهوری خودشان را تایید کرده‌اند و فرایند کالج الکترال به پیش می‌رود و نشست برگزینندگان دوشنبه (24 آذر) برگزار می‌شود. اما این تمام ماجرا نبود چرا که بر اساس گزارش‌ها شکاف سیاسی در آمریکا عمیق‌تر و بحران انتخاباتی در این کشور گسترده‌تر شده است و ایالت‌ها رسماً مقابل هم صف کشیده‌اند. هفته گذشته ایالت تگزاس با تنظیم لایحه‌ای ۱۵۴ صفحه‌ای، از ۴ ایالت میشیگان، جورجیا، ویسکانسین و پنسیلوانیا به دادگاه عالی آمریکا شکایت کرد. ادعای تگزاس این است که «مقامات این ایالات، از بحران کرونا سوءاستفاده کرده و فرآیند پیش‌بینی شده در قانون اساسی آمریکا برای برگزاری انتخابات را کنار گذاشته‌اند؛ این امر، موجب خدشه به سلامت انتخابات شده و شواهد گسترده‌ای از تقلب در این ایالات وجود دارد». روز پنج شنبه نیز خبر رسید که دست کم 19 ایالت از شکایت ایالت تگزاس به دیوان عالی فدرال آمریکا درخصوص فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال جاری این کشور حمایت کردند.
حمایت جمهوری‌خواهان از ترامپ
همزمان با حمایت 19 ایالت از طرح شکایت تگزاس و در حالی که تنها دو روز تا رای دادن مجمع برگزینندگان باقی مانده است، ده‌ها عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز خواستار رسیدگی به دادخواست برای ابطال نتایج انتخابات در چهار ایالت مهم شدند. بر اساس این گزارش، 106 عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا دادخواستی در حمایت از دادخواست  ترامپ برای ابطال نتایج انتخابات در چهار ایالت میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا و جورجیا، را امضا کردند. 27 تن از قانونگذاران جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز در نامه‌ای به دونالد ترامپ از او خواستند تا «ویلیام بار»، دادستان کل این کشور را به تشکیل شورای ویژه‌ای برای بررسی «تخلفات» در انتخابات ماه گذشته ملزم کند. به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه نشنال ریویو، در این نامه که به امضای ۲۷ نماینده جمهوریخواه رسیده، آمده است:
« مردم آمریکا سزاوار یک قطعنامه قطعی برای تردیدی هستند که بر سر نتیجه انتخابات ما وجود دارد، اما مسائل مشروعی درباره تقلب رای‌دهندگان همچنان بدون پاسخ مانده است». نمایندگان جمهوریخواه در نامه خود گفتند: بارها از وزارت دادگستری خواسته شده تا درباره این موضوع تحقیقات انجام دهد، اما انفعال این وزارتخانه در کنار سخنان دادستان کل، بیانگر فقدان تمایل برای تحقیقات درباره تخلفاتی است که کمپین شما و دیگر مقام‌های منتخب در سراسر این کشور گفته‌اند.این قانونگذاران آمریکایی گفتند: انتصاب یک شورای ویژه، تیمی از محققان را تشکیل می‌دهد که تنها مسئولیت آنها کشف حقیقت و تأمین اطمینان مورد نیاز آمریکاست.


من  رئیس‌جمهورم!
از سوی دیگر، ترامپ نیز تلاش‌های خود را برای اثبات تقلب در انتخابات افزایش داده است. بر این اساس، ترامپ در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:« هیچ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری که در ایالات آیووا، فلوریدا و اوهایو پیروز شده، حتی به باخت نزدیک هم نبوده است. من با فاصله زیادی در هر سه ایالت پیروز شدم». البته خبرنگار صدای آمریکا در واکنش به این توئیت ترامپ نوشته است: «نیکسون، در سال ۱۹۶۰، آیووا، فلوریدا و اوهایو را برد و انتخابات را به جان اف کندی باخت. صحت این مطلب حتی در ویکی‌پدیا هم به راحتی تایید می‌شود». ترامپ در پیام دیگری نوشت:« چگونه می‌توانید فردی را در انتخابات برنده اعلام کنید که با اختلاف صد‌ها هزار رای قانونی در هرکدام از ایالات چرخشی بازنده شده است. چگونه کشوری با رئیس‌جمهور غیرمشروع اداره می‌شود؟این انتخابات فاسد‌ترین انتخابات در تاریخ (آمریکا) بود. ما برنده شدیم». ترامپ در توئیت دیگری نیز نوشت: «اگر ۱۰ درصد از رای دهندگان از‌هانتر بایدن (پسر جو بایدن) اطلاع داشتند، رای خود را تغییر می‌دادند؛ اما به هر حال من برنده شدم.» ترامپ همچنین برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات، ضیافت ناهار و جلسه مهمی با حضور دادستان‌های کل چند ایالت آمریکا تشکیل داد. 12دادستان کل از ایالت‌های مختلف آمریکا میهمانان این مراسم و جلسه بودند. علاوه‌بر مورد فوق، ترامپ از دیوان عالی این کشور خواست اجازه دهد نقش شاکی اصلی را در پرونده شکایت تگزاس برای لغو نتیجه رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری در چهار ایالت کلیدی ایفا کند. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ترامپ طی این درخواست از ۹ قاضی دیوان عالی خواست که به او اجازه دهند شخصاََ به عنوان شاکی در دادخواست تگزاس علیه چهار ایالت جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین اقامه دعوی کند.بر این اساس، اگر قضات دیوان عالی به ترامپ اجازه حضور در این پرونده را بدهند، شرایط بی‌سابقه‌ای را در آمریکا ایجاد می‌کند؛ بدین شکل که یک رئیس‌جمهور مستقر این کشور از دیوان عالی می‌خواهد تا میلیون‌ها رأی داده شده در چهار ایالت مذکور شمرده نشده و نادیده گرفته شوند.