مالکان خانه‌های خالی که جواب پیامک را ندهند مشمول مالیات می‌شوند


محمود محمودزاده در گفت‌و‌گو با ایسنا درباره نحوه برخورد با مالکان خانه‌های خالی اظهار کرد: با استفاده از سامانه املاک یک و نیم میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه شناسایی شد که به مالکان آنها پیامک ارسال شده است. مالکان باید این اطلاعات را اصلاح یا در صورت صحت، تایید می‌کردند. عدم تایید به منزله خالی بودن واحد تلقی می‌شود.
گفتنی است، طبق آمار بانک مرکزی در مهرماه امسال، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 7800 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به‌ترتیب سه و دو دهم و  154 و نیم درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین در جدیدترین آمار تغییرات قیمت مسکن که بانک مرکزی منتشر کرده؛ معلوم شد که بعد از گذشت چندین ماه افزایش قیمت، یک درصد کاهش قیمت داشته‌ایم.
قیمت مسکن تهران در آذرماه امسال نسبت به همین ماه در سال گذشته ۹۸ و 9 دهم درصد رشد داشته است. در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۵۷ میلیون تومان به منطقه یک و کمترین آن با ۱۰ میلیون تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال ۹۸ به ‌ترتیب ۸۴ درصد و ۶۶ درصد افزایش نشان می‌دهند. در این مدت متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۲ میلیون تومان بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷۴.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.
همچنین تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در ۹ ماهه نخست امسال به حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۴۲.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.