سومین سالگرد شکست داعش و آمریکا در عراق به دست جبهه مقاومت

سرویس خارجی-سال 1397 در همین روزها بود که «حیدر عبادی» نخست‌وزیر وقت عراق، پیروزی نیروهای مسلح این کشور بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد. تا آن زمان، مردم عراق کاملا پی برده بودند که آمریکا و عربستان حامی اصلی داعش هستند و به وسیله این گروه تروریستی‌، جنایات زیادی را در عراق مرتکب شده‌اند. عراقی‌ها به همین دلیل و به دلیل حمایت‌هایی که واشنگتن پیش از این، از رژیم صدام می‌کرده است، خواستار خروج آمریکایی‌ها از خاک عراق شدند.
مورد دیگری که بر همگان ثابت شده بود، نقش قاطع و اصلی نیروهای حشد‌الشعبی در شکست داعش بوده است. این درحالی بود که آمریکا از حشدالشعبی هراس داشت و این سازمان را مانع اصلی سلطه خود بر عراق می‌دانست. به همین خاطر و به جای خروج از عراق، بازنیروهای حشدالشعبی را هدف قرار‌داد و در نهایت نیز با به شهادت رساندن دو سردار بزرگ مقاومت، یعنی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، عملا نیت‌های شیطانی خود در مورد عراق را بر ملا کرد. پس از آن نیز واشنگتن مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از عراق را نادیده گرفت و هنوز برای خروج از این کشور، تعلل می‌کند. عراق در چنین شرایطی بود که روز پنجشنبه شکست داعش گرامی داشته شد.
لزوم حفظ یکپارچگی حشدالشعبی
«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق، خواستار حفاظت از قدرت یکپارچه حشد‌الشعبی به دور از کشمکش‌ها و تنش‌های سیاسی شد.


به گزارش فارس، الخزعلی گفت: در این روز بزرگ، از همه می‌خواهیم که به مسئولیت خود برای حفظ قدرت یکپارچه حشد‌الشعبی به دور از تنش‌های سیاسی عمل کنند. فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز همزمان با سومین سالگرد اعلام پیروزی بر داعش و بازپس‌گیری اراضی اشغالی از دست این گروه تروریستی، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این پیروزی بر تروریسم، به جهانیان ثابت کرد که عراق قادر به معجزه است و در بدترین شرایط، با چالش‌ها روبه‌رو می‌شود.
زمستان سخت در انتظار آمریکایی‌ها
کاروان تروریست‌های اشغالگر آمریکایی دیروز در اتوبان بین‌المللی «سماو»ه عراق هدف بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفت. به گفته شاهدان عینی، کاروان تدارکات آمریکایی‌ها که به صورت غیرقانونی از کویت وارد خاک عراق شده بود، در سماوه هدف انفجار چند بمب قرار گرفت و بر اثر این انفجارها، دست کم دو تریلی حامل تجهیزات، منهدم شد. همزمان، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد، زمستان سختی در انتظار آمریکایی‌ها در عراق خواهد بود. بنابر اخرین اخبار، گروه مقاومت اسلامی موسوم به « قاصم الجبارین» مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.
آمریکا مدعی غلبه بر داعش شد
در حالی که هر روز ابعاد حمایت آمریکا از داعش بیشتر بر ملا می‌شود و آخرین نمونه آن، گزارش موسسه تحقیقاتی مستقل انگلیسی موسوم به «کانفلیکت آرمامنت ریسرچ» است، «مارک تونی» سفیر آمریکا در عراق، در سالروز غلبه حشد‌الشعبی و دیگر نیروهای مسلح عراق بر داعش، کشورش در کسب این پیروزی سهیم دانست.
طبق گزارش کانفلیکت آرمامنت ریسرچ، که اواخر هفته گذشته رسانه‌ای شد، آمریکا و عربستان میلیاردها دلار سلاح از منطقه اروپای شرقی می‌خریدند و آنها را در اختیار عناصر داعش و سایر تروریست‌ها در سوریه و عراق قرار می‌دادند. این تنها گزارش مستند در‌باره حمایت آمریکا از داعش نیست، اسناد زیادی در این خصوص وجود دارد. این در حالی است که آمریکایی‌ها‌، از جمله سفیر این کشور در عراق، همچنان مشغول عوامفریبی در این مورد هستند و علاوه‌بر آنکه تلاش می‌کنند داعش را یک دولت اسلامی و برخاسته از اسلام بنامند، سعی می‌کنند که خود را قهرمان پیروزی بر داعش جا بزنند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از بغداد، «ماتیو تولر» سفیر آمریکا در عراق، دیروز در سومین سالروز پیروزی ملت عراق بر گروه تروریستی داعش، طی پیامی، تلاش کرد که این پیروزی را مصادره کرده و آمریکا را در تضعیف و شکست داعش سهیم بداند و نهایتا، واشنگتن را پشتیبان عراق معرفی کند.