فرار پرسپولیس از باخت در موکت باتلاقی



گروه ورزشی/ هفته هشتم لیگ برتر فوتبال با انجام 3 بازی دیگر ادامه پیدا کرد. در بازی‌های پنجشنبه، ذوب‌آهن و گل‌گهر در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند که به تساوی 1-1 رضایت دادند. دقیقه 9 این مسابقه داور یک ضربه پنالتی به سود ذوب‌آهن اعلام کرد که در این صحنه امیر قلعه‌نویی سرمربی گل‌گهر با فریادهایش بشدت به این تصمیم داور اعتراض کرد. سرانجام پس‌از کم شدن اعتراض گل‌گهری‌ها، دارکو بیدوف بازیکن صرب ذوب‌آهن پنالتی را زد که علیرضا حقیقی آن را مهار کرد اما توپ ریباند را بازیکن ذوب‌آهن به علی دشتی رساند تا او دروازه تیم میهمان را باز کند. این گل به اعتقاد اعضای گل‌گهر در موقعیت آفساید به‌ثمر رسید و به‌همین خاطر موج جدید اعتراضات آنها به‌وجود آمد که منجر به اخطار داور به سعید الهویی مربی گل‌گهر شد. نوع گل شدن این پنالتی در ریباند شبیه پنالتی اولی بود که پرسپولیس در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل اولسان هیوندای دریافت کرد. در هرحال حقیقی موفق شد پس‌از 14 سال در لیگ برتر یک ضربه پنالتی را مهار کند اما در نهایت توپ وارد دروازه‌اش شد. دقیقه 34 ذوب آهن بازهم صاحب ضربه پنالتی شد که میلاد جهانی این توپ را از کنار دروازه به بیرون زد. برای گل‌گهر هم سعیدصادقی(59) بازی را به تساوی کشاند. گفتنی است آرمین سهرابیان مدافع گل‌گهر دقیقه 3+90 این مسابقه اخراج و بازی بعدی تیمش مقابل استقلال را از دست داد. در دیگر دیدار صنعت نفت آبادان در ورزشگاه تختی این شهر تراکتور را 2-1 شکست داد. در این بازی، رضا خالقی فر (4) نفتی‌ها را پیش انداخت ولی محمدرضا عباس‌زاده (2+45) بازی را به تساوی کشاند. در حالی که بازی رو به پایان بود، حملات زردپوشان آبادانی نتیجه داد و هادی محمدی (2+90) با گل به خودی باعث به‌ثمر رسیدن گل دوم نفت شد تا به این ترتیب اولین شکست مسعود شجاعی در قامت سرمربی موقت تراکتور رقم بخورد. پنجشنبه قرار بود ماشین‌سازی و نفت مسجدسلیمان هم به مصاف هم بروند ولی به‌دلیل ناآماده بودن ورزشگاه شهید سردارسلیمانی تبریز که پر از برف شده بود، این مسابقه یک روز به تعویق افتاد و دیروز برگزار شد که با نتیجه 1-0 و با گل بهروز نوروزی فرد (64) به سود نفت مسجد سلیمان به پایان رسید تا شکست دیگری در کارنامه ماشین‌سازی به ثبت برسد. البته این دیدار حاشیه‌هایی هم داشت. پس از صحبت‌های علیرضا منصوریان در برنامه «فوتبال برتر» مسئولان تراکتور و ماشین‌سازی اعلام کردند که به صداو‌سیما اجازه پوشش بازی‌های خود در تبریز را نمی‌دهند. اتفاقی که رخ داد و اجازه ورود دوربین‌های صداوسیما به ورزشگاه شهید سلیمانی داده نشد. با اینکه مالکیت باشگاه ماشین‌سازی تغییر کرده ولی به‌نظر می‌رسد که محمدرضا زنوزی مالک تراکتور یکی از تصمیم گیرنده‌های اصلی در این باشگاه به‌شمار می‌رود!
سیامک نعمتی در نقش ناجی


در آخرین دیدار دیروز، نساجی و پرسپولیس بازی معوقعه هفته پنجم لیگ برتر را از ساعت ۱۵ برابر هم برگزار کردند. این مسابقه در شرایطی در ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر برگزار شد که به علت بارش باران، چمن مصنوعی این استادیوم پر از آب شده بود تا جایی که احتمال لغو بازی هم مطرح شد. با این حال، آب داخل زمین تا حدودی خارج شد ولی دو تیم در چمن خیس و نامطلوب این ورزشگاه آماده بازی شدند. یحیی گل‌محمدی که دیگر بشار رسن را در اختیار ندارد، در این مسابقه تغییرات دیگری را نسبت به بازی فینال آسیا در ترکیب تیمش اعمال کرد. به این ترتیب که وحید امیری و احسان پهلوان به ترکیب اصلی اضافه شدند و سیامک نعمتی هم جای مهدی شیری را در دفاع راست گرفت. این دیدار همان طور که پیش‌بینی می‌شد، تحت تأثیر کیفیت زمین که به خاطر بارش باران، شرایط مطلوبی نداشت و برخی فضاها دچار آبگرفتگی شده بود قرار گرفت. با این حال سفیدپوشان پرسپولیس با طراحی حملاتی از سمت راست و چپ دروازه نساجی را با تهدید روبه‌رو کردند اما عملکرد خوب مدافعان میزبان اجازه نداد فرصت خوبی روی دروازه خلق شود. دقیقه 40، محمدحسین کنعانی‌زادگان سمت راست محوطه جریمه تیمش روی کریم اسلامی مرتکب خطا شد که موعود بنیادی‌فر داور بازی او را با کارت زرد جریمه کرد. در ادامه ارسال ایستگاهی حسن نجفی از سمت چپ با ضربه سر مجتبی بیژن (۴۱) وارد دروازه پرسپولیس شد تا دروازه حامد لک پس از 4 بازی کلین شیت باز شود و نیمه اول با برتری تیم شهر خسته به پایان برسد.
پرسپولیس نیمه دوم را با 2 تغییر آغاز کرد و شیری به‌جای امید عالیشاه و علی شجاعی به‌جای پهلوان وارد زمین شدند. پرسپولیس حملات خود را ادامه داد ولی به‌گل نرسید. یحیی دقیقه 68 هم آرمان رمضانی را به‌جای سعید آقایی به میدان فرستاد تا خط حمله تیمش را روی توپ‌های ارسالی تقویت کند. دقیقه 69 اشتباه شیری در دادن پاس به عقب که البته به‌خاطر جمع شدن آب بود، موجب شد تا حسین زامهران در موقعیت تک به تک قرار بگیرد اما شوت او را لک با خروج از محوطه جریمه دفع کرد و در ادامه شوت مهاجم نساجی را سید جلال حسینی با ضربه سر عالی مهار کرد و درنهایت لک توپ را جمع کرد. دقیقه 81 محمدمهدی مهدی خانی به‌جای عبدی در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت. تلاش پرسپولیسی‌ها دقیقه 84 نتیجه داد و سیامک نعمتی با شوت زمینی از درون محوطه جریمه بازی را به تساوی کشاند. البته نعمتی دقیقه 89 یک شوت دیگر هم زد که به تیر دروازه نساجی خورد. این بازی در نهایت با تساوی 1-1 به پایان رسید. و دو تیم در زمینی شبیه باتلاق امتیازات را تقسیم کردند.