مجلس جلو واگذاری معادن را بگیرد

محمدرضا شوق الشعراء: تاریخ می‌نویسد: آمدند و کندند و بردند و خوردند و زمین سوخته بر جای گذاشتند. دولتی که در این چند سال و به‌دلیل بعضی از بی‌سیاستی‌ها و سیاست غلط اقتصادی، جز رشد تبعیض و بی‌عدالتی و فاصله طبقاتی و تورم و گرانی، برای ایران و مردم داشته، می‌خواهد پنج شش هزار معدن را که به قول وزیر فهیم صمت در ایران حبس شده بوده را در این چند ماه پایان عمر دولت سریع آزاد کرده و سال به پایان نرسیده، آنها را به بخش خصوصی واگذار کند و البته درستش این است که گفته شود معادن آزاد را در قفس منافع معدنکارانی که یک پایشان در ایران است و پای دیگرشان در کشورهای دیگر حبس و منافع عظیم آن را دودستی به آنان تقدیم کند‍!
رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت که دیروز در اردکان گفته بود: «قانون آزادسازی معادن که مدت‌ها اجرا نشده بود، با همراهی دولت و مجلس به زودی و ظرف چند هفته آینده اجرا می‌شود». امروز و اینبار در سبزدشت بافق باز حرفش را با افتخار تکرار کرده و گفته است: «با آزادسازی معادن تا پایان سال جاری، بین ۵ تا ۶ هزار معدن به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.» و اما واقعا چه شتاب و عجله‌ای است در واگذاری معادن و منابع زیرزمینی؟ آنهم بدین سرعت!؟ رزم حسینی گفته است: «این قانون یک فرصت طلایی برای معدنکاران کشور است و سرمایه‌های جدیدی در حوزه معادن صورت خواهد گرفت، البته شاید مخالفت‌هایی و شاید پارتی‌بازی‌هایی در این زمینه وجود داشته باشد، اما مقاومت کرده و قانون را اجرایی می‌کنیم.»
و البته که جناب رزم حسینی درست و شفاف هم بیان فرموده‌اند، این یک فرصت طلایی است برای معدنکاران آیا برای مردم هم فرصت است؟
همین