اخبار کوتاه


تجلیل رهبر انقلاب از شخصیت علمی و اخلاص شهید فخریزاده

خانواده دانشمند برجسته و ممتاز هستهای و دفاعی کشور شهید محسن فخریزاده عصر دوشنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. حضرت آیتالله خامنهای در این دیدار با تجلیل از برجستگیهای علمی و فنی شهید فخریزاده و حضور سختکوشانه آن دانشمند عالیمقام در میدان علم و عمل، گفتند: علوّ مقامی که خداوند با شهادت به آن بزرگوار عطاء کرد، مزد زحمات و اخلاص کمنظیر او بود و این مقام با هیچیک از مقامهای دنیوی قابل مقایسه نیست.
رهبر انقلاب اسلامی، عظمت یافتن نام شهید فخریزاده در میان عموم مردم و ابراز تأسف بسیاری از جوانان از ناشناخته بودن او در زمان حیاتش را از دیگر آثار اخلاص شهید دانستند.
ایشان همچنین گفتند: همسران شهدا در اجر آنها شریک هستند و از خداوند میخواهیم که صبر و آرامش خود را بر دلهای شما نازل فرماید و به توفیق الهی بتوانید حرکت خود را متناسب با شأن شهید ادامه دهید.
در این دیدار، همسر و فرزندان شهید فخریزاده با قدردانی از پیام محبتآمیز و روشنگر رهبر انقلاب اسلامی پس از ترور شهید فخریزاده، تبیین جریان فکریِ شهدای جهاد علمی و الگوسازی از آنان را مورد تأکید قرار دادند.

 

فیلترفضای مجازی دربلندمدت غیرممکن است

سخنگوی دولت درباره احضار وزیر ارتباطات به قوه قضائیه تاکید کرد: مواضع، تصمیمات و اقدامات وزیر ارتباطات موضع دولت و رئیسجمهوری است.به گزارش ایلنا، علی ربیعی در این رشته توئیت افزود: طرح شکایت از محمد جواد آذری جهرمی فقط یک اتفاق ساده اداری یا قضایی نیست.او ادامه داد: این شکایات و احضار به شیوههای سیاستگذاری در فرهنگ و جامعه، نوع نگاه به شیوههایی برای اعمال نزاهت فرهنگی وچگونگی حفاظت از دینداری، تفاوت رویکردها درسیاستگذاری و حکمرانی فرهنگی اجتماعی بر میگردد.ربیعی افزود: مواضع، تصمیمات و اقدامات وزیر ارتباطات موضع دولت و رئیسجمهوری است.دولت با تحلیل شرایط اجتماعی، اقتصادی و آیندهنگری نسبت به تحول تکنولوژی،اهتمام خود را بر گسترش فناوریهای ارتباطی و زیرساختهایش بنا و هرگونه محدودیت و فیلتر را دربلندمدت غیرممکن و در کوتاهمدت، غیرمفید میداند.سخنگوی دولت گفت: با توجه به مطالعات تخصصی در حوزه اشتغال و فضای مجازی، معتقدم هرگونه محدودسازی و یا تعطیلی اینستاگرام، منجر به کوچ دادن حدود یک میلیون ایرانی به سمت بیکاری و فقر میشود.