الاخبار: زمان دردهای شدید عربستان تازه شروع شده است

پنج شنبه گذشته بود که انقلابیون یمن از 3 موشک،
7 پهپاد و 11 مین دریایی جدید رونمایی کردند. این در حالی است همزمان با این رونمایی‌ها، مراکز نظامی حساس سعودی نیز به طور مرتب در روزهای گذشته مورد حملات دقیق و حساب شده قرار گرفته است. دو روز پس از رونمایی از این این سلاح‌های مدرن، کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که، دوران سخت ائتلاف سعودی تازه شروع شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه الاخبار لبنان در همین ارتباط طی گزارشی نوشته: «صنعا از سامانه‌های جدید موشکی و پهپاد‌های جدید خود رونمایی کرد. اعلام این خبر به عنوان آغاز مرحله درد‌های شدید تعبیر می‌شود، طوری که در صورت متوقف نشدن محاصره و تجاوز علیه یمن، این تسلیحات اهمیت زیادی خواهد داشت».
در بخش دیگری از این گزارش می‌خوانیم، «نیرو‌های صنعا که اوایل سال کنونی میلادی از آمادگی کامل برای هر نوع درگیری دریایی و مقابله با هر نوع خطری در دریای سرخ و باب المندب خبر داده بودند، افزون بر رونمایی از موشک‌ها و پهپاد‌های جدید، از سامانه‌های جدید تهاجمی مین‌های دریایی نیز رونمایی کردند. ناظران بر این باورند که اقدام صنعا در رونمایی از سامانه‌های موشکی که برد برخی از آنها به بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر می‌رسد و پهپاد‌های مجهز به موشک‌های تهاجمی و سیستم‌های کنترل دقیق، در آستانه هفتمین سال تجاوز علیه یمن و محاصره آن، به منزله آغاز مرحله درد‌های شدید است که جنبش انصارالله اواخر سال گذشته میلادی ائتلاف (متجاوز) سعودی اماراتی را در این‌باره تهدید کرده بود».


الاخبار درادامه تاکید کرده، این اقدامات همچنین این واقعیت را تثبیت می‌کند که یگان پهپادی یمن اکنون بیش از هر زمانی می‌تواند هر یک از مواضع نظامی یا اقتصادی در عمق خاک کشور‌های متجاوز را هدف قرار دهد. در این چارچوب، خالد الغراب، سرلشکر یگان پهپادی یمن، در گفت وگو با این روزنامه گفت این اقدام آغازی برای هفتمین سال جنگ محسوب می‌شود و اگر کشور‌های سعودی و امارات تجاوزگری خود را متوقف نکنند و محاصره این کشور لغو نشود، این تسلیحات تعیین‌کننده ویژگی‌های رویارویی آینده خواهند بود. از سوی دیگر، سرلشکر محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات یمن گفت، رونمایی از تسلیحات جدید پس از آن صورت گرفت که توانایی و تأثیرگذاری بالای آنها در عرصه میدانی ثابت شد. العاطفی همچنین تاکید کرد همه تسلیحاتی که رونمایی شد، ساخته دست کارشناسان یمنی است.
رد طرح آمریکا
چندی پیش رهبر انصارالله یمن گفت هر وقت انقلابیون یمنی در جبهه‌های جنگ پیشروی می‌کنند، غربی‌ها به یاد حقوق بشر می‌افتند و خواهان توقف جنگ می‌شوند. حالا خبر رسیده که سخنگوی انصارالله یمن ضمن رد پیشنهاد نماینده آمریکا در یمن برای آتش بس، گفته، این طرح «توطئه‌ای است که یمن را در مرحله خطرناک‌تر از حال حاضر قرار می‌دهد».
به گزارش ایسنا، به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله گفته «آنچه فرستاده آمریکا پیشنهاد داده است چیز جدیدی نیست و نمایانگر چشم‌انداز سعودی و بین‌المللی طی یک سال پیش است... در این پیشنهاد، نه اشاره‌ای به توقف محاصره شده و نه آتش بس بلکه تنها توافقاتی است که در نهایت منجر به از سرگیری محاصره از کانال‌های دیپلماتیک می‌شود...اگر آنها جدی بودند پایان جنگ و محاصره را اعلام می‌کردند. ما از این موضع استقبال خواهیم کرد... اینکه یک نماینده آمریکایی بیاید طرحی را کمتر از آن چیزی که توسط نماینده سازمان ملل ارائه شده است، پیشنهاد دهد، غیر قابل قبول است. همه می‌دانند که حمله به یمن و محاصره آن از شش سال پیش برای یک روز هم متوقف نشده است، پس مفهوم جنگ و محاصره از نظر آمریکایی‌ها چیست؟... آنها می‌خواهند که ما از طریق
گفت وگو، آنچه که از طریق جنگ و محاصره به دست نیاورده‌اند به آنها بدهیم». «عبد الملک العجری»، عضو دفتر سیاسی انصارالله هم به اظهارات فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن واکنش نشان داده و گفته که شروطی که واشنگتن اعلام کرده همان شروط ائتلاف متجاوز سعودی است.
سکوت سازمان ملل
در برابر جنایت سعودی‌ها
خبر دیگر اینکه، شرکت نفت یمن اعلام کرد که سازمان ملل همچنان در برابر جنایت ائتلاف سعودی در ممانعت از رسیدن کشتی‌های نفتی به یمن سکوت کرده است. به گزارش پایگاه خبری المسیره، شرکت نفت یمن روز جمعه در بیانیه‌ای گفت، غرامت ناشی از تاخیر رسیدن کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی یمن به این کشور به ۳۴ میلیون و 500 هزار دلار می‌رسد. در این بیانیه تاکید شده است، ائتلاف سعودی-آمریکایی با توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی یمن، اجازه ورود یک لیتر از این فرآورده‌ها را به یمن در سال 2021 میلادی نداده است.
سایر اخبار این روزنامه