هر چیزی که یاد شهید عزیز ما را برجسته کند، چشم‌نواز است



یادداشت رهبر معظم انقلاب برای کتاب زندگینامه خودنوشت شهید سلیمانی



حضرت آیت‌الله خامنه ای درباره کتاب زندگینامه خودنوشت حاج قاسم سلیمانی و پیش از مطالعه آن یادداشتی مرقوم کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، متن یادداشت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بدین شرح است:
بسمه‌تعالی
هر چیزی که یاد شهید عزیز ما را برجسته کند، چشم‌نواز و دلنواز است. یاد او را اگرچه خداوند در اوج برجستگی قرار داد و بدین گونه پاداش دنیایی اخلاص و عمل صالح او را بدو هدیه کرد ولی ما هم هرکدام وظیفه‌ ای داریم. کتاب حاضر را هنوز نخوانده‌ام اما ظاهراً می تواند گامی در این راه باشد.
رزقناالله ما رزقه من فضله
سیّدعلی خامنه‌ای  
7/۱۰/99         
کتاب زندگینامه خودنوشت شهید قاسم سلیمانی با عنوان «از چیزی نمی ترسیدم» که مزین به یادداشت رهبر انقلاب اسلامی است، دیروز رونمایی شد. این کتاب شامل دست نوشته‌های شخصی شهید سلیمانی از دوران کودکی و زندگی در روستای قنات ملک کرمان تا میانه‌ مبارزات انقلابی در سال ۵۷ است. کتاب «از چیزی نمی ترسیدم» در دو بخش نوشتار و دست‌نوشت، ۱۳۶ صفحه دارد.

رونمایی از کتاب  «چهل روز پس از حاج قاسم»
همچنین دیروز در مراسمی از کتاب «چهل روز پس از حاج قاسم؛ روایت سرداری که سرباز شد» به قلم اسماعیل رمضانی با حضور نویسنده کتاب،  کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر و علی ربیعی سخنگوی دولت و دستیار اجتماعی رئیس جمهوری رونمایی شد.   ربیعی در این مراسم گفت: سلیمانی می‌تواند یک قهرمان ذهنی برای نسل‌های ما باشد. نمادسازی را رد نمی‌کنم اما می‌ترسم در به یادآوری آدم‌ها در مناسک گیر کنیم.
رسالت ما این است که نگذاریم محتوای شهید قاسم سلیمانی فراموش شود. نمونه‌های زیادی مانند شهید قاسم سلیمانی در نسل‌ها گفته می‌شود. در آثار هالیوود فیلم‌های مختلفی همراه با خشونت ساخته می‌شود و ناجی‌های دروغین درست می‌کنند که ما خودمان آنها را در واقعیت داریم. نمادهای استراتژیک وجود دارد که نسل‌ها با آنها می‌توانند آرامش خاطر پیدا کنند.وی اضافه کرد: هر کتاب و نوشته بخشی از نوع دوم ماندگاری قهرمانان جامعه ما است. ما حتماً باید منش‌ها را به جامعه معرفی کنیم و این کار با کتاب بهتر ماندگار می‌شوند.
فیلم‌ها دیده می‌شوند اما از یادها می‌روند اما کتاب‌ها در کتابخانه‌ها می‌مانند. قبول ندارم که جامعه ایران کتابخوان نیست.سخنگوی دولت اشاره کرد: این کار وقایع‌نگاری پس از واقعه است و جامعه فراموش نمی‌کند. در آن چهل روز پس از واقعه حرف‌های ناب، بکر و اولیه‌ای زده می‌شود که بدون تفاسیر ثانویه است. ما بیش از این نیاز داریم در این زمینه کتاب بنویسیم.
این کتاب بدون پیشداوری مطالب را تحلیل کرده است‌. این روزنامه‌نگاری تحلیلی و تاریخی کار ارزشمندی است و من فکر می‌کنم نباید در این نقطه بمانیم.