اختلاف ها نباید از تریبون ها مطرح شود


رئیس قوه قضائیه گفت: تریبونها نه محل طرح و نه محل رفع مسائل اختلافی است بلکه این «جلسات خصوصی مسئولان» است که محل طرح و رفع مسائل اختلافی است.

آیتالله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت: توجه به کتاب و کتابخوانی، حرکت ارزشمندی است که در راستای افزایش سطح اخلاق، معنویت و کاهش آسیبهای اخلاقی و اجتماعی، بسیار نقش آفرین بوده و میتواند روحیه عدالتخواهی را در مردم افزایش دهد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه عنوان کرد: کتاب یک وسیله هدایت برای انسانها در جهت انسان سازی، جامعه سازی و تمدن سازی است. به هر میزان که آگاهی اجتماعی بالا برود آسیبهای اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد و به هر میزان افراد جامعه بیشتر از حقوق خود اطلاع پیدا کنند، اقدامات سوءاستفاده گران در جهت پایمال کردن حقوق مردم کاهش مییابد. رئیس قوه قضاییه افزود: توجه به حق، حق خواهی و عدالتخواهی از جمله آثار فرهنگی توجه به کتاب و کتابخوانی است که گسترش آنها در جامعه با کاهش آسیبهای اجتماعی و جرم و جنایت همراه خواهد بود. آیت الله رئیسی بر ضرورت وجود انسجام در جامعه و همچنین مسئولان تاکید کرد و گفت: تریبونها نه محل طرح و نه محل رفع مسائل اختلافی است بلکه آنچه محل طرح و رفع مسائل اختلافی است «جلسات» هستند. رئیس قوه قضاییه با اشاره به وجود جلسات در همه سطوح در کشور، عنوان کرد: تریبونها باید محل امیدآفرینی و رفع نگرانی مردم و نشان دادن انسجام و آهنگ واحد در کشور باشد. تریبونها اگر به جای رفع نگرانی به ایجاد نگرانی بپردازد در جهت خلاف خواست رهبری و مردم حرکت کرده است.

رئیسی ادامه داد: متاسفانه میبینیم که گاهی جلسات به محل خوشوبش و تریبونها به محل طرح مسائل اختلافی تبدیل میشوند در حالیکه این موضوع باید برعکس باشد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این نکته که آهنگ امروز کشور توانمندسازی هرچه بیشتر ایران اسلامی و خنثی سازی و رفع همه تحریم هاست، افزود: همه کسانی که دارای تریبون و جایگاه اجتماعی و مسئولیت هستند به این نکته توجه کنند که ما برای داخل و خارج از کشور باید پیام انسجام و برای دشمنان نیز یک آهنگ واحد داشته باشیم.