عموما علاقه‌مند هستیم صحبت‌های قشنگ انجام دهیم

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه نباید به نهاد شوراها به عنوان سکوی پرش نگاه کرد، گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی اقدامات ارزنده‌ای در بخش‌های مختلف صورت گرفته است.موضوع احیاء محله گرایی و آشتی مردم با شهر اقدام مهم و اثر بخشی بوده است هر چند به نظر می‌رسد مدیریت شهری تهران می‌توانست بهتر از ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد برای اداره شهر استفاده کند و امیدواریم در زمان باقی مانده تلاش بیشتری را در شوراها و مدیریت شهری در راستای تحقق خواسته‌های مردم شاهد باشیم.
به گزارش امیدنامه، محمدرضا عارف با بیان اینکه متاسفانه فرهنگی بر نهادهای حکومتی حاکم شده است که گزارش مقطعی و کوتاه مدت به جامعه ارائه می‌دهند،ادامه داد: هرکسی می‌خواهد بگوید من چه کار کرده‌ام برای اینکه احساس می‌کند با گزارش‌های فردی و مقطعی می‌تواند مدارج بالاتر را طی کند این فرهنگ هم نوعی فرهنگ فردگرایی است که با روحیه مسئولیت‌پذیری و همکاری و تلاش جمعی سازگاری ندارد.
وی با بیان اینکه در برنامه‌ها هم متاسفانه ناخواسته یک نوع فردگرایی احساس می‌شود، تصریح کرد: موضوعی که در مجلس دهم بارها با دوستان مطرح کردم این بود که عموما علاقمند به نوشتن انشاء هستیم در صورتیکه برای ما نوشتن قانون و طرح تسهیل گر باید ملاک باشد.انشاء نویسان خوبی هستیم.علاقه‌مند هستیم صحبت‌های قشنگ انجام دهیم که مستمع را در کوتاه مدت به وجد بیاریم و فضای مجازی هم به این نگاه کمک کرده است. در فضای مجازی معمولا به دنبال خروجی‌های یک شبه و لحظه‌ای هستند یک موضعی می‌گیرند یک شبه هم عده‌ای هورا می‌کشند فردا هم فراموش می‌شود که چه آثار و چه نتیجه‌ای این موضع‌گیری و این صحبت در پی داشته است.
عارف با بیان اینکه معمولا در رویدادهای مهم سیاسی مانند انتخابات در کشور ما در نهایت چند نفر برای آن جریان تصمیم‌گیری می‌کنند،خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تشکیلات شکل بگیرد،نهادینه شود و به ثبات برسد اعضای آن تشکل باید از حقوق فردیشان بگذرند و با اعتقاد به حرکت جمعی و تصمیمات اجماعی فعالیت خود را شکل دهند.البته در تشکل‌های غیر سیاسی این روند بیشتر دیده می‌شود ولی واقعیت این است که نوعی دل زدگی و عدم استقبال را در جامعه نسبت به تشکل‌های سیاسی می‌بینیم آن هم به دلیل مسئولیت پذیر نبودن تشکل‌های سیاسی در قبال وعده‌های داده شده به مردم است. رئیس بنیاد امید ایرانیان تصریح کرد: در مبارزات انتخاباتی ببینید چه حرف‎های آنچنانی زده می‌شود که یعنی همه مشکلات عالم را آن فرد می‎خواهد ظرف یکی-دو سال حل کند. اصلا فکر نمی‌کند که در این خصوص اختیار دارد یا نه؟ و یا امکانات کشور می‌تواند جوابگو باشد یا نه؟
وی ادامه داد:در مجلس شورای اسلامی بیشتر تعداد تذکر دادن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد حالا این تذکرات چه نتیجه‌ای را در پی داشته است؟ چقدر فرد تذکر‌دهنده به این تذکرات اشراف داشته است؟ چقدر برای به نتیجه رسیدن تذکر تلاش شده است؟ سوالاتی که اغلب بی‌جواب می‌ماند!