جزییات راهپیمایی خودرویی و موتوری در۲۲ بهمن

آرمان ملي: همزمان با فرا رسيدن يوم ا... 22 بهمن، رئيس پليس راهور تهران بزرگ جزئيات راهپيمايي خودرويي و موتوري در روز 22 بهمن و محدوديت‌هاي اعمال‌شده در اين روز را تشريح کرد. سردار محمدحسين حميدي در نشست خبري با بيان اينکه «امسال مراسم 22 بهمن به‌صورت خودرويي و موتوري برگزار مي‌شود» اظهار کرد: برابر مصوبات ستاد ملي مقابله با کرونا راهپيمايي امسال نسبت به سال‌هاي گذشته متفاوت برگزار خواهد شد و اين مراسم بدون حضور افراد پياده و به‌صورت تردد موتورسيکلت و خودرويي برگزار مي‌شود. مسيرها همان مسيرهاي دوازده‌گانه سنوات گذشته است که 6 مسير براي راکبان موتورسيکلت و 6 مسير هم براي تردد خودروها در نظر گرفته شده است که اين ترددها به هيچ وجه با يکديگر تداخل ندارد.
مسيرهاي مجاز براي راهپيمايي
اين مقام انتظامي ادامه داد: فراخواني براي حضور پياده مردم در اين جشن وجود ندارد و مردمي که قصد شرکت در اين مراسم را دارند از همان مسيرهاي دوازده‌گانه سنوات گذشته به‌صورت موتورسوار و خودرويي بايد استفاده کنند. وي با اعلام اينکه اصل برنامه راهپيمايي 22 بهمن ماه از ميدان امام حسين(ع) شروع مي‌شود و تا ميدان آزادي براي موتورسيکل‌تها به‌صورت رفت و برگشت پيش‌بيني شده است، عنوان کرد: در محدوده ميدان صادقيه به‌سمت ميدان آزادي شمال به جنوب و از مسير جنوب به شمال هم در مسير ميدان فتح و آيت‌ا... سعيدي نيز براي تردد وسايط نقليه خودرويي در نظر گرفته شده است. مسير ويژه براي راهپيمايي موتورسواران در محور خيابان انقلاب و آزادي از ميدان امام حسين(ع) تا ميدان آزادي در نظر گرفته شده است. به‌گفته رئيس پليس راهور تهران، محور آيت‌ا... سعيدي در مسير جنوب به شمال از ميدان فتح تا ميدان آزادي و مسير شمال به جنوب جناح از فلکه دوم صادقيه تا ميدان آزادي به‌صورت ويژه براي تردد خودروها در نظر گرفته شده است. لاين عادي و ويژه مسير شرق به غرب خيابان انقلاب و آزادي براي تردد موتورسواران و مسير غرب به شرق خيابان آزادي و انقلاب براي خروج موتورسواران و برگشت آنها در نظر گرفته شده است. اين مقام انتظامي افزود: خودروسواراني که قصد شرکت در راهپيمايي را دارند از محدوده جنوب غربي و جنوبي از بزرگراه فتح و آيت‌ا... سعيدي به‌سمت شمال حرکت مي‌کنند، وارد رينگ خارجي و زيرگذر شرقي و در ادامه وارد جناح شمال خواهند شد يعني به‌سمت آزادي شرق و به‌سمت مخصوص غرب اجازه تردد ندارند و صرفاً وارد جناح به‌سمت شمال خواهند شد و از طريق پل جناح شيخ فضل‌ا... مي‌توانند انتخاب مسير کنند و به‌سمت غرب و شرق و شمال ادامه مسير دهند. خودروهايي که از مسير شمال به جنوب جناح و از فلکه دوم صادقيه از آزادراه و شيخ فضل‌ا... وارد جناح به جنوب مي‌شوند وارد زيرگذرغربي نخواهند شد و به‌سمت مخصوص غرب ادامه مسير خواهند داد.رئيس پليس راهور تهران بزرگ متذکر شد: مسيرهاي 12گانه در نظر گرفته‌شده حائز اهميت و همان مسيرهاي سال‌هاي گذشته است که مسيرهاي يک، چهار، پنج، 6، هفت و هشت مسير ويژه تردد موتورسواران و مسيرهاي دو، سه، 9، 10، 11 و 12 براي تردد خودروسواران در نظر گرفته شده است. تغييري که ما امسال داريم در مسير شماره يازده است که قبلاً از تهرانسر وارد مخصوص به‌سمت شرق مي‌شدند اما امسال با توجه به اينکه خودروسوار در نظر گرفته شده است از طريق بلوار شاهد وارد گلها وارد بزرگراه فتح به‌سمت شرق، ميدان فتح و آيت‌ا... سعيدي به‌سمت شمال خواهند شد.
محدوديت‌ها از ساعت 7 صبح


حميدي اضافه کرد: اعمال محدوديت‌ها از ساعت 24 شب قبل از مراسم توسط پليس راهور تهران بزرگ انجام خواهد شد و خودروهايي که در اين مسير پارک شده باشند توسط جرثقيل به پارکينگ منتقل مي‌شوند که رانندگان آنها مي‌توانند براي اطلاع از وضعيت خودروي خود با پليس 110 تماس حاصل کنند. تنها يک مسير و آن هم مسير شماره 11 متفاوت خواهد بود که از مسجد جامع حضرت رسول اکرم(ص) خيابان تهرانسر، خيابان شاهد، خيابان گلها، بزرگراه فتح شرقي، ميدان فتح، بزرگراه آيت‌ا... سعيدي و ميدان آزادي خواهد بود. اعمال محدوديت‌ها از ساعت هفت صبح روز 22 بهمن ماه شروع مي‌شود و تا پايان مراسم ادامه خواهد داشت؛ در اين ساعات تردد اتوبوس‌ها از پايانه غرب ممنوع خواهد بود و حرکت مسافران و خودروهاي مبدأ فرودگاه از مسير جايگزين صورت خواهد گرفت و در آن روز طرح ترافيک نخواهيم داشت. اين مقام انتظامي از راکبان موتورسيکلت خواست ضمن استفاده از کلاه‌کاسکت و رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي در اين مسيرها تردد کنند.