قالیباف: با همراهی دولت چرخ سانتریفیوژها به حرکت درآمد

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی عصر جدیدی را در جهان ایجاد کرد، گفت: امروز ما مزد قوی شدن بدون وابستگی را گرفته ایم و طرح های موذیانه دشمنان را خنثی کرده ایم.
به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه، 12 بهمن قوه مقننه و در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز بازگشت تاریخی امام خمینی(ره) به کشور و آغاز دهه مبارک فجر به همه مردم ایران و عدالت‌جویان سراسر جهان، گفت: ملت ما به رهبری آن بزرگمرد حق طلب و کم‌نظیر، جرات انقلاب پیدا کرد؛ تصمیمی که هر چند دل‌های بسیاری از ملت‌های ستم‌کشیده با آن همراه است و آرزو بسیاری از مردم به آن معطوف است ولی هر ملتی در طول حیات خویش، قدرت عملی‌کردن آن را پیدا نمی‌کند. ایران، حیاط خلوت قدرت‌هایی بود که در هیچ لحظه‌ای از تاریخ، عدالت و حق را بر منافع استعماری و‌ استکباری خود ترجیح نداده‌اند. وی در ادامه با اشاره به حضور خود در سایت هسته‌ای فردو جهت نظارت میدانی درباره چگونگی اجرای قانون لغو تحریم ها در هفته گذشته، گفت: در بازگشت بدون اطلاع قبلی، برای نظارت میدانی از وضعیت تولید به شهرک صنعتی جنوب تهران سرزدم. خوشحالم از اینکه با همراهی دولت محترم چرخ سانتریفیوژهای هسته ای به حرکت درآمده است و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی، همدلی و جدیت چرخ تمام کارخانه های تعطیل و نیمه‌تعطیل کشور را نیز به حرکت درآوریم و تولیدکنندگان و کارگران را در میانه سختی‌ها و فشارهای تحریم و موانع دست‌وپاگیرِ تولید تنها نگذاریم. قالیباف با بیان اینکه با چرخیدن چرخ سانتریفیوژها و غنی سازی 20 درصدی، دست دستگاه دیپلماسی برای رفع تحریم ها پر شده است، عنوان کرد: معتقدیم صنعت هسته‌ای هم با عواید اقتصادی حاصل از تولید انرژی و با تولید رادیو دارو و همچنین منافع متعدد در بخش‌های کشاورزی می‌تواند در خنثی سازی تحریم‌ها موثر باشد اما با این وجود در بازدید از کارخانه‌های نیمه‌تعطیل در شهرک‌های صنعتی جنوب تهران، صنعتگران و تولیدکنندگان از نچرخیدن چرخ‌های صنعت گلایه می‌کردند.
سایر اخبار این روزنامه
معاون اول رئیس جمهوری مطرح کرد شاهد نارضایتی و گلایه‌های انباشته در مردم هستیم ژوبین صفاری جانا سخن از زبان ما نگو استیضاح وزیر اقتصاد در دستور کار مجلس قرار گرفت دژپسند زیر تیغ نابسمانی دلار و بورس حاشیه‌های سیلی عنابستانی به سرباز ادامه دارد از شکایت ناجا تا درخواست عذرخواهی از نماینده عملکرد نخسیتن نمایشگاه مجازی کتاب چگونه بود؟ کتاب‌های فیزیکی، سواران کدهای صفر و یک پشت‌پرده پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز لبنان چیست؟ جنگ روانی و پروژه صدای مرگ واکنش وزیر بهداشت به حاشیه های واکسن روسی واکسن را اول به خودم تزریق می کنم در چهل و دومین فجر انقلاب اسلامی صورت گرفت حضور رهبر انقلاب در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا(ع) قالیباف: با همراهی دولت چرخ سانتریفیوژها به حرکت درآمد ظریف در دیدار هیئت طالبان اعلام کرد آمادگی ایران برای تسهیل گفت‌وگو بین طالبان، دولت و دیگر گروه‌های افغان موضع زیاده‌خواهانه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در‌خصوص مذاکرات برجامی