موضع زیاده‌خواهانه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در‌خصوص مذاکرات برجامی

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در اظهاراتی خصمانه و زیاده خواهانه گفت که هر گونه مذاکرات با ایران بر سر توافق هسته ای باید با نظر کشورهای حاشیه خلیج فارس همراه باشد.
به گزارش ایسنا، نایف الحجرف دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در گفت وگو با شبکه العربیه به طرح ادعاهایی علیه کشورمان پرداخت و در گزافه گویی جدید خود، خواستار در نظر گرفتن دیدگاه کشورهای عضو شورا در مذاکرات غرب با ایران شد.
در حالی که مقامات کشورمان بارها به طور جدی تاکید کرده اند که توافق هسته‌ای یک سند امضا شده و تصویب شده در شورای امنیت سازمان ملل است و قابل مذاکره مجدد نیست اما برخی مقامات آمریکایی و اروپایی به تازگی موضع جدیدی مبنی بر انجام مذاکرات مجدد با تهران بر سر این توافق را مطرح می کنند که اظهارات دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز در همین راستا است.
نایف الحجرف در این مصاحبه گفت: ما به وضوح و بدون هیچ ابهامی در‌خصوص برنامه هسته ای ایران و توافقی که بین اعضای دائمی (شورای امنیت) و آلمان منعقد شد، سه اصل اساسی را بیان کردیم: اول اینکه امنیت منطقه یک مسئله غیر قابل تقسیم است. بنابراین هیچ توافقی در مورد امنیت منطقه بدون در نظر گرفتن نظر همه کشورها وجود ندارد و ما رهبران اصلی در این زمینه هستیم. وی در ادامه مدعی شد که نگرانی هایی مشروع در‌خصوص توافق هسته ای ۲۰۱۵ وجود دارد و از همان ابتدا هم کوتاهی در این زمینه وجود داشت.
الحجرف در اظهارات مداخله جویانه و زیاده خواهانه خود به انتقاد از برخی شروط توافق هسته ای، ازجمله بند غروب پرداخت و گفت: باید اراده سیاسی حقیقی وجود داشته باشد. تمام طرف ها، اعم از کشورهای منطقه یا کسانی که از توافق حمایت می‌کنند باید این مسئله را مطرح کنند تا یک مکانیزم پیگیری روشنی وجود داشته باشد.
سایر اخبار این روزنامه
معاون اول رئیس جمهوری مطرح کرد شاهد نارضایتی و گلایه‌های انباشته در مردم هستیم ژوبین صفاری جانا سخن از زبان ما نگو استیضاح وزیر اقتصاد در دستور کار مجلس قرار گرفت دژپسند زیر تیغ نابسمانی دلار و بورس حاشیه‌های سیلی عنابستانی به سرباز ادامه دارد از شکایت ناجا تا درخواست عذرخواهی از نماینده عملکرد نخسیتن نمایشگاه مجازی کتاب چگونه بود؟ کتاب‌های فیزیکی، سواران کدهای صفر و یک پشت‌پرده پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز لبنان چیست؟ جنگ روانی و پروژه صدای مرگ واکنش وزیر بهداشت به حاشیه های واکسن روسی واکسن را اول به خودم تزریق می کنم در چهل و دومین فجر انقلاب اسلامی صورت گرفت حضور رهبر انقلاب در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا(ع) قالیباف: با همراهی دولت چرخ سانتریفیوژها به حرکت درآمد ظریف در دیدار هیئت طالبان اعلام کرد آمادگی ایران برای تسهیل گفت‌وگو بین طالبان، دولت و دیگر گروه‌های افغان موضع زیاده‌خواهانه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در‌خصوص مذاکرات برجامی