آیت‌الله سیستانی راه از سرگیری روابط با اسرائیل را بست

حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدصدرالدین قبانجی» با اشاره به سفر اخیر پاپ به نجف اشرف گفت که آیت‌الله سید علی سیستانی با اظهاراتش در‌باره فلسطین، درهای عراق را به روی رژیم صهیونیستی بست. مرجع عالی شیعیان عراق در این دیدار، به مصیبت و آوارگی فلسطینیان اشاره
کرده بود.
حجت‌الاسلام قبانجی تصریح کرد: آیت ‌الله سیستانی در این دیدار، به مثابه شخصیتی بین‌المللی، اسلامی و عراقی ظاهر شد، چراکه از پاپ خواست صدای ایشان را به سیاستمداران جهان برساند، تا از حربه خشونت، ستم، محاصره و تروریسم دست بردارند و این اتفاق، جهشی در جهان تشیع بوده و پیام‌های ارسال شده از این دیدار، جهانی بودن مرجعیت عالی عراق را ثابت کرد.
امام جمعه نجف همچنین، به دعوت مسئولان عراق از شیخ الازهر مصر برای سفر به این کشور اشاره و تصریح کرد: عراق به روی همه رهبران مذهبی و سیاسی، به جز رژیم صهیونیستی، باز است. همچنین، ما با بعثی‌هایی که می‌خواهند وطن را به جنگ‌ها و گورهای دسته جمعی بازگردانند، هیچ گفت‌وگویی نداریم.


قبانجی افزود: اظهارات پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، با خبرنگاران در هواپیما که مرجع عالیقدر شیعه را مرد خدا و انسانی بزرگ و متواضع توصیف کرد، باعث افتخار و غرور
عراق است.گفتنی است، نخست‌وزیر، رئیس‌ مجلس و مدیر اداره اوقاف اهل سنت عراق جمعه گذشته طی بیانیه‌ای، از شیخ الازهر برای سفر به عراق، رسماً دعوت به عمل آوردند.
تقدیر از موضع ضد صهیونیستی
آیت‌الله سیستانی
«محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین، طی نامه‌ای به مرجع عالی شیعیان عراق، تأکید او بر حمایت از آرمان فلسطین در دیدار با رهبر کاتولیک‌های جهان، را ارج نهاد.
به گزارش ایکنا، رئیس‌ تشکیلات خودگردان در این نامه همچنین، سالروز بعث پیامبر اکرم(ص) را به آیت‌الله سیستانی تبریک گفت.
محمود عباس در پایان این نامه، برای ملت عراق و همه ملت‌های عربی، خیر‌، سعادت و آزادی
مقدسات شان، به ویژه قدس شریف، را آرزو کرد.
پاپ فرانسیس شنبه هفته گذشته در نجف با
دیدار آیت‌الله سیستانی دیدار کرد و طبق بیانیه دفتر مرجع عالی عراق، در این دیدار چالش‌های بزرگی که بشریت در عصر کنونی با آن روبه‌روست و نقش ایمان به خدا و پایبندی به ارزش‌های والای اخلاقی برای غلبه بر این چالش‌ها، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
براساس این بیانیه، آیت‌الله سیستانی در این دیدار، از ظلم‌، جور، فقر و بی‌عدالتی‌های دینی و فکری، سرکوب آزادی‌های اساسی و نبود عدالت اجتماعی، که بسیاری در کشورهای مختلف دنیا از آن رنج می‌برند،
سخن گفت.
انفجار در مسیر کاروان آمریکایی
منابع عراقی از انفجار در مسیر کاروان لجستیک ائتلاف آمریکایی در استان «دیوانیه» خبر دادند. به گزارش خبرگزاری فارس، این انفجار تلفات جانی در پی نداشت و آسیب جزئی به یک کامیون وارد آمد.
گروه موسوم به«اصحاب الکهف» مسئولیت این انفجار را به عهده گرفته است. شدت و تعداد حملات علیه آمریکایی‌ها پس از بمباران مواضع حشد‌الشعبی در ۱۲ اسفند ماه از سوی دو جنگنده آمریکایی، افزایش یافته است.
قوی شدن مقاومت در عراق
«نصر الشمری» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «نجباء»، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، تأکید کرد: مقاومت همواره توضیح داده است که ابتکار عمل را به دست می‌گیرد و قدرت بالایی در پاسخ به نیروهای اشغالگر و منافع آنها در عراق دارد، آن هم به گونه‌ای که بازدارندگی دشمن تضمین شده و دشمن با خواری و در‌هم‌شکستی، وادار به ترک خاک عراق شود.
وی افزود: آمریکا زمانی که شمار نیروهایش بیش از ۳۰۰ هزار نفر بود، ضربات مقاومت را امتحان کرده است. بنابراین، امروز چند هزار نیروی اشغالگر، مقاومت را ناتوان
نخواهد کرد.
سایر اخبار این روزنامه