سال ١٤٠٠ سال غلبه بر کروناست


رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت همه تلاش خود را به کار می گیرد و بخش گردشگری روزهای بهتری خواهد داشت گفت: گردشگری کار بسیارمهمی است. گردشگری در دولت تدبیر و امید دو برابر شد. این یک سال گذشته سال سختی برای گردشگری، هتل داران و همه آنانی که خدمات گردشگری انجام می دهند بود.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی در جریان بهره برداری از ۲۷۲۱ طرح ملی گفت: اینکه در یک روز می توانیم ۲۴۰۰ مرکز مثبت زندگی را افتتاح کنیم کار بسیار عظیم اجتماعی است. برای همه خانواده هایی که برای توانمندی و آگاه سازی نیاز به کمک دارند باید اقدام کنیم تا رنج مردم کاهش پیدا کند و همه آنهایی که به توانبخشی نیاز دارند بتوانند توان خود را از خداوند و بعد از آن از مردم و مسئولین بگیرند. روحانی گفت: میراث فرهنگی یک سند است. هر چقدر کتاب بخوانیم که تمدن ایران گذشته چگونه بوده است و هزاران جلد کتاب بخوانیم، اگر یک سر به اصفهان بزنیم و میدان نقش جهان را ببینیم بیش از خواندن کتاب دلالت دارد و سخن می گوید که چه دانشمندان و معماران و طراحان خوبی توانستند با بهترین مصالح، زیباترین ساختمان ها را برای ما بسازند. وی ادامه داد: علاوه بر زیبایی این ساختمانها، آدم احساس غرور می کند، از اینکه می فهمد ایرانی است و ایرانیان ما پنج قرن و ۱۰ قرن قبل این آثار را به وجود آورند و حتی می تواند امروز برای معماری شرقی، اسلامی و ایرانی ما الهام بخش باشد. خانه های زیبایی که مرمت و احیا می شود اولا باعث ماندگاری نام صاحب خانه می شود و برای استان یا شهر جاذبه گردشگری ایجاد میکند.خود آن مکانها میتواند محل بهرهبرداری قرار گیرد و به موزه و چایخانه یا بوم گردی و هتل زیبا تبدیل شود. روحانی با اعلام اینکه سال آینده سال غلبه بر ویروس و همه رونق مشاغل خواهد بود ادامه داد: البته نه اول سال. اما به مرور واکسن خارجی وارد می شود و به بازار می آید و واکسن داخلی توزیع می شود. عده ای که مبتلا شدند واز این بیماری گذشتند به طور طبیعی واکسینه شدند و عده ای که نگرفتند واکسینه می شوند.

رئیسجمهور در ارتباط با تلاش های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نیز گفت: مراکز فرهنگی و آثار تمدنی ایران برای ما بسیار مهم است. این به معنای اهمیت علم و هنر ایرانیان در طول تاریخ است. این بناها یکی از آثار و ثمرات همان مناسبات علمی، ریاضی، اجتماعی و طراحی بسیار خوب در گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه "آثاری در ایران عزیز ما هست که موجب افتخار ما است" گفت: این آثار نشان میداده که در قرن ها پیش ایرانیان چگونه می زیستند و چگونه میاندیشیدند و چگونه ایران مهد علم، دانش، هنر و فرهنگ بوده است. اینجا قول میدهم هر طرح مرمتی داشته باشید که تا پایان دولت بتوانید آن را تکمیل کنید، بودجهاش را تامین می کنیم تا با سرعت بیشتری در پایان امسال و آغاز سال ۱۴۰۰ انجام گیرد. مزارعی که در ترکمنصحرا و قسمتهای دیگر استان لرستان وجود دارد، بسیار برای ما و مردم ارزشمند است.