روحانی: رهبر انقلاب و ارگان‌های نظامی در بحث کرونا بسیار کمک کردند


حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور دیروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تقدیر از همه دست‌اندرکاران ستاد به ویژه وزیر بهداشت، گفت: وزیر بهداشت هر زمانی که احساس مشکل کرد با دلسوزی به صحنه آمد و با مردم صحبت کرد و آن روزهایی هم که واکسن در اختیار ما قرار گرفت با لبخند آمد و این خبر را به مردم اعلام کرد. من به طور ویژه از ایشان تشکر می‌کنم و می‌دانم که چه سختی‌هایی در کارشان بوده است.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: امروز به غیر از استان خوزستان که در سختی و گرفتاری است و چند استان دیگر 9 مثل البرز، کهگیلویه و چهار محال، بقیه استانها شرایط نسبتاً خوبی دارند؛ استان‌هایی که مشکل بیشتری دارند باید بیشتر رعایت کنند ولی در مجموع وضعیت کشور خوب است اما باید مراقب باشیم چون ممکن است ظرف مدت کوتاهی آمارها تغییر کند. خطر موج چهارم کرونا منتفی نیست و باید مراقبت کنیم که وارد موج چهارم نشویم.
روحانی ضمن تشکر از کادر درمان، سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و همه کسانی که مسئولیت نظارت را در بخش‌های مختلف داشتند، گفت: از اواخر بهمن سال قبل تا امروز این زحمات باز هم سال آینده هم پیش روی ما است و امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم از این وضعیت عبور کنیم.
وی در ادامه به گزارش وزیر بهداشت‌اشاره کرد و افزود: براساس این گزارش تا هفته‌آینده واکسن بیشتری وارد کشور می‌شود.


مردم در ایام کرونا مرجعیت واحد در کشور را قبول کردند
روحانی تاکید کرد: نکته مهم دیگر اینکه بعد از شیوع کرونا همه یک مرجعیت واحد را قبول کردند که این خیلی مهم است و وزارت بهداشت، درمان، متخصصان، پزشکان و متخصصان صاحب‌نظر مرجع شدند. اگر مرجعیت ایجاد نمی‌شد و هر کسی چیزی را می‌گفت، گرفتار می‌شدیم. مردم مرجعیت واحد را در کشور قبول کردند و همه پذیرفتند.
 مقام معظم رهبری
 بسیار کمک کردند
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بسیار کمک کردند و بارها تاکید کردند اگر ستاد چیزی را ممنوع کرد، مردم همه گوش کنند و خود ایشان شخصاً همه پروتکل‌ها را به طور دقیق مراعات می‌کردند و همیشه توصیه داشتند این همراهی و همدلی بسیار مؤثر است که چنین بود. اگر این پایه و ستون مهم نبود این ساختمان بنیان‌گذاری نمی‌شد.
علما و مراجع نگذاشتند
فرقی بین علم و دین باشد
روحانی اضافه کرد: نکته مهم دیگر اینکه علما، اندیشمندان حوزه و مراجع هم نگذاشتند فرقی بین علم و دین باشد. علم دین است و چیزی نیست که از دین جدا باشد ریشه دین از وحی است و علم هم قانون و سنت‌های خداست که باید کشف کنیم بنابراین این دو از هم جدا نیستند.
رئیس‌جمهور اضافه کرد: حوزه‌های علمیه، مراجع تقلید، سخنوران و علما همه یک صدا بودند و این بسیار ارزشمند است اگر دوگانگی یا سه گانگی خصوصاً در ماه محرم، ماه رمضان، رجب، اعتکاف و در مناسک دینی ایجاد می‌شد این وضع را نداشتیم و خوشبختانه این همدلی باعث شد که بتوانیم به این میزان برسیم.
رئیس‌جمهور با‌اشاره به انسجام و هماهنگی همه سران قوا در بحث کرونا گفت: مسئله دیگر انسجام و هماهنگی همه قوا و نیروها در سراسر کشور بود و واقعاً همه همدیگر را یاری کردند و اینطور نبود که قوه مجریه یک حرفی بزند و قوه مقننه و قضائیه هر کدام حرف دیگری بزنند، و سه قوه در کنار هم قرار گرفتند و همه یکدیگر را یاری کردند.
وی گفت: اگر قرار بود هر گروه راه خود را می‌رفت نمی‌شد و همه قوا با همدیگر همکاری و همیاری کردند.
سپاه و ارتش هم
همه توان خود را آوردند
رئیس‌جمهور افزود: در مقابله با کرونا سپاه و ارتش هم همه توان خود را آوردند و بیمارستان‌های خود را در اختیار گذاشتند و همه ارکان کشور از مردم عادی گرفته و مسئولان تلاش کردند.
روحانی خاطرنشان کرد: همه به مصوبه شورای عالی امنیت ملی احترام گذاشتند چرا که تأیید و امضای رهبر انقلاب اسلامی پای این مصوبه بود. همه ارکان کشور از مردم عادی و غیرعادی همه در کنار هم ایستادند و فداکاری کردند.
رئیس‌جمهور ادامه داد: مخصوصاً باید از مردم ایران قدردانی کنیم چرا که با فرهنگ بلند، مراقبت، یاری و تعاونشان با کمک‌های مؤمنانه، بسیار خوب به صحنه آمدند و یکدیگر را یاری کردند. همین طرح‌هایی که اجرا شد مانند طرح شهید سلیمانی که در محلات فعال شد، همه آمدند به درب خانه‌ها رفتند و اگر فردی نیاز به کمک و دیگری نیاز مراقبت داشت، بسیار خوب کار شد.
سایر اخبار این روزنامه